Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Start probleem puch maxi.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1213 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53270 - Start probleem puch maxi.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 7522 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

stephan777 18-11-2008 18:43 Print topicpost

Posts: 7259
Ik heb een aanloop puch maxi en hij wil het ff niet meer goed doen.

Hij pakt hem zeg maar niet meer als je dat hendeltje in knijpt.

Dus ik heb hem strakker aangedraaid maar dit had maar heel fftjes succes. 10 min later pakte die hem ook niet. Toen was het oude kabeltje kapot gegaan en heb ik er een nieuwe op gedaan. Eerste keer deed die het goed maar daarna niet meer. Ik hem hem ook op ze strakst gezet maar toen pakte die hem ook niet. Begevenmend had ik hem niet ingeknepen en blokeerde mijn achterwiel en hoorde ik een vreemd geluid uit me blok komen.(leek zeg maar op een vastloper) maar dat kan natuurlijk niet want de motor was al de hele tijd uit. Paar minuten later blokeerde mijn achterwiel niet meer.

Morgen ga ik hem ff open maken en kijken wat het probleem is.

Heeft iemand nog tips of weet iemand wat het probleem kan zijn?

Alvast bedankt, Stephan
 

grasmaaier89 18-11-2008 19:28 Print reply

Posts: 14412
tip is om morge dan een topic pas te openen :P

want wij staan nu ook voor een raadsel namelijk.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
stephan777 18-11-2008 19:32 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
tip is om morge dan een topic pas te openen :P

want wij staan nu ook voor een raadsel namelijk.



Misschien heeft iemand dit ook gehad dus daarom open ik hem nu al:P
 
Aquamaniac 18-11-2008 19:56 Print reply

Posts: 882
zou goed kunnen dat er iets met je koppelingshuis aan de hand is
(bronzen lagerbus kapot ofzo) hierdoor komt er te veel speling op het huisi waardoor hij tijdens het starten scheef kan gaan en de startkoppeling niet meer werkt (of een kapot krukaslager waardoor de krukas verschuift tijdens inknijpen startkoppeling)
dit kan ook het vastlopen verklaren aangezien het tandwiel van het koppelingshuis dan scheef op de uitgaan de as komt en het achterwiel dan vast komt te staan


maar zoals grasmaaier al zegt eerst blok uit elkaar en daarna gaan we gezelig met z'n allen brainstormen
 
er gaat niks boven luchtkoeling
stephan777 18-11-2008 20:21 Print reply

Posts: 7259
Ja ga ik morgen doen. bedankt voor je info
 
riccardot 18-11-2008 20:34 Print reply

Posts: 1096
Was bij mij ook zo ja, koppelingsplaat helemaal uitgesleten.
 
-Contactsleutel- 19-11-2008 11:44 Print reply

Posts: 356
ik weet je probleem man, ik had hetzelfde, die drukplaat van de koppeling, die word ingedrukt door een drukstiftje.. als het druklager er niet tussen zit, of is versleten lukt het ook niet, dus ff naar een bromboer en even een nieuwe drukplaat met stiftje en druklager kopen.. en ervoor zorgen dat de as die je stiftje indrukt (die naar buiten het blok loopt, waar de arm aanzit voor je kabel) met de RECHTE kant naar je drukplaat wijst.. zo moet het lukken, althans zo lukte het mij..



 
stephan777 19-11-2008 17:54 Print reply

Posts: 7259
hij is dus open gegaan. Het eerst wat me op viel dat er bijna geen blokolie in zat.(verder zag alles er goed uit) alleen de koppeling zag er versleten uit want er was een stukkie gewoon weg gesleten.

In het blok hoorde je een soort getik en toen blokeerde me achterwiel weer.(me krukass lagers verrot ofzow)

zal et ff niet weten.
 
Aquamaniac 19-11-2008 19:22 Print reply

Posts: 882
als de tandwielen e.d. er goed uitzien en de krukas geen overmatige speling heeft op de drijfstang dan zou ik de lagers (ook van de uitgaande as) + keerringen vervangen , een nieuwe koppeling monteren
en het blokje weer dichtbouwen

 
er gaat niks boven luchtkoeling
stephan777 19-11-2008 21:12 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aquamaniac
als de tandwielen e.d. er goed uitzien en de krukas geen overmatige speling heeft op de drijfstang dan zou ik de lagers (ook van de uitgaande as) + keerringen vervangen , een nieuwe koppeling monteren
en het blokje weer dichtbouwen



Kan ik denk beter een ander blok regelen:P kost nog minder.

Puch is gewoon als bij brommer en rijd bijna nooit:P

Dit bericht is gewijzigd door stephan777 op 20-11-2008 om 15:35 uur.
 
stephan777 26-11-2008 23:09 Print reply

Posts: 7259
puch gemaakt. en start weer perfect. er zat echt bijna geen druppel olie meer in en de plaat zag er aardig versleten uit. dus ook ff vervangen.
 

Dit topic is 7522 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved