Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Honda CB350F Nokkenas kettinggeleiders

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 975 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #53273 - Honda CB350F Nokkenas kettinggeleid...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3341 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mtx-motard 18-11-2008 20:39 Print topicpost

Posts: 14947
ik had ff de cilinderkop eraf gehaald van mijn honda cb350F
de cilinderkop er weer op, en toen was de kettingeleider van de nokkenas ketting aan de beurt.

Aan de carburateur kant zit de geleider met een plaatje en 2 boutjes vast. aan de andere kant klik je hem er zo op.
Nu is het zo dat de geleider aan de carburateur kant een kunstof blokje heeft aan de onderkant, waar hij in valt.
Alleen het probleem is dat mijn kunstof blokje niet in de uitsparing klikte maar ernaast, waardoor deze in het motorblok is gevallen. Ik heb dus geen kunstof blokje meer voor mijn geleider, kan ik de geleider gewoon monteren?

Het blok op de kop houden en schudden heb ik al geprobeerd.
Wat kan ik het beste doen?

foto's maken heeft geen zin, zit binnenin m'n motorblok.


in die gleuf tussen de cilinders ligt het


nummer 4


Dit bericht is gewijzigd door mtx-motard op 18-11-2008 om 22:00 uur.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami

erwin fs1 18-11-2008 20:45 Print reply

Posts: 897
mischiem met een doek ok de krukas de krukas rondraaien
 
vake bej te bange....
Niek de Wildt 18-11-2008 20:57 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
ik had ff de cilinderkop eraf gehaald van mijn honda cb350F
de cilinderkop er weer op, en toen was de kettingeleider van de nokkenas ketting aan de beurt.

Aan de carburateur kant zit de geleider met een plaatje en 2 boutjes vast. aan de andere kant klik je hem er zo op.
Nu is het zo dat de geleider aan de carburateur kant een kunstof blokje heeft aan de onderkant, waar hij in valt.
Alleen het probleem is dat mijn kunstof blokje niet in de uitsparing klikte maar ernaast, waardoor deze in het motorblok is gevallen. Ik heb dus geen kunstof blokje meer voor mijn geleider, kan ik de geleider gewoon monteren?

Het blok op de kop houden en schudden heb ik al geprobeerd.
Wat kan ik het beste doen?

foto's maken heeft geen zin, zit binnenin m'n motorblok.


drijft het? zo ja? dan lijkt het me duidelijk dat je hem vol moet zette met benzine od.

zo niet, dan zou ik denken aan zoon grijpding wat wij hebben, weet geen naam voor, is een dunne slang met 4 metalen pikkies op het einde je je kan in en uitschuifen met een hendeltje aan het andere uiteinde. (foto nodig?)
 
Royal Club 18-11-2008 20:58 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
ik had ff de cilinderkop eraf gehaald van mijn honda cb350F
de cilinderkop er weer op, en toen was de kettingeleider van de nokkenas ketting aan de beurt.

Aan de carburateur kant zit de geleider met een plaatje en 2 boutjes vast. aan de andere kant klik je hem er zo op.
Nu is het zo dat de geleider aan de carburateur kant een kunstof blokje heeft aan de onderkant, waar hij in valt.
Alleen het probleem is dat mijn kunstof blokje niet in de uitsparing klikte maar ernaast, waardoor deze in het motorblok is gevallen. Ik heb dus geen kunstof blokje meer voor mijn geleider, kan ik de geleider gewoon monteren?

Het blok op de kop houden en schudden heb ik al geprobeerd.
Wat kan ik het beste doen?

foto's maken heeft geen zin, zit binnenin m'n motorblok.


weet niet hoe groot is, maar stofzuiger en een klein mondstuk? :P
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
mtx-motard 18-11-2008 21:46 Print reply

Posts: 14947
het is dus onder m'n krukas gevallen, in die holte,
zit dus eerst nog een hele fabriek aan tandwielen voor.

hmm
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Sypie_Honda 18-11-2008 21:50 Print reply

Posts: 13830
he ik heb totaal geen idee van hoe die dingen er uit zien.

maar zit er geen carterpan onder zo'n ding? anders is hij daar wss ingevallen.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Joel_koningslust 18-11-2008 21:56 Print reply

Posts: 14514
ik ben toch echt bang dat je het blok ff moet splitsen als het er echt onder ligt
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
mtx-motard 18-11-2008 21:57 Print reply

Posts: 14947
edit: foto


 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Joel_koningslust 18-11-2008 21:58 Print reply

Posts: 14514
onder zit een carterpan zie ik net op mijn blok

mischien kun je er vanuit daaronder bij. ik zal die plaat er zo eens ff afschroeven
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Makrolon 18-11-2008 22:00 Print reply

Posts: 6733
heb je er vaker last van dat je "ff" dingen gaat demonteren?:')

compressor, blazen en dan misschien op de kop houden? Ooit moet ie er toch uit komen zou je zeggen. Gewoon ff prutsen.
 
KTM 525 EXC Supermoto
mtx-motard 18-11-2008 22:01 Print reply

Posts: 14947
nummer 4 op onderste foto, en dan de onderste 4
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Niek de Wildt 18-11-2008 22:02 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
heb je er vaker last van dat je "ff" dingen gaat demonteren?:')

compressor, blazen en dan misschien op de kop houden? Ooit moet ie er toch uit komen zou je zeggen. Gewoon ff prutsen.


had een keer een circlipje van de zuigerpen in me blok laten vallen, gebeurd je 1 maal, maar dan nooit meer...
blok eruit en doorspoelen kwam hij eruit.

EDIT: @ mtx retard:

vol met peut zetten en op de kop houden lijkt me de beste oplossing.



Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 18-11-2008 om 22:04 uur.
 
mtx-motard 18-11-2008 22:05 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


had een keer een circlipje van de zuigerpen in me blok laten vallen, gebeurd je 1 maal, maar dan nooit meer...
blok eruit en doorspoelen kwam hij eruit.

EDIT: @ mtx retard:

vol met peut zetten en op de kop houden lijkt me de beste oplossing.



Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 18-11-2008 om 22:04 uur.


ja jij denkt in 2takt, dit is een 4takt blok en de versnellingsbak en alles ligt hier onder. ik ga dus niet vol met peut gooien. wat bij een krukasholte van een brommer niks uit maakt
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Joel_koningslust 18-11-2008 22:07 Print reply

Posts: 14514
ik heb net nog ff voor je gekeken

als je die "carterpan" aan de onderkant eraf haalt. dan kun je dat tandwieletje van de distributieketting zien en voelen zitten. dus als het daar ergens ligt kun je het er dus van onderuit uitpakken
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
mtx-motard 18-11-2008 22:08 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
ik heb net nog ff voor je gekeken

als je die "carterpan" aan de onderkant eraf haalt. dan kun je dat tandwieletje van de distributieketting zien en voelen zitten. dus als het daar ergens ligt kun je het er dus van onderuit uitpakken


oh wel dus, mooi man
dankje wel!!!

k hoop dat het lukt
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Tombrom 18-11-2008 22:11 Print reply

Posts: 15925
anders met een magnetische schroevedraaier proberen. of heb je daar geen ruimte voor?

zo heb ik toen pistonpenclipje uit het carter gekregen
 

Dit topic is 3341 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved