Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - gilera gp50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 967 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53214 - gilera gp50
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 948 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Edwin_Nsr 14-11-2008 15:36 Print topicpost
Posts: 200
hallo
ik ben nu aan het olie verversen maar zit er in een gilera gp50 2 vuldopen 1 voor motor en 1 koppeling enzo ja waar is die vuldop van de koppeling want ik heb al het olie uit men motor blok behalve het olie aan de kant van de koppeling

mvg edwin
 
Beter goed gejat, dan slecht bedacht

Derbi-Olaf 14-11-2008 15:37 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Edwin_Nsr
hallo
ik ben nu aan het olie verversen maar zit er in een gilera gp50 2 vuldopen 1 voor motor en 1 koppeling enzo ja waar is die vuldop van de koppeling want ik heb al het olie uit men motor blok behalve het olie aan de kant van de koppeling

mvg edwin

koppeling en bak is gewoon dezelfde olie (zitten gaten in je rechter carterhelft die zorgen dat de olie van je bak naar je koppeling gaat)
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Edwin_Nsr 14-11-2008 15:42 Print reply
Posts: 200
dus de bout aan de onder kant en de bout aan de zijkant kan je gewoon losdraaien en nieuwe olie erin goioie

want aan de koppelings kant zit gewoon nog olie lijkt net of het gescheiden systeem is



 
Beter goed gejat, dan slecht bedacht
Derbi-Olaf 14-11-2008 15:45 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Edwin_Nsr
dus de bout aan de onder kant en de bout aan de zijkant kan je gewoon losdraaien en nieuwe olie erin goioie

want aan de koppelings kant zit gewoon nog olie lijkt net of het gescheiden systeem is




, kijk:
je hebt een vuldop vanboven (normaliter zwart , +/- 1.5cm doorsnede)
je hebt een aftapplug onder je blok , een gewone grote bout. die draai je beide los. uit de onderste zou alle olie moeten komen, zo niet: beweeg eens wat met je brom (schuin houden e.d. tot er zo veel mogelijk uit is.)
dan draai je je aftapplug er weer in.

Vervolgens moet je dus weer je olie bijvullen. dit doe je, maar om te weten of je er genoeg in doet zit er op de koppelingsdeksel een inbusboutje (net iets onder je koppelingsheveltje) dat draai je los. Olie erin, en als het uit dat gat op je koppelingsdeksel begint te stromen, dan heb je er genoeg in ,en dicht je alles weer af
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
2SLOW4ME 14-11-2008 23:26 Print reply

Posts: 1944
ik kreeg die aftap plug bij de koppelingskant ernnooit af,, maar er kwam ook niks uit als ik de bout onder de blok er af draaide en ik haalde het koppelingsdeksel er af (zo zoooooooooo vaak moeten doen..).
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..

Dit topic is 948 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved