Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Tzr Jolly Moto uitlaat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1034 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #53241 - Tzr Jolly Moto uitlaat
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4658 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

joristzr 16-11-2008 14:44 Print topicpost

Posts: 116
Ik wil een Jolly Moto uitlaat onder mn tzr gooien. Mijn tzr is nu helemaal standaard met alleen de prop uit de uitlaat.
Is deze uitlaat snel, ik kan er namelijk een voor een aanzienlijke prijs kopen. Zijn de prestaties goed?
Wat is de topsnelheid ongeveer met deze uitlaat onder mijn tzr? Wat moet ik allemaal afstellen voor deze uitlaat?


 
J.P

2SLOW4ME 16-11-2008 14:53 Print reply

Posts: 1944
Ik heb gehoord dat de JM uitlaten zeer snel zijn, maar prijs in verhouding niet beter is met de rest.. maar als jij hem goedkoop zou kunnen krijgen zou ik zeggen, doen!!!
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
bulteman 16-11-2008 14:56 Print reply

Posts: 1956
echte race uitlaat

zou zeer snel moeten zijn, maar ik zou even na vragen of hij wel goed loopt op 50cc, omdat ik denk dat het een 70cc uitlaat is
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
Ice Ap rs50 16-11-2008 15:04 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bulteman
echte race uitlaat

zou zeer snel moeten zijn, maar ik zou even na vragen of hij wel goed loopt op 50cc, omdat ik denk dat het een 70cc uitlaat is


je hebt een 50cc versie ook
 
GTI - GTD - BMW
markhispania3 16-11-2008 15:18 Print reply

Posts: 1971
normaal koopt niemand jolly moto's omdat ze zo duur zijn, als jij hem goedkoop kan krijgen zou ik het zeker doen.
 
bulteman 16-11-2008 15:20 Print reply

Posts: 1956
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]


je hebt een 50cc versie ook



ook voor am6?

ik dacht dat ze dat alleen hadden voor oudere broms zoals mb's

maar zou idd goed kunnen
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
Niek de Wildt 16-11-2008 15:39 Print reply
Posts: 7168
Als je de volgende maten weet, kan je kijken of het een 50cc pijp is
(alleen aan de max diameter en voorbocht heb je ook al genoeg om te zien of het 50 pijp is)

kijk hier maar eens naar:

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
dia voorbocht
dia max
dia tailpijp

lengte totaal
lengte tailpijp
lengte tot en met belly
lengte tot en met compression (zelfde als totale lengte - tailpijp)
afbeelding


zelf kun je dan ook het een en ander narekenen (ik wil het dus ook nog wel voor je doen)

als je gaat rekenen, hou rekening met een plaatstaal dikte van 1mm
dus trek je 2mm van alle diameters af.

je kunt de diameter op verschillende plaatsen ook mooi meten dmv een touwtje om de pijp en dan met de formule omtrek = pi X diameter of te wel omtrek/pi = diameter de diameter berekenen (en dan min 2mm)

de lengtes zijn ook makkelijk te doen met een touwtje.
zorg dan dat iemand je helpt het vast te houden, en leg het touwtje langs 1 vlak van de uitlaat (dus bijvoorbeeld steeds aan de bovenkant van de pijp)


HET REKENEN MET DE GEVONDEN MATEN:
kortor is over het algemeen hoogtoeriger, er is namelijk een verband tussen toerental, uitlaatpoort timing, tijd, en snelheid van gas en dus lengte, dus als de dikgedrukte gelijk blijven, en de lengte veranderd, veranderd het toerental ook

algemene formule:
motor met uitlaat timing van meer dan 185:

Lengte in M = 7500/toerental

motor met uitlaat timing van minder dan 180, dan 20 eraf trekken (bijv 170* wordt 150*)

Lengte in M = (uitlaattiming - 20*)/toerental X 41,666

hier hebben we het nog niet gehad over de powerband, dit kun grofweg afleiden:
het begin van powerband is lengte tot na de belly (begin compressie)
het eind van powerband is lente tot na compressie (begin tailpijp)




normaal ongv 0,55 X diameter voorbocht = diameter tailpijp
maximaal 0,4 X lengte uitlaat = lengte tailpijp (vaak is deze bij een pijp te lang)
normaal ongv 0,16 X lengte totale uitlaat = lengte voorbocht
normaal ongv max-diameter / 2,9 = diameter voorbocht (vaak is de diameter hiervan bij een pijp te groot) Formule hiervoor is:
0,03 X Wortel(cilinderinhoud X max-toerental)


nog meer info/interesse?
http://www.2stroke-t...expansie_uitlaat.pdf


 
Markjo 16-11-2008 16:37 Print reply

Posts: 1061
de jolly's zijn over het algemeen aardig snel, maar je moet ze ze wel goed spanningsvrij ophangen want ze scheuren nogal snel
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Niek de Wildt 16-11-2008 16:54 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
de jolly's zijn over het algemeen aardig snel, maar je moet ze ze wel goed spanningsvrij ophangen want ze scheuren nogal snel


hoeveel volt kunnen ze nog aan?

hahah flauw... ik ga mezelf wel weer in slaap huilen
 
Markjo 16-11-2008 16:58 Print reply

Posts: 1061
statische elektriciteit loopt anders hoog op hoor met de astronomische snelheden die je met deze pijp haalt

slaap ze
niet weer je hele kussen onder kwijlen he
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
joristzr 16-11-2008 17:32 Print reply

Posts: 116
ahahah:P

ja het is een 50 cc uitlaat, ik wist wel dat ze snel waren maar wat zou de top op een ori tzr zijn? en wat moet ik allemaalafstellen?
 
J.P
ronaldt 16-11-2008 17:56 Print reply

Posts: 2735
carb afstellen; sproeier en evt gasnaald, luchtschroef/ stationairschroef
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
Derbi GPR Roy 16-11-2008 21:49 Print reply

Posts: 708
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: joristzr
Ik wil een Jolly Moto uitlaat onder mn tzr gooien. Mijn tzr is nu helemaal standaard met alleen de prop uit de uitlaat.
Is deze uitlaat snel, ik kan er namelijk een voor een aanzienlijke prijs kopen. Zijn de prestaties goed?
Wat is de topsnelheid ongeveer met deze uitlaat onder mijn tzr? Wat moet ik allemaal afstellen voor deze uitlaat?





ik heb ook een jolly moto onder mijn gpr, ze zijn idd vrij prijzig maar ik ben er tevreden over. deze uitlaten zijn hoogtoerig dus op een std setup heeft het weinig nut
 
mikeo26 16-11-2008 21:53 Print reply

Posts: 664
kan je beter een andere uitlaat pakken als je zoveel geld wilt uitgeven
 
Nu bezig met mh ryz projectje:P
Mikf 16-11-2008 21:55 Print reply

Posts: 1295
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: joristzr
....ik kan er namelijk een voor een aanzienlijke prijs kopen.....


 
joristzr 17-11-2008 22:22 Print reply

Posts: 116
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mikeo26
kan je beter een andere uitlaat pakken als je zoveel geld wilt uitgeven


idd kan er een voor mooie prijs krijgen, maar volgens mij zijn ze niet zo lekker op std. setup?
 
J.P

Dit topic is 4658 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved