Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - nsr50r importeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 942 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #53231 - nsr50r importeren
Pagina 7 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 13685 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

konterbonker 23-11-2008 17:17 Print reply
Posts: 460
Aangezien het bloktype AC08E het blok is wat al jaar en dag in de NSR's en NS-1 werd gebruikt denk ik niet echt een verschil.
Code op Cilinder is GE-2
Lees wel: Wet type Clutch. Maar ik heb echt geen zin die kap er nu af te trekken. Hoop dat je er begrip voor hebt.
Misschien als je zelf wat browsed op Internet dat je hierover wat kunt vinden.
Zoek eens in google op: manual NSR50-jp.
Alhoewel in het Japans, staan er zat foto's en technische uitleg in.

 
De Schout 23-11-2008 17:34 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: konterbonker
Aangezien het bloktype AC08E het blok is wat al jaar en dag in de NSR's en NS-1 werd gebruikt denk ik niet echt een verschil.
Code op Cilinder is GE-2
Lees wel: Wet type Clutch. Maar ik heb echt geen zin die kap er nu af te trekken. Hoop dat je er begrip voor hebt.
Misschien als je zelf wat browsed op Internet dat je hierover wat kunt vinden.
Zoek eens in google op: manual NSR50-jp.
Alhoewel in het Japans, staan er zat foto's en technische uitleg in.



wet clutch is normaal hoor. heeft (bijna) ieder bromfiets versnellingsblok.

edit: hoewel de honda blokken veel op elkaar lijken, en de meeste dingen ook uit te wisselen zijn, zijn er hier en daar toch wel wat verschillen hoor. b.v. het nsr50 en het mbx50 blok zou je het zelfde kunnen noemen, maar de rand waar t vliegwielkapje op afsluit loopt net iets anders, de nsr heeft verchroomde schakelvorken en de mbx50 niet. de nsr heeft 16mm kickstart as, de mbx50 15mm, nsr heeft koppeling met moer, mbx50 met clip. waarschijnlijk heeft honda bij het invoeren van dit model ook wel weer een aantal van die kleine dingetjes veranderd

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 23-11-2008 om 17:37 uur.

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 23-11-2008 om 17:37 uur.
 
tune tweak fiddle bang bummer
konterbonker 23-11-2008 22:13 Print reply
Posts: 460
ok, ik begrijp je punt.
Dit topic ging mij om import van buitenlandse brommer.
straks nog rdw verhaal en klaar.

Dit blok uit 1999 is mogenlijk iets anders, ik begrijp je vragen.
Als het open ligt (vliegwielkap) zal ik een fototje maken, maar voorlopig komt bijvoorbeeld die versnellingsbak niet open te liggen, hoop ik.

Om hem wat op te dirken (pimpen) staat na de keuring hetvolgende op het programma.
- monoseat

- achterspadbord (maar dan in zwart)

- velglint
- uitlaat bovenlangs

Trouwens, over die uitlaat bovenlangs maken. Heeft iemand daar wat tips over? Heb zo mijn ideeen, maar waarom het wiel tweemaal uitvinden? Maakt lengte tussen expansiepijp en demper uit vwb vermogen?
 
Tombrom 23-11-2008 22:23 Print reply

Posts: 15925
maakt idd wel uit maar niet echt merkbaar voor jouw doeleind.

inbox frysk eens hij had het idee om het temaken op zijn ns-1 hij zal het vast wel uitgedokterd hebben

of niet natuurlijk
 
Joel_koningslust 23-11-2008 22:24 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tombrom
maakt idd wel uit maar niet echt merkbaar voor jouw doeleind.

inbox frysk eens hij had het idee om het temaken op zijn ns-1 hij zal het vast wel uitgedokterd hebben

of niet natuurlijk



hij wou gewoon de expansie onderlangs en dan een enorm lange tailpipe ala ducati
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Tombrom 23-11-2008 22:27 Print reply

Posts: 15925
lengte tailpijp heeft zeker iets met de prestaties te maken

vraag niek anders maar
 
konterbonker 23-11-2008 22:30 Print reply
Posts: 460
mwah, enorm lange tailpipe...dat hoeft weer niet. Wel een mooi strak dempertje natuurlijk die er verchroomd een stukkie uitsteekt. ja, ben me bewust van warmteprobleem. Maar wat te gebruiken als tussenstuk tussen expansiedeel en demper?
Moet wel een beetje fatsoenlijk te buigen zijn, maar met pijpen buiger moet dat niet al te moeilijk zijn. Gewoon koperbuis en klemmen of staalbuis en dan lassen of iets dergelijks?
 
konterbonker 23-11-2008 22:37 Print reply
Posts: 460
trouwens voor de technici onder onder ons nog een leuke link voor dit model:
http://zsf-moto.com/...e3dfd519a344c60f1ae0
 
Tombrom 23-11-2008 22:38 Print reply

Posts: 15925
ik zal gaan als je het doet voor een 2 delig of miss zelfs wel 3 delig tailpijp die verbonden word door opschuiven en dan afdichten met een rubber oid
 
konterbonker 23-11-2008 22:42 Print reply
Posts: 460
ja, drie delig wordt het ook in mijn gedachten.
1. Voorste deel met expansiedeel
2. bovenlangspijp (waarvan is nog de vraag)
3. opschuifdemper

die tussenrubbers (zwaar hittebestendige 2k silicone lijkt me) zijn die zo te krijgen?
 
Tombrom 23-11-2008 22:43 Print reply

Posts: 15925
jawel.

ik weet niet welke uitlaat je gaat gebruiken de originele?

voor de rest is het goed te doen als je kan lassen en buigen
 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 23-11-2008 22:45 Print reply

Posts: 7728
ja die afdicht rubbers zijn wel te krijgen. maar wat je ook kunt doen is een o-ring gebruiken om het stukje uitlaat dat in de flens valt. zo zit het bij mijn crossmotor ook waar de uitlaat in de cilinder zit geschoven.
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Tombrom 23-11-2008 22:49 Print reply

Posts: 15925
klopt maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

ik zou gewoon dit idee aanhouden





 
konterbonker 23-11-2008 22:54 Print reply
Posts: 460
neeeh, dacht niet de originele te gebruiken. Heb nog een NS-1 uitlaat liggen.
Heb in D al tweedehands het gedeelte gevonden wat onder de achterkant langsloopt. daar kunnen we dan in zagen en dremelen wat we willen.
Wil de boel wel weer origineel kunnen maken.

bedankt voor die afdichtingstips.

Heb wel m'n bedenkingen vwb het prestatieverlies. Als niet TE veel, willen we het gewoon doen. Gewoon voor het mooi. Begrenzers gaan er toch af na de keuring en of dan 100 of 80, maakt ook niet veel uit. Als we prestaties willen hangen we wel het 74cc opgevoerde NS-1 blok eronder met gewone zij uitlaat. Die bewaren we voor de zomervakantie.

Vwb het tussenstuk. Koper buigt het makkelijkst. Is hier wat op tegen?
 
konterbonker 23-11-2008 22:55 Print reply
Posts: 460
oh ja, en is die josdijkman uitlaat voor nsr / ns-1?
 

Dit topic is 13685 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 7 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved