Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - nsr50r importeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 873 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #53231 - nsr50r importeren
Pagina 2 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 13671 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mr200r 15-11-2008 21:22 Print reply
Posts: 5122
Ja,als hij in het land van herkomst als "bromfiets is aangemeld"
mag de brommer 4.5 kw hebben.
Is een nieuwe wet.
Daarom vroeg ik hoe hij te boek staat in spanje.
Ik heb zelf namelijk de andere kant meegemaakt,heb een mt 49cc
maar wel met motorkenteken.
stond te boek als motorrad.
Dus dat is redelijk belangrijk.

De grens is 4.5 kw.
Je moet je wel aan de 45 houden op de straat.


Dit bericht is gewijzigd door mr200r op 15-11-2008 om 21:25 uur.
 
mr200r
konterbonker 16-11-2008 0:23 Print reply
Posts: 460
Brommer ouder dan 3 jaar wordt op papieren en technisch gekeurd. Jonger dan 3 jaar alleen op papieren...ik bedoel dus buitenlandse brommer.

In Spanje is de NSR50R een Ciclomotor = bromfiets
Een motorfiets is een Motocicletas

Ik denk dat je MT ouder dan 1999 is iig, want toen is het in europa gelijk getrokken geloof ik. Stond die op de Duitse papieren met 49cc en Motorad??? Of heeft er op de duitse papieren 80cc gestaan, maar is er later een 59cc blok opgekomen!?!

Nou ja, ik ben happy met m'n "Ciclomotor".

Tik maar eens in op www.google.es : NSR50R ciclomotor
Zoek er dan eentje met foto van achterkant met kenteken.
Kijk ook eens naar fotos van willekeurige "motocicletas" en kijk naar een kenteken.....en zie het verschil.

Blijft een klein risico jongens, maar ik denk dat het wel goed zit. Wie wil hem hebben als ik fout zit?
 
konterbonker 16-11-2008 0:41 Print reply
Posts: 460
trouwens, wat ik uit (lang) gesprek met RDW technicus te weten ben gekomen:

- Papieren buitenland moeten op bromfiets duiden. Als het er niet opstaat, dan volgt men de technische keuring en eventueel ander bewijsmateriaal wat je hebt die 49cc uitwijzen.

- Je moet je eigendom goed kunnen aantonen. Ik ben zo iemand van beter teveel papier dan te weinig, dus volgende geregeld: Buitenlandse papieren geschorst op naam van m'n zoon en exportdocument (ik heb spaanse overschrijfformulier en exportpapier digitaal hier, dus wie het ook gaat doen roept maar). Verkoopcontractje is hierbij ook behulpzaam hoop ik. Heb ik nu wel erbij voor het geval dat. Hoe die schorsing daar werkt weet ik echter nog niet...maakt deel uit van het avontuur. Dat hele gebeuren in Spanje gaat niet zoals hier bij het postkantoor trouwens. Je moet naar speciaal kantoor voor voertuigen met redelijke wachttijden. Let op dat ze alleen tijdens kantooruren open zijn en op vrijdag halen ze om 13:00 uur al de brug op....ambtenaren!

- Snelheid op rollerbank bij RDW max. 55kmh. Er werd wel bijgezegd dat hij buiten maar 45kmh mag van de politie natuurlijk.

- Verder natuurlijk de logische zaken als licht, remmen en toeter/bel, banden in goede staat en sleuteltje meenemen voor starten. (Je moet ze niet te eten willen geven die voor zoiets doms weer weg kunnen gaan).

- Als je er bijvoorbeeld een NL NSR 4-bak standaard blok onder zou hangen bij de keuring is dat prima, maar dan moet je wel het orginele blok los meenemen. Die laat je dan door je zoon sjouwen want anders wordt je moe.

- Geluid max. 95dB - Is daar origineel iets van 75. Maar ja, anders doen we er wel een pak watten in. Loopt tie nog 30, als hij er maar doorkomt.

Jongens, als het lukt zou ik het heel leuk vinden dat er straks een busje geregeld gaat worden om er dan een stuk of 4 te halen in 1 keer. Lijkt me beregezellig.
 
konterbonker 16-11-2008 1:21 Print reply
Posts: 460
Heeft trouwens 7,2pk standaard en 6 versnellingen.
Hoeveel KW?? Zowel pk als KW staan niet op de papieren volgens mij. En bij RDW test men alleen snelheid, nogmaals.....55max op hun rollerbank.

Mmmm met een beregroot achtertandwiel ben ik dan misschien wel klaar bij hun rollerbank....mag hij in z'n 4 beginnen (lol).

Topsnelheid standaard trouwens 105kmh volgens opgave.

 
Frysk 16-11-2008 2:57 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: driver004
hmm ori 50cc die dingen lopen echt tegen de 100 hoor

gewoon een "beter" onderblok denks



zelfde onderblok als NS1 alleen 50cc uitvoering (denk aan andere bak, neutraalschakelaar etc)

NS1 ontsteking denk ik dan ook

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 16-11-2008 om 2:57 uur.
 
giggitybyte
konterbonker 16-11-2008 8:09 Print reply
Posts: 460
Goedemorgen,

Alhoewel ik niet weet met welke motorcode de 74cc NS-1 werd gemaakt, rijdt deze gewoon met het AC08E blok. Dat blok gebruikten ze onder vrijwel alle NSR uitvoeringen die er zijn geweest. Zie wel een "Wet type" Koppeling in de lijst....dat klinkt anders. We hebben nog wel een NS-1 blok in de garage staan. Zal eens kijken wat erop staat. Deze laatste europese wegserie NSR werd tot 2000 gebouwd. Die wij gekocht hebben stamt uit september 1999...km stand 3.500.

NSR50R
Engine type AC08E Liquid cooled two stroke single cylinder reed valve
Displacement 49 c.c.
Bore x stoke 39.0 x 41.4
Compression 7.2
Maximum power ( PS/rpm ) 7.2 / 10,000
Maximum torque ( kgm/rpm ) 0.65 / 7,500
Carburetor PF 70
Starter Kick starter
Ignition CDI type magnetic points
Oil capacity ( liter ) 1.1
Fuel capacity ( liter ) 7.5
Clutch type Wet type coil spring
Transmission 6 speed return
Gear ratio 1st: 3.166 , 2nd: 2.062 , 3rd: 1.500 , 4th: 1.173 , 5th: 1.000 , 6th: 0.884
Caster degree 24.5 degrees
Trail ( mm ) 70
Tire size Front: 100/90-12 , Rear 120/80-12
Brakes Front: Hydraulic disc with dual-piston caliper 220mm, Rear: Hydraulic disc 160mm
Suspension Front: Telescopic , Rear: Single shock swingarm
Frame Twin tube diamond type frame

Hier nog een foto



Dit bericht is gewijzigd door konterbonker op 16-11-2008 om 8:26 uur.
 
konterbonker 16-11-2008 9:01 Print reply
Posts: 460
En hier trouwens de uitvoeringen in welke deze NSR50R werd gemaakt.


Dit is trouwens een 80cc uit Ierland, zo las ik. Wordt/werd ook in Spanje verkocht.


Hierover las ik dat er maar 500 van gemaakt zijn.


Dat hier NS1 50 onder staat moge gevoegelijk als een fout van de plaatser op het net worden gezien.
Persoonlijk vind ik deze donkerblauwe wel het mooist...over smaak valt echter niet te twisten. Gelukkig maar, anders had mijn vrouw alle mannen achter haar aan gehad...nu nog maar de helft van alle mannen.




Dit bericht is gewijzigd door konterbonker op 16-11-2008 om 9:06 uur.

Dit bericht is gewijzigd door konterbonker op 16-11-2008 om 15:46 uur.
 
mr200r 16-11-2008 14:26 Print reply
Posts: 5122
Dan moet het goedkomen.
Waarom neem je er niet meer mee?
Om de reis in te dekken.

Bij mij stond inderdaad motorrad,was uit 1982 de mt.

Dit bericht is gewijzigd door mr200r op 16-11-2008 om 14:27 uur.
 
mr200r
konterbonker 16-11-2008 15:45 Print reply
Posts: 460
Ten eerste doen we het voor de hobby. Als ik er zaken mee wilde doen zou ik er geen topic van hebben gemaakt hier. Ik wil eerst eens zien of alles inderdaad goed gaat. We doen ons best om zo goed mogelijk voorbereid te zijn. Als het goed gaat kunnen we waarschijnlijk later erom lachen, en dat we ons te veel zorgen maakten en te veel voorbereid hadden.

Toch bestaat er altijd wel een klein risico, zoals jij vertelde over die KW grens. Dat wist ik net weer niet. Dan zit ik liever met eentje. Als het hiermee mis gaat, dan moeten we ergens een NSR frame met registratie scoren en nummers omkatten. Schijnt netjes te kunnen gebeuren, maar lijkt me jammergenoeg niet helemaal legaal. Als het goed gaat hoop ik anderen ermee over de dam te helpen en het ook te gaan doen. Is toch leerzaam voor jullie hier? Zo'n project steek je meer van op dan menig lesje economie.

Trouwens, ik dacht dat een prop in de uitlaat en kleinere carb de makkelijkste manier zou zijn om hem wat te downtunen. Heb gehoord dat andere spaanse en italiaanse brommers zonder begrenzing ook zo hard gaan en heel makkelijk te ontgrenzen zijn. Hoe dan? Misschien dat ik voor deze jongen dan gewoon het omgekeerde doe?

Reken op wat advies hier.
 
rick-puch 16-11-2008 15:46 Print reply

Posts: 112
Ruile voor een puch maxi??:P
 
ik ga er vandaag weer voor de volle dertig % tegen aan!!
Splendid 16-11-2008 15:47 Print reply

Posts: 8421
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/101

Daar heb je wel wat aan denk ik
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
konterbonker 16-11-2008 15:49 Print reply
Posts: 460
Vroeger zeiden ze: PUCH, rijden heen loper truch.

Maar waarom ga je er zelf niet een halen daar? Staan er genoeg.
 
konterbonker 16-11-2008 16:09 Print reply
Posts: 460
OK bedankt voor de tip.

ff voor de keuring een ring erin + kleinere sproeier. Dat laatste komt me wel logisch voor. Dus sproeier 10 - 15 maatjes minder en ring met gat tussen de 10 en 13mm.

Nu zijn we van nature lui, zo ook ik. Moet zo'n begrenzer met ring nou perse bij de cilinder komen? Die achterdemper kom je veel makkelijker bij. Zal misschien wel te ver van de actie vandaan zitten en dan geen invloed meer hebben??
 
Frysk 16-11-2008 17:09 Print reply

Posts: 34928
Trouwens bedankt voor die spaanse advertentiesite zit er aan te denken om als motor een Honda NSR250 aan te schaffen en er staan genoeg op die sites


Heeft u trouwens ook een Spaanse motor/brommerzaak online shop gevonden ? want toen ik zocht op NS1 zag ik dat er onder verscheidene NS1's andere uitlaten zaten, welke je hier in nederland niet vind

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 16-11-2008 om 17:29 uur.
 
giggitybyte
driver004 16-11-2008 17:12 Print reply

Posts: 3418
dan word je brommer gloeiend heet

en kan die warm lopen

dat komt omdat je dan de tailpijp heel dun maakt


op die spaanse verkoop site die eerste repsol nsr fakking bruut
 
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][

Dit topic is 13671 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 9
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved