Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #53231 - nsr50r importeren
|
Pagina 6 van 9
|
Dit topic is 13668 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Joel_koningslust |
19-11-2008 23:15 |
Posts: 14514 |
dat frame is zeker weten kleiner als van een gewone nsr50r
er is bij de sobw een klasse waar ze met die rr's racen en daar heb ik ze ook al vaker irl gezien. en die zijn toch echt klein hoor
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
konterbonker |
19-11-2008 23:21 |
Posts: 460 |
Nou ja, zal wel. Het gaat om het zitje iig, maar dat komt later wel....misschien. Anders een kappje over die achterkant. Staat ook wel leuk denk ik.
|
|
|
|
konterbonker |
22-11-2008 16:32 |
Posts: 460 |
hallo,
We zijn weer terug! Tsee, wat een eind rijden, maar dat wisten we van te voren. Wel hebben we goed weer gehad en was het gezellig.
Alles is goedgegaan. Heb de spaanse papieren. Staat gewoon 49cc op en top speed...schrik niet....44kmh (lol). Daarnaast een afschrift van de spaanse schorsing van het voertuig en een ondertekend verkoopcontractje NL/Spaans.
Ik begreep dat het daar zo is: Een brommer mag wel harder dan max. 50 in bebouwde kom, maar krijgt net als een auto een bekeurig als hij te hard rijd. Simpel als dat.
Tijdens het proberen liep het ongeveer 90, maar dat was niet goed te meten door heuvels. Trekt lekker door en goed stil. Alle nummers kloppen en inderdaad zit er 49cc onder. Vreemd, op het boekje erbij staat: NS1-50 en NSR-RR. Typ je het framenummer in op zoek naar genuine honda onderdelen, dan heet het weer NSR50RX. Op de Spaanse papieren NSR50R. Ik denk dat het beestje her en der anders genoemd wordt?!
Alles in perfecte staat, maar zat wel wat stof en vet op. Nu hij vanwege transport toch half uit elkaar ligt, hangt hij nu op m'n werkbank en zijn we alles aan het schoonmaken. Zoonlief is nu met de sproeier onderweg. Zat maatje 100 in, dus 85 - 90 wordt gehaald. Ringetje voor in uitlaat ook 13mm gemaakt.
Foto's zat gemaakt, maar staan nog niet hier op de computer.
Wordt dus vervolgt.
|
|
|
|
joost125 |
22-11-2008 17:10 |
Posts: 448 |
Ik wou dat het bij ons ook zo was geregeld die snelheid
Goed dat het gelukt is
|
|
|
|
Tombrom |
22-11-2008 17:14 |
Posts: 15925 |
leuk hoor
|
|
|
|
bobboiten |
22-11-2008 17:21 |
Posts: 2771 |
|
|
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one |
|
RS2Racer91 |
22-11-2008 17:27 |
Posts: 1540 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: joost125
Ik wou dat het bij ons ook zo was geregeld die snelheid
Goed dat het gelukt is
handtekeningenactie? :P
en ik wacht tot de foto's er zijn
|
|
|
|
konterbonker |
23-11-2008 16:53 |
Posts: 460 |
Een reisverslagje met foto's was toegezegd. Hier dan:
Zo stonden we bij Hazeldonk...matje op de vloer, helm en wat gereedschap mee.
Paar uur later bij Parijs.
Teeeering, nog meer dan 1000km!! Gelukkig rijden/slapen we om beurten.
Mooi viaduct van Millau vlakbij Spanje. Was ook wat over op Discovery bij Superstructures.
In spanje aangekomen!
Die avond via van Miranda gehoort dat ze die dag bij spaanse RDW (DGT) was geweest en er hoeft dus helemaal geen exportdoc bij (dacht het al!!). Gewoon schorsen van papieren, verkoopcontractje en klaar. Al die drukte voor niks? Nou, niet voor niks, dat zie je verderop wel.
Hier dus links het schorsingspapier. Onduidelijk hier, maar er staan wat persoonsgegevens op en van de brommer alleen het kenteken.
Rechts dus het originele brommerdocument met gegevens van de NSR erop.
Nu nog uit elkaar halen. Dat deden we in parkeerkelder van het Hotel. Wel ff zeggen bij receptie wat je gaat doen, anders bellen ze de politie....hoe ik dat weet??
Het plaatje aan het frame bevat alleen framenummer zoals dat ook in het balhoofd erin is geramd. Het kleine witte stickertje links is best wel belangrijk. Europees toelatingsnummer!!
Alleen de wielen en de uitlaat nog.
Het past er allemaal precies in. Kuipdelen in foam verpakt tegen het mogelijk krassen natuurlijk.
Zo keek de NSR op de terugweg vrolijk over onze schouders mee.
Thuisgekomen op de werkbank. Deze NSR uit 1999 geeft nieuwe betekenis aan de term ZGAN. Alleen veel stof, dus luchtfilter en carburateur schoongemaakt. Was wel nodig! Overig stof ook verwijderd. Hier wat plaatjes voor we begonnen en tijdens het werk.
Zo, en toen was het klaar.
Als het weer wat beter wordt gaan we testen. Als snelheid voor RDW in orde dan afspraak maken daar. Ook hiervan zal ik verslag van doen hier en foto's plaatsen als ik ze daar mag plaatsen.
Ik hoop dat jullie hier tot dusver wat aan hebben als (aanstaand) Honda liefhebber.
|
|
|
|
De Schout |
23-11-2008 16:59 |
Posts: 5327 |
beetje technische info zou ook leuk zijn type cilinder, type carburateur, wat voor soort ontsteking zit er op het blokje, zulke dingen
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
konterbonker |
23-11-2008 17:02 |
Posts: 460 |
Je kan in dit draadje ook terugkijken, maar geen probleem hoor:
NSR50R
Engine type AC08E Liquid cooled two stroke single cylinder reed valve
Displacement 49 c.c.
Bore x stoke 39.0 x 41.4
Compression 7.2
Maximum power ( PS/rpm ) 7.2 / 10,000
Maximum torque ( kgm/rpm ) 0.65 / 7,500
Carburetor PF 70
Starter Kick starter
Ignition CDI type magnetic points
Oil capacity ( liter ) 1.1
Fuel capacity ( liter ) 7.5
Clutch type Wet type coil spring
Transmission 6 speed return
Gear ratio 1st: 3.166 , 2nd: 2.062 , 3rd: 1.500 , 4th: 1.173 , 5th: 1.000 , 6th: 0.884
Caster degree 24.5 degrees
Trail ( mm ) 70
Front tire: 90/80 - 17
Rear tire: 100/80 - 17
Brakes Front: Hydraulic disc with dual-piston caliper 220mm, Rear: Hydraulic disc 160mm
Suspension Front: Telescopic , Rear: Single shock swingarm
Frame Twin tube diamond type frame
Dit bericht is gewijzigd door konterbonker op 23-11-2008 om 17:09 uur.
|
|
|
|
Henk-88 |
23-11-2008 17:03 |
Posts: 26703 |
Heerlijk zo'n reisverslag!
'k Ben er lekker met een bakje koffie bij gaan zitten
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
monsternaf |
23-11-2008 17:04 |
Posts: 109 |
nice, en idd iets meer info over ding zelf
|
|
Derbi Senda DRD Limited Te koop, kijk maar op me profiel |
|
koekie - Administrator |
23-11-2008 17:06 |
Posts: 12588 |
Mooi verslag..
Leuk dat het nog kan
|
|
Haaks de hoek om! |
|
De Schout |
23-11-2008 17:07 |
Posts: 5327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: konterbonker
Je kan in dit draadje ook terugkijken, maar geen probleem hoor:
NSR50R
Engine type AC08E Liquid cooled two stroke single cylinder reed valve
Displacement 49 c.c.
Bore x stoke 39.0 x 41.4
Compression 7.2
Maximum power ( PS/rpm ) 7.2 / 10,000
Maximum torque ( kgm/rpm ) 0.65 / 7,500
Carburetor PF 70
Starter Kick starter
Ignition CDI type magnetic points
Oil capacity ( liter ) 1.1
Fuel capacity ( liter ) 7.5
Clutch type Wet type coil spring
Transmission 6 speed return
Gear ratio 1st: 3.166 , 2nd: 2.062 , 3rd: 1.500 , 4th: 1.173 , 5th: 1.000 , 6th: 0.884
Caster degree 24.5 degrees
Trail ( mm ) 70
Tire size Front: 100/90-12 , Rear 120/80-12
Brakes Front: Hydraulic disc with dual-piston caliper 220mm, Rear: Hydraulic disc 160mm
Suspension Front: Telescopic , Rear: Single shock swingarm
Frame Twin tube diamond type frame
ben vooral nieuwsgierig naar de info die hier niet tussen staat:P welke code er b.v. op de cilinder staat. en het soort ontsteking, nsr achtige ontsteking, of het zelfde als de ns1? dat zijn de leuke details
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Frysk |
23-11-2008 17:13 |
Posts: 34928 |
Zou u misschien een paar foto's willen maken van de cilinder (nummers erop) en het vliegwiel kapje er af ben benieuwd of er een NS1 neutraalschakelaar op zit (nieuw type Honda blok) of een oude net als NSR50F hier in NL
|
|
giggitybyte |
|
Dit topic is 13668 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 6 van 9
|
|