Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #53231 - nsr50r importeren
|
Pagina 7 van 9
|
Dit topic is 13685 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
konterbonker |
23-11-2008 17:17 |
Posts: 460 |
Aangezien het bloktype AC08E het blok is wat al jaar en dag in de NSR's en NS-1 werd gebruikt denk ik niet echt een verschil.
Code op Cilinder is GE-2
Lees wel: Wet type Clutch. Maar ik heb echt geen zin die kap er nu af te trekken. Hoop dat je er begrip voor hebt.
Misschien als je zelf wat browsed op Internet dat je hierover wat kunt vinden.
Zoek eens in google op: manual NSR50-jp.
Alhoewel in het Japans, staan er zat foto's en technische uitleg in.
|
|
|
|
De Schout |
23-11-2008 17:34 |
Posts: 5327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: konterbonker
Aangezien het bloktype AC08E het blok is wat al jaar en dag in de NSR's en NS-1 werd gebruikt denk ik niet echt een verschil.
Code op Cilinder is GE-2
Lees wel: Wet type Clutch. Maar ik heb echt geen zin die kap er nu af te trekken. Hoop dat je er begrip voor hebt.
Misschien als je zelf wat browsed op Internet dat je hierover wat kunt vinden.
Zoek eens in google op: manual NSR50-jp.
Alhoewel in het Japans, staan er zat foto's en technische uitleg in.
wet clutch is normaal hoor. heeft (bijna) ieder bromfiets versnellingsblok.
edit: hoewel de honda blokken veel op elkaar lijken, en de meeste dingen ook uit te wisselen zijn, zijn er hier en daar toch wel wat verschillen hoor. b.v. het nsr50 en het mbx50 blok zou je het zelfde kunnen noemen, maar de rand waar t vliegwielkapje op afsluit loopt net iets anders, de nsr heeft verchroomde schakelvorken en de mbx50 niet. de nsr heeft 16mm kickstart as, de mbx50 15mm, nsr heeft koppeling met moer, mbx50 met clip. waarschijnlijk heeft honda bij het invoeren van dit model ook wel weer een aantal van die kleine dingetjes veranderd
Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 23-11-2008 om 17:37 uur.
Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 23-11-2008 om 17:37 uur.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
konterbonker |
23-11-2008 22:13 |
Posts: 460 |
ok, ik begrijp je punt.
Dit topic ging mij om import van buitenlandse brommer.
straks nog rdw verhaal en klaar.
Dit blok uit 1999 is mogenlijk iets anders, ik begrijp je vragen.
Als het open ligt (vliegwielkap) zal ik een fototje maken, maar voorlopig komt bijvoorbeeld die versnellingsbak niet open te liggen, hoop ik.
Om hem wat op te dirken (pimpen) staat na de keuring hetvolgende op het programma.
- monoseat
- achterspadbord (maar dan in zwart)
- velglint
- uitlaat bovenlangs
Trouwens, over die uitlaat bovenlangs maken. Heeft iemand daar wat tips over? Heb zo mijn ideeen, maar waarom het wiel tweemaal uitvinden? Maakt lengte tussen expansiepijp en demper uit vwb vermogen?
|
|
|
|
Tombrom |
23-11-2008 22:23 |
Posts: 15925 |
maakt idd wel uit maar niet echt merkbaar voor jouw doeleind.
inbox frysk eens hij had het idee om het temaken op zijn ns-1 hij zal het vast wel uitgedokterd hebben
of niet natuurlijk
|
|
|
|
Joel_koningslust |
23-11-2008 22:24 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tombrom
maakt idd wel uit maar niet echt merkbaar voor jouw doeleind.
inbox frysk eens hij had het idee om het temaken op zijn ns-1 hij zal het vast wel uitgedokterd hebben
of niet natuurlijk
hij wou gewoon de expansie onderlangs en dan een enorm lange tailpipe ala ducati
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Tombrom |
23-11-2008 22:27 |
Posts: 15925 |
lengte tailpijp heeft zeker iets met de prestaties te maken
vraag niek anders maar
|
|
|
|
konterbonker |
23-11-2008 22:30 |
Posts: 460 |
mwah, enorm lange tailpipe...dat hoeft weer niet. Wel een mooi strak dempertje natuurlijk die er verchroomd een stukkie uitsteekt. ja, ben me bewust van warmteprobleem. Maar wat te gebruiken als tussenstuk tussen expansiedeel en demper?
Moet wel een beetje fatsoenlijk te buigen zijn, maar met pijpen buiger moet dat niet al te moeilijk zijn. Gewoon koperbuis en klemmen of staalbuis en dan lassen of iets dergelijks?
|
|
|
|
konterbonker |
23-11-2008 22:37 |
|
Tombrom |
23-11-2008 22:38 |
Posts: 15925 |
ik zal gaan als je het doet voor een 2 delig of miss zelfs wel 3 delig tailpijp die verbonden word door opschuiven en dan afdichten met een rubber oid
|
|
|
|
konterbonker |
23-11-2008 22:42 |
Posts: 460 |
ja, drie delig wordt het ook in mijn gedachten.
1. Voorste deel met expansiedeel
2. bovenlangspijp (waarvan is nog de vraag)
3. opschuifdemper
die tussenrubbers (zwaar hittebestendige 2k silicone lijkt me) zijn die zo te krijgen?
|
|
|
|
Tombrom |
23-11-2008 22:43 |
Posts: 15925 |
jawel.
ik weet niet welke uitlaat je gaat gebruiken de originele?
voor de rest is het goed te doen als je kan lassen en buigen
|
|
|
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
23-11-2008 22:45 |
Posts: 7728 |
ja die afdicht rubbers zijn wel te krijgen. maar wat je ook kunt doen is een o-ring gebruiken om het stukje uitlaat dat in de flens valt. zo zit het bij mijn crossmotor ook waar de uitlaat in de cilinder zit geschoven.
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
Tombrom |
23-11-2008 22:49 |
Posts: 15925 |
klopt maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
ik zou gewoon dit idee aanhouden
|
|
|
|
konterbonker |
23-11-2008 22:54 |
Posts: 460 |
neeeh, dacht niet de originele te gebruiken. Heb nog een NS-1 uitlaat liggen.
Heb in D al tweedehands het gedeelte gevonden wat onder de achterkant langsloopt. daar kunnen we dan in zagen en dremelen wat we willen.
Wil de boel wel weer origineel kunnen maken.
bedankt voor die afdichtingstips.
Heb wel m'n bedenkingen vwb het prestatieverlies. Als niet TE veel, willen we het gewoon doen. Gewoon voor het mooi. Begrenzers gaan er toch af na de keuring en of dan 100 of 80, maakt ook niet veel uit. Als we prestaties willen hangen we wel het 74cc opgevoerde NS-1 blok eronder met gewone zij uitlaat. Die bewaren we voor de zomervakantie.
Vwb het tussenstuk. Koper buigt het makkelijkst. Is hier wat op tegen?
|
|
|
|
konterbonker |
23-11-2008 22:55 |
Posts: 460 |
oh ja, en is die josdijkman uitlaat voor nsr / ns-1?
|
|
|
|
Dit topic is 13685 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 7 van 9
|
|