Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - hoogst aant RPM..

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1023 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53220 - hoogst aant RPM..
Pagina 6 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina
Dit topic is 8161 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Niek de Wildt 18-11-2008 22:56 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Toch steekt het mij dat PROTUNING zegt dat ik overdrijf.


je overdrijft
 
Henk-88 18-11-2008 22:58 Print reply

Posts: 26703
HM als ik het zo zie dan moet ik die protuning maar niet altijd serieus nemen.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Royal Club 18-11-2008 23:04 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
HM als ik het zo zie dan moet ik die protuning maar niet altijd serieus nemen.


ik geloof je wel hoor

@ pro tjoening

dus, volgens u kan ik de aangegeven zuigersnelheid niet behalen zonder me zuiger in stukjes te blazen/?

edit: en nou? heb de zuigersnelheid berekend, materiaal aangetoond. en wat nu? volgend u kan het niet dat mn zuiger 22.8 ms haalt.
??

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 18-11-2008 om 23:34 uur.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
PRO TUNING 19-11-2008 8:01 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
HM als ik het zo zie dan moet ik die protuning maar niet altijd serieus nemen.


Meestal ben ik wel serieus, en het was niet tegen jou persoonlijk maar als ik b.v. lees :

17k rpm met een eigen "getuned"yamaha dt immitatie cilindertje. heel leuk geluid, speling op elk lager in het blok, wilde ook niet meer stationair draaien

kan ik dit niet serieus nemen.

Als een professioneel getunde 50 cc TZR (oude type met Yamaha blok)bij 16500 rpm die 178 km p/u loopt op Assen met de zelfde slag met race zuigers al moeite heeft deze heel te houden ........

 
Niek de Wildt 4-1-2009 2:59 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Meestal ben ik wel serieus, en het was niet tegen jou persoonlijk maar als ik b.v. lees :

17k rpm met een eigen "getuned"yamaha dt immitatie cilindertje. heel leuk geluid, speling op elk lager in het blok, wilde ook niet meer stationair draaien

kan ik dit niet serieus nemen.

Als een professioneel getunde 50 cc TZR (oude type met Yamaha blok)bij 16500 rpm die 178 km p/u loopt op Assen met de zelfde slag met race zuigers al moeite heeft deze heel te houden ........



mee eens, een hoop sprookjes worden er weer verteld.


Wat me alleen wel opvalt bij U, is dat hij geen rekening houd met de verhouding boring/slag, bij een grotere boring heb je immers een grotere zuiger en dus meer gewicht.
Ik heb bij de formule in het Opmaat uitlaat programma dan ook een formule opgesteld waarbij deze niet buiten beschouwing valt.

Bij de tzr van keiji (Royal Club) is dan ook een lange slag kit gemonteerd en is de verhouding boring/slag compleet anders.
 
Royal Club 4-1-2009 3:14 Print reply

Posts: 60390
houd dat ook nog iets in waar ik voordeel aan heb? dat mn zuiger niet binnenkort aan 40k stukjes vliegt bijvoorbeeld
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Niek de Wildt 4-1-2009 3:16 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
houd dat ook nog iets in waar ik voordeel aan heb? dat mn zuiger niet binnenkort aan 40k stukjes vliegt bijvoorbeeld


wat is je slag, en je boring?
wat is je max toerental?
en tot welk toerental loopt de powerband ongv/tot waar trek je hem door?

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 4-1-2009 om 3:17 uur.
 
Royal Club 4-1-2009 3:18 Print reply

Posts: 60390
44mm slag, 50mm boring, max toerental is 15250
powerband eindigt bij, pfoei,15000 zal ik maar zeggen, het duurt namelijk echt lang tot je merkt dat ie niet meer trekt

edit: ik denk dat als je dat ding gaat afbeulen dat je de 16500 misschieen wel kan draaien

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 4-1-2009 om 3:19 uur.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Niek de Wildt 4-1-2009 3:30 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
44mm slag, 50mm boring, max toerental is 15250
powerband eindigt bij, pfoei,15000 zal ik maar zeggen, het duurt namelijk echt lang tot je merkt dat ie niet meer trekt

edit: ik denk dat als je dat ding gaat afbeulen dat je de 16500 misschieen wel kan draaien

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 4-1-2009 om 3:19 uur.


dan sta ik ook voor een raadsel, want als ik de verhouding boring tov slag meereken kom ik bij een effectieve zuigersnelheid van 23,5m/s...

Met effectieve bedoel ik dus dat ik een toerental heb gekozen wat je ook daadwerkelijk wel eens draaid (15000 toeren dus) en dat de verhouding boring/slag is meegerekend.

Het enigste wat ik kan bedenken dat je zuiger erg licht is.
heb je hem wel eens gewogen? (zonder pistonpen)

En het zal ook nog wel een speciale legering zijn.

Of TP maakt gesmede zuigers die enorm op gegoten lijken
maar dit denk ik niet.


voor de geintereseerde naar de formule waarbij rekening wordt gehouden met de verhouding boring/slag:

((3 x zuigersnelheid) / slag)
is de normale formule

en ik doe dit nog maal de Wortel van (slag / boring)

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 4-1-2009 om 3:32 uur.
 
Royal Club 4-1-2009 3:32 Print reply

Posts: 60390
kan me wel vaag herinneren dat ie niet veel woog.

ik spuit morgen mn brommer ff schoon van de pekel, en dan trek ik die rommel ff open!
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Niek de Wildt 4-1-2009 3:34 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
kan me wel vaag herinneren dat ie niet veel woog.

ik spuit morgen mn brommer ff schoon van de pekel, en dan trek ik die rommel ff open!


ik heb hier nog wel mhr zuigertje liggen van 50mm, dan zal ik die even wegen.
en voor de vergelijking een 50mm zuiger van honda mbx origineel

heb je een goede (electrische) weegschaal?
 
Royal Club 4-1-2009 3:35 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


ik heb hier nog wel mhr zuigertje liggen van 50mm, dan zal ik die even wegen.
en voor de vergelijking een 50mm zuiger van honda mbx origineel

heb je een goede (electrische) weegschaal?


euh. ik heb zon speciale keuken weegschaal, naja, weegschaaltje, ding is even groot als zon oude ipod. ff kijken wat die zegt
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Niek de Wildt 7-1-2009 21:15 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


ik heb hier nog wel mhr zuigertje liggen van 50mm, dan zal ik die even wegen.
en voor de vergelijking een 50mm zuiger van honda mbx origineel

heb je een goede (electrische) weegschaal?


Zonder zuigerpen en circlipjes maar met zuigerveren:

50mm Malossi MHR zuiger (1 zuigerveer) = 90gram
50mm Origineel MBX 80 (2 zuigerveren) = 116gram

Royal meet het waarschijnlijk morgen op.
 
mtx-motard 7-1-2009 21:21 Print reply

Posts: 14947
honda nsr
70cc fast arrow
toerenteller gaf op nsr teller helemaal naar beneden aan (stonden geen cijvers meer)

in de vrij

Dit bericht is gewijzigd door mtx-motard op 7-1-2009 om 21:21 uur.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami

Dit topic is 8161 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 6 van 6
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved