Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Motor valt steeds uit(Aprilia sr50).

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1035 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53269 - Motor valt steeds uit(Aprilia sr50)...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1290 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

nick.jong 18-11-2008 18:37 Print topicpost
Posts: 41
1X alles schoon gemaakt carburateur,luchtfilter en benzinefilter in de tank zaten kleine schilfertjes toen deed hij het weer maar niet voor lang. Toen maar weer de tank gespoeld vanwege de schilfertjes er zat nog een beetje in hierbij dus weer het vacuum fuel tap los gemaakt om te kijken of er vervuiling in zat ,maar nee deze was nog schoon. Toen deed ie het weer even goed. Op dit moment verdenken wij de vacuum tap.

Ik weet alleen niet hoe dat ding werkt.
Kan iemand dit uitleggen?

Dit bericht is gewijzigd door nick.jong op 18-11-2008 om 18:38 uur.
 

Niek de Wildt 18-11-2008 18:41 Print reply
Posts: 7168
is een kraantje dat wordt omgezet dmv vacuum

1 slangetje is voor zuiging
1 slangetje is benzine uitgang

normaal wordt er gezogen door de onderdruk die er ontstaat in de cilinder en dus ook in de carb/spruit is (waar dus het slangetje op gaat)

maar om het uit te testen kun je simpelweg aan het dunne slangetje zuigen (met je mond) en kijken of er peut uit het andere slangetje komt lopen. (zuigslangetje is meestal de dunne, en de onderste van de 2)



Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 18-11-2008 om 18:43 uur.
 
nick.jong 18-11-2008 18:48 Print reply
Posts: 41
Maar er loopt zoiezo al peut uit de dikke slang als ik ´m loskoppel, is dat goed?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
is een kraantje dat wordt omgezet dmv vacuum

1 slangetje is voor zuiging
1 slangetje is benzine uitgang

normaal wordt er gezogen door de onderdruk die er ontstaat in de cilinder en dus ook in de carb/spruit is (waar dus het slangetje op gaat)

maar om het uit te testen kun je simpelweg aan het dunne slangetje zuigen (met je mond) en kijken of er peut uit het andere slangetje komt lopen. (zuigslangetje is meestal de dunne, en de onderste van de 2)



Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 18-11-2008 om 18:43 uur.


 
Niek de Wildt 18-11-2008 20:03 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nick.jong
Maar er loopt zoiezo al peut uit de dikke slang als ik ´m loskoppel, is dat goed?

[...]




gebeurd vaker met die kut kraantjes, is dus niet erg alleen irritant.

er komt altijd nog wel een paar druppels uit, maar als het blijft stromen is of het membraampje wat daarin zit kapot of het zit vast.

dus even loshalen en een tijdje in de thinner of soda etc leggen zodat het ff kan oplossen/rein worden van binnen.

dan ff van uit de peut uitgang schoonblazen met compressor.

en is het dan niet gefixt dan gooi moet je ermee leven dat hij altijd loopt (irritant bij loshalen, dan moet je er snel een plug in douwen od.) of je gooit hem van een gebouw een koopt een nieuwe (of gewoon bezine kraantje, is wel zo makkelijk, en vaak goedkoper)
 
nick.jong 18-11-2008 23:32 Print reply
Posts: 41



Maar als er gewoon peut uit loopt, dan kan dat toch niet het rijden beinvloeden want met 30km/h lijkt het alsof de vacuumklep de boel dichtknijp,kan dat?







Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


gebeurd vaker met die kut kraantjes, is dus niet erg alleen irritant.

er komt altijd nog wel een paar druppels uit, maar als het blijft stromen is of het membraampje wat daarin zit kapot of het zit vast.

dus even loshalen en een tijdje in de thinner of soda etc leggen zodat het ff kan oplossen/rein worden van binnen.

dan ff van uit de peut uitgang schoonblazen met compressor.

en is het dan niet gefixt dan gooi moet je ermee leven dat hij altijd loopt (irritant bij loshalen, dan moet je er snel een plug in douwen od.) of je gooit hem van een gebouw een koopt een nieuwe (of gewoon bezine kraantje, is wel zo makkelijk, en vaak goedkoper)


 
Niek de Wildt 19-11-2008 11:01 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
gebeurd vaker met die kut kraantjes, is dus niet erg alleen irritant.

er komt altijd nog wel een paar druppels uit, maar als het blijft stromen is of het membraampje wat daarin zit kapot of het zit vast.

dus even loshalen en een tijdje in de thinner of soda etc leggen zodat het ff kan oplossen/rein worden van binnen.

dan ff van uit de peut uitgang schoonblazen met compressor.

en is het dan niet gefixt dan gooi moet je ermee leven dat hij altijd loopt (irritant bij loshalen, dan moet je er snel een plug in douwen od.) of je gooit hem van een gebouw een koopt een nieuwe (of gewoon bezine kraantje, is wel zo makkelijk, en vaak goedkoper)



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nick.jong
Maar als er gewoon peut uit loopt, dan kan dat toch niet het rijden beinvloeden want met 30km/h lijkt het alsof de vacuumklep de boel dichtknijp,kan dat?





zie dikgedrukt, staat letterlijk het antwoord.

het zou kunnen zijn dat hij zo verstopt zit dat hij wel doorlaat maar minder dan normaal, en daardoor bij vol gas het vlotterbakje niet genoeg kan bijvullen en daardoor de motor even geen benzine krijgt en dus even wegvalt, en dan weer gaat rijden, etc etc.
maar dit lijkt me nogal onlogisch, en dus gewoon een beetje inhouden bij 30km/pu kan dus niet het gevolg van zoiets zijn.
 

Dit topic is 1290 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved