Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - mtx start niet meer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1029 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #53265 - mtx start niet meer
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1305 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Meegrob 18-11-2008 16:50 Print reply
Posts: 196
die faq heb ik allang gelezen :P, maar ik zal die 85 er in doen en dat nog is proberen en anders ff zonder bougie proberen wat jij net zei
 
Meegrob 18-11-2008 17:16 Print reply
Posts: 196
Ok, ik heb 85 er weer in gedouwd, en hij wilde starten (met kickstarter) wanneer ik de stationair schroef een heel stuk indraaide en geen gas gaf (met sjook). hij start iig weer, da's al iets . maar zodra ik gas geef valt ie uit
 
Timx 18-11-2008 17:18 Print reply

Posts: 949
membraan?
 
Meegrob 18-11-2008 17:20 Print reply
Posts: 196
wat kan er mee zijn? zou die stuk zijn? hoe kan ik dit controleren?
 
Timx 18-11-2008 17:21 Print reply

Posts: 949
cabr eraf, membraan pakkken en ff kijken of er niet een stukkie klep is afgebroken en of ze nog goed sluiten.
 
Meegrob 18-11-2008 18:08 Print reply
Posts: 196
ok ik heb me membraan er af gehaald die leek in orde dus ik heb hem er weer op gezet. de brommer wil nu meteen starten met choke, en ik kan er ook mee rijden. als ik niet choke, zakken de toeren en valt ie uit, als ik langzaam een beetje gas geef gaat ie wel veel toeren maken (en heel veel lawaai :P)
het ligt dus waarschijnlijk aan de carb, maar moet ik nog een grotere sproeier hebben? lijkt me wel want dan krijgt ie meer benzine.
of zou het toch iets anders kunnen zijn?
 
Woutjuh 18-11-2008 18:12 Print reply

Posts: 4422
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Meegrob
ok ik heb me membraan er af gehaald die leek in orde dus ik heb hem er weer op gezet. de brommer wil nu meteen starten met choke, en ik kan er ook mee rijden. als ik niet choke, zakken de toeren en valt ie uit, als ik langzaam een beetje gas geef gaat ie wel veel toeren maken (en heel veel lawaai :P)
het ligt dus waarschijnlijk aan de carb, maar moet ik nog een grotere sproeier hebben? lijkt me wel want dan krijgt ie meer benzine.
of zou het toch iets anders kunnen zijn?

Veel te kleine sproeier.
 
veel MT spul te koop!
Meegrob 18-11-2008 18:17 Print reply
Posts: 196
EDIT: Ok, ik heb die hele grote er weer in gedraaid (waarvan ik de maat niet weet), en hij loopt wel maar alleen als ik hem weinig lucht geef (anders valt ie uit), en alleen als je een klein beetje gas geeft, als je volgas gaat begint ie te haperen, dus ik deze sproeier is weer te groot waarschijnlijk. welke maat moet ik ongeveer hebben? dan haal ik die morgen na school ff. 100 ongeveer? of nog groter?

Dit bericht is gewijzigd door Meegrob op 18-11-2008 om 18:50 uur.
 
grasmaaier89 18-11-2008 19:08 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Meegrob
EDIT: Ok, ik heb die hele grote er weer in gedraaid (waarvan ik de maat niet weet), en hij loopt wel maar alleen als ik hem weinig lucht geef (anders valt ie uit), en alleen als je een klein beetje gas geeft, als je volgas gaat begint ie te haperen, dus ik deze sproeier is weer te groot waarschijnlijk. welke maat moet ik ongeveer hebben? dan haal ik die morgen na school ff. 100 ongeveer? of nog groter?

Dit bericht is gewijzigd door Meegrob op 18-11-2008 om 18:50 uur.



zou 100 pakken ja.
daarna kan je kijken of tie groter moet of kleiner



maar ik meot wel zeggen dat een 18mm moeilijk is af te stellen op een 50cc..
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Meegrob 20-11-2008 17:15 Print reply
Posts: 196
nou er zit een 95 in (groter kon ik niet krijgen). hij wil alleen starten met choke na heel veel kicken, dan valt ie ook meteen uit. je zou denken nog grotere sproeier, maar 95 is al vrij groot volgens mij voor een 50cc met een 18mm carb. ik heb ff rond zitten kijken op profielen om te kijken wat voor sproeier andere mensen er in hebben zitten en 95 lijkt me erg groot :S zou het aan de ontsteking liggen? heb er net een nieuwe bougie ingedraait die wel goed vonkt volgens mij :S
 
jimbob 20-11-2008 19:48 Print reply

Posts: 635
Trek je nergens valse lucht?

En dat je bougie goed vonkt zegt niet alles, ik had ook een prachtige vonk, maar als je bobine/cdi kapot is slaat ie vonken over, en dat kun je met het blote oog niet zien.
 
Meegrob 20-11-2008 19:59 Print reply
Posts: 196
heb net heleboel pakkingen vervangen. hoe weet ik of me bobine/cdi kapot is? lampje van grootlicht op me dashboard (nouja rpm teller :P) gaat wel branden als ik kick, dus hij krijgt wel stroom
 
mtx-motard 20-11-2008 20:00 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
[...]




maar ik meot wel zeggen dat een 18mm moeilijk is af te stellen op een 50cc..


onzin
prima te doen

maar imitatie keihin carburateurs maken het idd niet makkelijker
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
jimbob 20-11-2008 20:05 Print reply

Posts: 635
Dat dat lampje stroom krijgt heeft niks te maken met je ontsteking, zegt hoogstens dat je vliegwiel er nog op zit.

Of ie kapot is kan je eigenlijk alleen zien door er een andere in te doen, mss iemand in de buurt die ook een mt heeft ofzo?
 
Meegrob 20-11-2008 20:21 Print reply
Posts: 196
maar waarom zou me bobine opeens kapot zijn?
 

Dit topic is 1305 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved