Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #53231 - nsr50r importeren
|
Pagina 3 van 9
|
Dit topic is 13683 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
konterbonker |
16-11-2008 19:08 |
Posts: 460 |
OK, dan plaatsen we die ring wel bij de cilinder....en die kleinere sproeier als het te veel sputtert. Zal nog steeds niet gezond zijn, want teveel lucht, maar is alleen maar voor keuring.
Ja, die occassions in Spanje zien er allemaal tip top uit. Zal wel door het goede weer daar komen natuurlijk.
Mmmm online onderdelen. Waarom type je eigenlijk niet in:
www.translate.google.com
kies Dutch - Spanish
Type in: Online motorfietsen onderdelen.
Selecteer de spaanse vertaling.
Open spaanse google: www.google.es
En dan is het gewoon ff zoeken.
Wacht ff. Ik zal eens kijken:
vertaling is: partes de motocicletas en Internet
Of: Uitlaat Honda NS-1 = salida Honda NS-1
Dan heb ik hier een turbo kit uitlaatje voor je...en gelijk een online shop. Ga zelf ook nog ff browsen daarzo:
http://www.motopieza...2r341aktfhcm6jfppr37
Zo hellepe we elkaar de winter door.
|
|
|
|
BUURTJE |
16-11-2008 19:38 |
Posts: 762 |
Och och wat een mooi spul! Ik hoop dat het gaat lukken en ik hou het allemaal in de gaten, heel veel succes!
|
|
Yamaha TZR50 '08 Sports White |
|
konterbonker |
16-11-2008 19:42 |
Posts: 460 |
lol, ze hebben daar ook nog fatsoenlijke kuipen voor NSR ed. te koop. De meeste die je hier rond ziet rijden zien er niet meer uit!
|
|
|
|
Viertakt |
16-11-2008 19:55 |
Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: konterbonker
OK, dan plaatsen we die ring wel bij de cilinder....en die kleinere sproeier als het te veel sputtert. Zal nog steeds niet gezond zijn, want teveel lucht, maar is alleen maar voor keuring.
Echt schadelijk is het niet, want als jij een prop/ring in je uitlaat plaatst, kan hij minder gassen afvoeren en daarom ook minder gassen aanzuigen.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
bobboiten |
16-11-2008 20:05 |
Posts: 2771 |
Dit lijkt me ZO gruwlijk... ben helemaal weg van de NSR50R. Hij lijkt heel erg veel op de NSR125 (die ik over 2 jaartjes wil gaan halen ) Ga dit ckkr volgen en hoop op meer foto's
|
|
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one |
|
konterbonker |
16-11-2008 22:03 |
Posts: 460 |
ja natuurlijk, kan het dan minder aanzuigen ook. Je hebt gelijk Viertakt. Maar die kleinere sproeier ontkom ik denk ik niet aan. Moet de helft van de kracht wegnemen.
|
|
|
|
Joel_koningslust |
16-11-2008 22:05 |
|
rik hulkenberg |
16-11-2008 22:14 |
Posts: 10029 |
succes ermee
zorg dat de papieren erbij zitten
heel belangrijk
ben dit jaar in Ierland op vakantie geweest zie je ook heel veel van dit soort honda's rondrijden echt wel mooie dingen
|
|
|
|
Frysk |
17-11-2008 0:48 |
Posts: 34930 |
Bedankt, heb oa een gianelli uitlaat gevonden
|
|
giggitybyte |
|
konterbonker |
17-11-2008 11:34 |
Posts: 460 |
zo ff een update zo tussen het werk door.
Gisteren hotelletje geboekt.
Miriam...de leuke spaanse studente die mijn zoon de nsr50r verkoopt belt nog even met het overschrijvingskantoor vandaag. Het schijnt dat je daar ter plekke een verkoopcontractje met z'n tweeen afsluit.
We hebben er zelf ook eentje gemaakt NL-Spaans. Kan nooit kwaad iets te veel papier te hebben. Papieren zijn Papes....dus "muchos papes por favor!". Ook halen we daar het exportcontract. De vraag is verder nog wel hoe met de originele papieren. Die schijnen vernietigd te moeten worden daar. Dat zal wel via een kras erdoor of hoek eraf knippen gaan, maar kopieen hebben we. We moeten iig wat officieels hebben waar gegevens van frame ed op staat en dat komt goed. Kosten van hele papiergedoe nog geen 50 euri. Ik zal naderhand ff een kostenoverzichtje opstellen.
Uiteindelijk komt er ook iets goeds uit dat achterlijke Tibia wandelspelletje wat m'n zoon pleegt te spelen. Een kennis uit dat spel, ook bromfietsrijdster (wederom een jonge dame) woont daar, spreekt goed engels en zal er op vrijdagochtend bij zijn en komt donderdagavond ook in hotel een vorkje meeprikken...nou, dat wordt nog eens gezellig. Wilde dames daar in Spanje?! Mijn zoon vind het opeens nog leuker om erheen te gaan. Nou ja, het zal wel net als met brommers ook voor dames gelden: Wat je van ver haalt is lekker.
|
|
|
|
mr200r |
17-11-2008 14:04 |
Posts: 5122 |
De orginele spaanse papieren worden ingenomen bij NL keurig,dus
ff een copie van maken.
Hoeveel km is de rit in zijn totaal?
Rijd u tol of secondair?
Ik maak ook regelmatig een reisje,daarom vindt ik het intressant.
Ik ben vorig weekend nog geweest (winterbanden limiet staat in duitsland op half november.
Dadelijk bevalt het zo goed in spanje,dat je blijft.
|
|
mr200r |
|
konterbonker |
17-11-2008 14:43 |
Posts: 460 |
Originele papieren worden ingenomen bij NL keuring? Dat zal wel. Het zal het exportdocument waarschijnlijk worden. Maar Kopie van originele papieren of nietig gemaakte originelen en verkoopcontract (van Spaanse DGT of/en wat we zelf opgesteld hebben) zullen we zeker bij de hand houden.
De DGT is trouwens de organisatie daar waar alle overschrijvingen (en in ons geval, exportdoc) geregeld worden. Je gaat daar niet naar het postkantoor voor overschrijving.
Het is in de buurt van Barcelona en dat is bijna 1500km!! Donderdagochtend rond 02:00 gaan we rijden. We zullen zoveel mogelijk foto's nemen en na terugkomst zaterdagmorgen kan ik de interessantste hier dan plaatsen. Dan ook een afspraak maken bij RDW. Heb gezien dat er momenteel geen wachttijden in Amsterdam zijn.
|
|
|
|
bulteman |
17-11-2008 14:46 |
Posts: 1956 |
honda maakt nog steeds brommers
hm cre 50
|
|
Als het regent in September, valt kerst in December. |
|
konterbonker |
17-11-2008 14:52 |
Posts: 460 |
Nou, de NSR50R niet meer hoor.
Ik dacht eerst tot 2000, maar nu heb ik gezien dat ze ze tot 2003 bij Honda Montesa bouwden.
Zijn dus wel een stuk jonger dan, ik meen, 1995. Toen de NSR50F hier voor het laatst verkocht werd. De NSR50R is nooit in NL verkocht zover ik weet.
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
17-11-2008 15:40 |
Posts: 14999 |
ik weet het niet zeker hoor, maar ik heb ergens gehoord dat je papieren nodig hebt uit het land van herkomst om een brommer in te voeren.
op die papieren staat een constructie-snelheid, deze mag niet meer dan 45 km/h bedragen, anders zou je hem niet kunnen invoeren als brommer, enkel als lichte motorfiets.
Nogmaals: Ik heb dit ooit gehoord, en ben dus nergens zeker van.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Dit topic is 13683 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 3 van 9
|
|