Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Derde spoelpoort?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 915 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53229 - Derde spoelpoort?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2491 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Paultje Pils 15-11-2008 18:30 Print topicpost

Posts: 2110
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RWRPOZTL.jpg

Iemand heeft me verteld dat de met rood gemarkeerde gaten extra spoelpoorten zijn? Maar het zijn gaten, die dicht zijn, en een kleine inhoud hebben.Ze zitten onder de inlaat. Waar is dit voor?

70cc 6-poorter Athena*
 
If you can't dodge it, ram it.

Niek de Wildt 15-11-2008 19:56 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RWRPOZTL.jpg

Iemand heeft me verteld dat de met rood gemarkeerde gaten extra spoelpoorten zijn? Maar het zijn gaten, die dicht zijn, en een kleine inhoud hebben.Ze zitten onder de inlaat. Waar is dit voor?

70cc 6-poorter Athena*


100% zeker boost poorten

pas op, dat als je meer over de werking wilt weten, dat je niet de verkeerde resultaten bij google leest, want scooter-rijder-noobs bedoelen er vaak fluit-poorten mee (extra uitlaat poortjes)
VBtje van fluitpoorten:


Een boosterpoort is (meestal) een uitholling in de cilinder wand Deze poorten worden gevoed door een gat of sleuf in de zuiger. Zuiger gaat naar beneden er ontstaat carter druk wanneer de sleuf in de zuiger voor de uitholling in de cilinder spuit er benzine doorheen zodat het boven de zuiger komt en in het verbrandingsproces verdwijnt.
Ook wordt het vaak gebruikt om richting te geven aan de spoeling.
(ze heten dan ook wel eens bijspoelers)

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 15-11-2008 om 20:09 uur.
 
RR89 15-11-2008 23:27 Print reply

Posts: 327
dit is een beetje de globale werking van zo'n poort (dacht ik)
(er moet boven natuurlijk wel een gaatje in je zuiger zitten anders werkt het natuurlijk niet


mocht je trouwens die 70 athena of een 50 athena kopen dan is het beter van de 4 kleine gaatjes 2 sleufjes te maken..
weet niet of ik dat duidelijk genoeg uit leg?

Dit bericht is gewijzigd door RR89 op 15-11-2008 om 23:27 uur.
 
licht het; o -en elektromagnetisch golfverschijnsel waarvoor het oog gevoelig is
Paultje Pils 16-11-2008 13:17 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RR89
dit is een beetje de globale werking van zo'n poort (dacht ik)
(er moet boven natuurlijk wel een gaatje in je zuiger zitten anders werkt het natuurlijk niet
afbeelding

mocht je trouwens die 70 athena of een 50 athena kopen dan is het beter van de 4 kleine gaatjes 2 sleufjes te maken..
weet niet of ik dat duidelijk genoeg uit leg?

Dit bericht is gewijzigd door RR89 op 15-11-2008 om 23:27 uur.


Ik ga die 70cc athena niet kopen, ik heb hem er al een half jaar op zitten . Nu weet ik wat ze doen, maar wat is het resultaat? Meer trekkracht? of mer toeren?
En welke vier gaten bedoel je?
 
If you can't dodge it, ram it.
RR89 17-11-2008 20:53 Print reply

Posts: 327
in je zuiger zitten 4 boostergaatjes naast elkaar aan de inlaat kant.

_____
|.. ..|
| |
|_____|
als dat zegmaar de kant is die naar je inlaat wijst, dan moet je die gaatjes doortrekken naar elkaar zodat je 2 liggende sleufjes krijgt ipv 4 gaatjes. Hierdoor kan hij meer mengsel krijgen.
maar wil je er echt hard mee dan moet je naar een tuner, dan zit je met de goede carb en uitlaat zo over de 100km kost je een eurotje of 50 denk ik

lukt me ff niet om dat nolife tekeningetje goed weer te geven, bij het typ venster deed hij hetiig wel goed

Dit bericht is gewijzigd door RR89 op 17-11-2008 om 20:55 uur.
 
licht het; o -en elektromagnetisch golfverschijnsel waarvoor het oog gevoelig is
Niek de Wildt 17-11-2008 21:01 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RR89
in je zuiger zitten 4 boostergaatjes naast elkaar aan de inlaat kant.

_____
|.. ..|
| |
|_____|
als dat zegmaar de kant is die naar je inlaat wijst, dan moet je die gaatjes doortrekken naar elkaar zodat je 2 liggende sleufjes krijgt ipv 4 gaatjes. Hierdoor kan hij meer mengsel krijgen.
maar wil je er echt hard mee dan moet je naar een tuner, dan zit je met de goede carb en uitlaat zo over de 100km kost je een eurotje of 50 denk ik

lukt me ff niet om dat nolife tekeningetje goed weer te geven, bij het typ venster deed hij hetiig wel goed

Dit bericht is gewijzigd door RR89 op 17-11-2008 om 20:55 uur.


het staat er toch allemaal al uitgelegt junk:P

 
Paultje Pils 18-11-2008 15:41 Print reply

Posts: 2110
Ik heb inderdaad 4 van die gaten in de zuiger. Maar wat is nou het verschil met dezelfde cilinder maar dan zonder die boostpoorten+gaten?

Meer trekkracht? Meer toeren? dat is me nog niet duidelijk. Bedankt voor de uitleg trouwens.
 
If you can't dodge it, ram it.

Dit topic is 2491 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved