Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #53231 - nsr50r importeren
|
Pagina 8 van 9
|
Dit topic is 13666 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
23-11-2008 22:55 |
Posts: 7728 |
mooi ding man, maar heb je m uitgezocht op de kleur van je helm ofzo
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
konterbonker |
23-11-2008 22:57 |
Posts: 460 |
nee, heeft m'n zoon uitgezocht. Ik vond die zwarte met donkerblauwe stickers mooier.
Of tie hem op z'n helm heeft uitgezocht...lol....zou best kunnen, de ijdeltuit.
|
|
|
|
konterbonker |
23-11-2008 23:56 |
Posts: 460 |
alhoewel dit een plaatje is van de nieuw 4-takt racer NSF100, wordt hetzelfde frame gebruikt.
Het eindresultaat ziet er met die monoseat en bovenlangs uitlaat dan ongeveer zo uit......maar waar nu het nummerbord??
|
|
|
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
23-11-2008 23:59 |
Posts: 7728 |
mooier word het er in ieder geval niet op. bij een sm of cross brommers zou je er nog voor kunnen kiezen om hem in je binnenspatbord te monteren, maar als je dat bij zo'n racer doet zul je hem niet meer kunnen zien denk ik..
Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 24-11-2008 om 0:00 uur.
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
konterbonker |
24-11-2008 0:02 |
Posts: 460 |
nou, lijkt me wel mooier. Denk dat als we eraan beginnen, we de zaak fotografisch gaan bijhouden en er een apart topic over maken. Het gaat ten slotte om de import....en ik moet nog langs het RDW.
|
|
|
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
24-11-2008 0:13 |
Posts: 7728 |
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
BUURTJE |
26-11-2008 18:54 |
Posts: 762 |
Mooi reisverslag, Klasse! Echt mooi wat jullie gedaan hebben!
|
|
Yamaha TZR50 '08 Sports White |
|
Tombrom |
26-11-2008 18:59 |
Posts: 15925 |
ik zal niet voor een kopere buis gaan
gewoon metaal als je die warmstookt buig je het zo om
|
|
|
|
Niek de Wildt |
26-11-2008 19:03 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: gprnick
[...]
is volgens mij geen rs, er zit iig een 110,125cc blok oid onder
hoe kom je daar bij?
er ligt een horizontaal schakel blok onder, LC maar met koelribben op de kop.
|
|
|
|
Niek de Wildt |
27-11-2008 15:05 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: konterbonker
Trouwens, over die uitlaat bovenlangs maken. Heeft iemand daar wat tips over? Heb zo mijn ideeen, maar waarom het wiel tweemaal uitvinden? Maakt lengte tussen expansiepijp en demper uit vwb vermogen?
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tombrom
lengte tailpijp heeft zeker iets met de prestaties te maken
vraag niek anders maar
Quote: Oorspronkelijk gepost door: konterbonker
Heb wel m'n bedenkingen vwb het prestatieverlies.
Je kunt je tailpijp zo lang maken als je wilt, de berekende diameter maak je alleen plaatselijk na het eind van de eindconus (ookwel reflector of compression conus)
Kortom dus een dus een busje met een berekende diameter en de rest van de tailpijp maak je een flink stuk wijder.
Het oppervlak 2 maal zo groot maken is over het algemeen voldoende, en als je een héél lange tailpijp wilt, maak je de diameter 2 maal zo groot, maar dat is allemaal niet zo kritisch.
De berekening voor een normale tailpijp of dus voor een busje in een lange tailpijp met grote dia:
ongv 0,55 X diameter voorbocht = diameter tailpijp
maximaal 0,4 X lengte uitlaat = lengte tailpijp
(een betere formule voor de dia tailpijp is dan ook 3,06 x de wortel uit het krukasvermogen, de lengte kun je max 0,4 totaal aanhouden)
maak dus bijv een busje van 10cm lang met de berekende binnedia wat je in een tailpijp schuift die een stuk grotere dia heeft als de berekende maat, en dan kan je hem zo lang maken als je wilt
Vermogen zal het dan niet tot nauwlijks schelen.
In de uitlaten/tuning wereld wordt er dan ook vaak een tailpijp met grote diameter gebruikt waarin een busje met de berekende doorlaat kan worden geduwd om daar vervolgens mee te varieren/experimenteren om te testen wat het beste loopt.
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 27-11-2008 om 15:15 uur.
|
|
|
|
BrommertJacco |
27-11-2008 16:14 |
Posts: 2328 |
whou mooi man! Veel succes!
|
|
Modderfokker |
|
b0nes |
27-11-2008 17:16 |
Posts: 2058 |
|
|
|
|
bobboiten |
27-11-2008 19:01 |
Posts: 2771 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: konterbonker
alhoewel dit een plaatje is van de nieuw 4-takt racer NSF100, wordt hetzelfde frame gebruikt.
Het eindresultaat ziet er met die monoseat en bovenlangs uitlaat dan ongeveer zo uit......maar waar nu het nummerbord??
afbeelding
ik heb ooit een GPR nude gezien hier op BF die had een beugeltje gemaakt achter zijn achterwiel en daar het nummer bord op gemonteerd. Misschien is dat een idee?
|
|
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one |
|
TECstar |
27-11-2008 19:35 |
Posts: 4664 |
zijn we nou nog steeds niet uitgepraat in dit topic
|
|
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda |
|
konterbonker |
29-11-2008 15:49 |
Posts: 460 |
Er valt weinig up te daten.
Korte proefrit, liep 100. Rookte wel wat veel, maar Spaanse dame had alleen ritjes in stad gemaakt alles lage toeren natuurlijk. uitlaat van binnen zeiknat met olie. Zoonlief moet hem maar eens een eind opentrekken op de dijk.
Verder is er geen tijd (zoals vandaag) of klote weer deze tijd van het jaar. Dus nog steeds niet voor RDW klaar te maken.
Onderdelen voor het racer project komen langszaam binnen.
- Voorspatbord doorlopend over voorveren
- Velgrandtape
- Binnenbekleding voor kuip
- achterspatbord
- Monoseat (komt pas januari)
- Een Gianelli uitlaat bedoeld voor Derbi GPR lijkt er precies onder te kunnen passen, gaan we morgen ophalen. Hoe zijn die bij 74cc?
Anyway, als klaar voor RDW, een nieuwe update.
Racerproject zullen we apart draadje over beginnen als we aan het werk gaan....als alles binnen is.
Bedankt voor die tip over nummerbord. Met beugel zullen we het ook wel doen.
|
|
|
|
Dit topic is 13666 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 8 van 9
|
|