Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Puch Liep, maar nu niet meer.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 866 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53226 - Puch Liep, maar nu niet meer.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1790 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kaipuchmaxi 15-11-2008 15:14 Print topicpost

Posts: 51
Ik heb een puch gekocht, in het begin liep ie perfect, maar toen wou ik hem een keer starten, rijden, trok hij niet op. Nou heb ik 50cc erop gezet in plaats van 70cc, toen deed hij niks. Nu zit er weer 70cc op (het geen wat erop zat). (toen zat er trouwens een 15mm op)liep hij in het begin, wou ik s'avonds ff uitproberen, liep ie niet. bougie eruit gehaald, helemaal nat. Andere carberateurs erop gezet (er zat 15 op en nu 12)
Loopt ie ook niet. met 15 liep ie even.
waaar kan dit aanliggen>?
 

mtx-bart 15-11-2008 15:17 Print reply
Posts: 816
stel je hem wel opnieuw af?
 
TECstar 15-11-2008 15:52 Print reply

Posts: 4664
sproeier te groot
of je bent em op een andre manier zwaar aan het verzuipen
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
BrommertJacco 15-11-2008 16:01 Print reply

Posts: 2328
als jij telkens je setup veranderd moet je m wel afstellen hé :p

maak je carb die er opzat eens schoon
 
Modderfokker
Aquamaniac 15-11-2008 16:54 Print reply

Posts: 882
met een 12mm carb op een 70cc lopen puchies zowieso niet echt super

beter gewoon met de 15mm en goed afstellen

 
er gaat niks boven luchtkoeling
briantsx 15-11-2008 16:59 Print reply
Posts: 78
12mm op 70cc kan gewoon hoor Hij zou alleen wat sneller warm worden..

Dit bericht is gewijzigd door briantsx op 15-11-2008 om 17:00 uur.
 
Aquamaniac 15-11-2008 17:07 Print reply

Posts: 882
ik heb er alleen maar slechte ervaringen mee gehad varierend van niet staionair te krijgen,slecht starten tot vastlopen ongeacht hoe er met de sproeiers werd gekloot
terwijl met een 15mm hij perfect af te stellen was

maar wederom dat waren mijn ervaringen

 
er gaat niks boven luchtkoeling
kaipuchmaxi 15-11-2008 17:19 Print reply

Posts: 51
Maandag krijg ik men 15mm spruitstuk terug, die was geknapt.Maar ik weet het maatje van mn sproeier niet. er staat 20,2 ofzoiets??

is dat te groot??
 
kaipuchmaxi 15-11-2008 17:21 Print reply

Posts: 51
En als ik ff wat benzine in de kop smeer, maakt ie in een keer een heel ander geluid. Maar toen hij slecht liep en van plan was 50cc erop te zetten. moest je echt henig gas geven dan kwam ie op toeren. Als ik dan vol gas gaf, dan ging dat van BLuuuurp...
 
Aquamaniac 15-11-2008 17:26 Print reply

Posts: 882
geluid klinkt als een te kleine sproeier

ik denk dat je met een 15mm en 70cc al snel een 90 sproeier mag hebben mischien zelfs groter

20,2 vind ik een beetje een rare maataanduiding (of heb je er geen bing carb opzitten ? )

 
er gaat niks boven luchtkoeling
kaipuchmaxi 15-11-2008 17:36 Print reply

Posts: 51
Ja een bing carberateur.
 
Makrolon 15-11-2008 17:37 Print reply

Posts: 6733
Vonkt ie?
 
KTM 525 EXC Supermoto
kaipuchmaxi 15-11-2008 17:37 Print reply

Posts: 51
Ja hij vonkt zeer goed
 
Aquamaniac 15-11-2008 17:42 Print reply

Posts: 882
snap dan alleen niks van die maataanduiding van je sproeier komt me niet bekend voor bij een bing

maar met 50cc 12mm en 54 sproeier en onsteking +/- 1mm voorontsteking (kan me vergissen anders ff puchforum checken) zou hij perfect standaard moeten lopen

met een 70cc 15mm zoals ik al zei ergens tegen de 90 sproeier aan en iets meer voorontsteking dacht iets van 1,5mm maar ook dit kan je beter op het puchforum checken


 
er gaat niks boven luchtkoeling
kaipuchmaxi 15-11-2008 18:16 Print reply

Posts: 51
Alle ideeen zijn welkom:P


 
Niek de Wildt 15-11-2008 19:19 Print reply
Posts: 7168
vonkt ie tussen de contactpuntjes?? --> condensator vervangen.
en waarschijnlijk zijn de contactpuntjes dan ook aan vervanging toe (of opschuren indien nog mogelijk)

twijfel je dan over de vonk?
doe dan even een boutje (M4) in je bougiedop en kick of draai aant vliegwiel met een boormachine (bitje 14) en kijk hoelang de vonk is vanaf het kopje van het boutje tot je cilinder/kop/blok dit moet minimaal een halve cm zijn, maar meestal is het rond de 7 a 8mm het meeste wat ik bij tomos heb meegemaakt is 1cm.
haalt hij dit niet, dan moet je denken aan een andere ontstekingspoel/bobine ---> let op blauwe verkleuring van het metaal, dat duid vaak op oververhitte ontstekingsdelen.


Lijkt dit allemaal goed, kijk dan of je ontsteking goed staat:


contactpuntjes: moeten totaal 0.35 - 0,4mm open

voorontsteking: 1,25mm bij 50cc
1,30mm bij 50cc snel of 70 niet echt snel
en 1,35mm bij 70cc snel.

(dus zoveel mm voor het BDP moeten de contactpuntjes openen, bij std setup/af-fabriek is 1,2 maar dat is een beetje té laat ivm vermogen begrenzing en duurzaamheid)



koop altijd orginele Bosch ontstekingsdelen en geen imitatiezooi.

kosten:
15 euro condensator
15 euro contactpuntjes
ontstekingspoel Bosch 30 euro, immitatie 10tje (hier heb ik geen ervaring mee, dus misschien voldoet immitatie wel, maar ik zou het er niet op wagen als je wat zekerheid wil, dan kun je dingen definitief uitsluiten)

succes,

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 15-11-2008 om 19:28 uur.
 

Dit topic is 1790 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved