Alleen het kopje er afhalen en kijken hoe de cilinderwand er uit ziet. Is deze mooi blank, druppel olie er op en snel weer dicht maken. Nieuwe blok olie er op en carb schoonmaken en benzine verversen en het moet goed zijn.
Is je afgetapte olie grijs tot wit, dan zou het geen kwaad zijn om je blok eens van binnen te bekijken. Dit duid namelijk op vocht. Is het gewoon zwart, niks aan doen voorlopig.
Als zo'n ding 10 jaar onder dak heeft gestaan, is er binnen in het blok nog niet veel gebeurt. Is hij uiterlijk nog redelijk, dan kun je daar al helemaal van uit gaan. uitgedroogde keerringen komen echt maar zelden voor(en dit ga je vanzelf wel merken als het eenmaal loop, maar het zal geen schade aanrichten).
Als je hem toch uit elkaar haald, houd dan rekening dat je onderdelen niet even bij een bromfiestzaak op kan halen of op internet kunt bestellen. Hiervoor zul je bromfietsmarkten af moeten struinen. Een Rap Crow is toch een redelijk zeldzaam bromfietsje. Is wel een klein beetje een collectorsitem aan het worden, dus wees er maar zuinig op. (komt niet alle dagen voor dat je zoiets krijgt )
tip: zo origineel mogelijk houden.
|