Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Oldtimer.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1044 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53211 - Oldtimer.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2073 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

zijstandaard 13-11-2008 22:14 Print reply

Posts: 1117
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Jaja ik heb cker interesse in wat je verkondigt

Het kan GEEN kwaad om een blok te splitsen dus waarom zou je iemand zoals in bovenstaand geval aanbevelen om een risico te gaan lopen?




tenzij je de hele versnellingsbak uitelkaar laat vallen
 
Stuur pm als je Honda mt/mb onderdelen zoekt
bulteman 13-11-2008 22:15 Print reply

Posts: 1956
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Jaja ik heb cker interesse in wat je verkondigt

Het kan GEEN kwaad om een blok te splitsen dus waarom zou je iemand zoals in bovenstaand geval aanbevelen om een risico te gaan lopen?




misschien is een blok splitsen voor hem nog een groter risico

ik ken hem niet en weet niet in wat voor een situatie de brommer al die jaren heeft gestaan.

 
Als het regent in September, valt kerst in December.
Henk-88 13-11-2008 22:16 Print reply

Posts: 26703
Damn, zei ik dat hijzelf het geheel moest splitsen?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
bulteman 13-11-2008 22:19 Print reply

Posts: 1956
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Damn, zei ik dat hijzelf het geheel moest splitsen?



omg nee

ik probeer hem ook alleen maar een voorbeeld te geven, en ik probeer hem daarmee te helpen

voor opmerkingen kun je me ook wel een bericht sturen ofzo, want daarvoor is deze topic ook niet

mvgr bulteman
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
Henk-88 13-11-2008 22:27 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bulteman
omg nee

ik probeer hem ook alleen maar een voorbeeld te geven, en ik probeer hem daarmee te helpen

voor opmerkingen kun je me ook wel een bericht sturen ofzo, want daarvoor is deze topic ook niet

mvgr bulteman


Bedoel je dat dit topic er is voor incomplete antwoorden die de topicstarter duur kunnen komen te staan?

 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
bulteman 13-11-2008 22:29 Print reply

Posts: 1956
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]


Bedoel je dat dit topic er is voor incomplete antwoorden die de topicstarter duur kunnen komen te staan?




hahah grapjas

nee maar aangezien we niet meer ontopic praten is dit nutteloos
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
Harold 13-11-2008 22:53 Print reply

Posts: 1052
Alleen het kopje er afhalen en kijken hoe de cilinderwand er uit ziet. Is deze mooi blank, druppel olie er op en snel weer dicht maken. Nieuwe blok olie er op en carb schoonmaken en benzine verversen en het moet goed zijn.
Is je afgetapte olie grijs tot wit, dan zou het geen kwaad zijn om je blok eens van binnen te bekijken. Dit duid namelijk op vocht. Is het gewoon zwart, niks aan doen voorlopig.

Als zo'n ding 10 jaar onder dak heeft gestaan, is er binnen in het blok nog niet veel gebeurt. Is hij uiterlijk nog redelijk, dan kun je daar al helemaal van uit gaan. uitgedroogde keerringen komen echt maar zelden voor(en dit ga je vanzelf wel merken als het eenmaal loop, maar het zal geen schade aanrichten).

Als je hem toch uit elkaar haald, houd dan rekening dat je onderdelen niet even bij een bromfiestzaak op kan halen of op internet kunt bestellen. Hiervoor zul je bromfietsmarkten af moeten struinen. Een Rap Crow is toch een redelijk zeldzaam bromfietsje. Is wel een klein beetje een collectorsitem aan het worden, dus wees er maar zuinig op. (komt niet alle dagen voor dat je zoiets krijgt )

tip: zo origineel mogelijk houden.

 
Henk-88 14-11-2008 2:03 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bulteman
hahah grapjas

nee maar aangezien we niet meer ontopic praten is dit nutteloos







edit: ik word hier moe van..

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 14-11-2008 om 2:06 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
PRO TUNING 14-11-2008 7:42 Print reply

Posts: 4000
RAP bijgenaamd Rotterdams Afval Produkt
 
Christian-tsx 14-11-2008 8:10 Print reply
Posts: 856
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
RAP bijgenaamd Rotterdams Afval Produkt



zon reactie heeft de topicstarter wat aan
 
Aquamaniac 14-11-2008 9:31 Print reply

Posts: 882
Ik sluit me bij Harold aan
gewoon de boel goed controleren
beetje olie op de cillinderwand
brandstof systeem goed reinigen en spoelen
en dan voor de eerste keer starten het blokje eerst een paar keer rond laten draaien (met evt iets meer olie in de cillinder)
en als dat goed aanvoelt dan bougie erin , benzine erin en rustig proberen te starten

gaat dit niet of mochten er vreemde geluiden uit het blokje komen dan wordt het inderdaad voorzichtig blokje uit het frame halen en naar een bromfietszaak brengen (en dan bij voorkeur waar een knakker werkt van 50+ en niet zo een waar alleen maar van die scoot neurds werken)

mocht je er zelf mee bezig gaan koop dan een rol universeel pakkingpapier (kan je zelf pakkingen snijden) en neem je oude lagers en keerringen mee naar een goede skf lagerboer meestal hebben ze dan de juiste maten wel voor je

succes ermee
 
er gaat niks boven luchtkoeling
dannyvm 14-11-2008 12:08 Print reply
Posts: 63
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]







edit: ik word hier moe van..

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 14-11-2008 om 2:06 uur.


ga dan ook niet overal op in henk...

 
mr200r 14-11-2008 12:58 Print reply
Posts: 5122
8 jaar stilstaan is niet zozal,gewoon carberateur schoon ,oude benzine
eruit,verse erin--nieuw/schoon bougietje-testen.
 
mr200r

Dit topic is 2073 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved