Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #53189 - senda krukas
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 710 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Niek de Wildt |
12-11-2008 22:31 |
Posts: 7168 |
goedkoop en net iets beter als ori = rito kruk
|
|
|
|
falco |
12-11-2008 22:31 |
Posts: 3724 |
ligt er een beetje aan hoeveel km je blok heeft gelopen, maar ik zou er wel een andere as in doen ( en lagers)
barikit krukas is goed en betaalbaar, evenals de doppler endurance en rito zoals niek al zei
Dit bericht is gewijzigd door falco op 12-11-2008 om 22:31 uur.
|
|
|
|
gprnick |
12-11-2008 22:33 |
Posts: 3360 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Olaf-Senda
Hallo allemaal,
ik heb een vraagje, ik heb op mijn senda sm xtreme uit 2003
een 80cc malossi mhr cilinder gezet, rest ook allemaal aangepast: carb/spruit, filter,en er komt waarschijnlijk een yasuni cross hm uitlaatje op. MAAR, de krukas...de één zegt van als je niet al te gek doet met standaard as kan je die prima houde en volgens de ander kan mn blok bekant ontploffe (eve sterk overdreve)...Nu is mijn vraag: is de nood voor andere krukas erg hoog ¿ Zo ja, welke kan ik dan het best kopen ¿
(ook lettend op een vriendelijke prijs) ook graag het type en niet alleen het merk krukas vermelde!
Alvast bedankt!
Mvg,
Olaf
mhr is d8 ik niet egt hoogtoerig maar fijn zal hij het niet vinden,
als je egt rustig aan doet kan het miss wel maar met zo een cilinder wil je dat niet. en alsnog kan het dat hij na 2 maanden het begeeft.
kan je een doppler as kopen gewoon een std as niet de endurance dat is niet nodig, kost d8 ik 80 euro bij scootparts.
|
|
|
|
Olaf-Senda |
12-11-2008 22:34 |
Posts: 96 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: falco
ligt er een beetje aan hoeveel km je blok heeft gelopen, maar ik zou er wel een andere as in doen ( en lagers)
barikit krukas is goed en betaalbaar, evenals de doppler endurance en rito zoals niek al zei
Dit bericht is gewijzigd door falco op 12-11-2008 om 22:31 uur.
ik rij al 5 jaar met standaard opstelling dus ook krukas, warvan 2,5 jaar meer fun rijde is
|
|
|
|
Olaf-Senda |
12-11-2008 22:37 |
Posts: 96 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: falco
[...]
ja, maar jouw standaart ''opstelling'' beukt niet zo hard op je krukasje als een mhr80cc dat doet
klopt maar omdat je je afvroeg hoeveel mn blokje al had gelopen ^^
|
|
|
|
falco |
12-11-2008 22:38 |
Posts: 3724 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Olaf-Senda
[...]
ik rij al 5 jaar met standaard opstelling dus ook krukas, warvan 2,5 jaar meer fun rijde is
zegt niks, krukas kan vandaag of morgen breken of wat dan ook, met ori krukas weet je dat nooit
het KAN wel, alleen je weet nooit zeker hoelang hij het gaat houden
net zoals de aerox van een maat van mij, is van een meisje geweest, had iets van 15-20.000km gelopen, hij zet er een 70cc zwarte top op,, laagtoerig kreng dus, en na een maand of 2 heeft ie bigend lagerspeling van hier tot gunter
Dit bericht is gewijzigd door falco op 12-11-2008 om 22:41 uur.
|
|
|
|
Ice Ap rs50 |
12-11-2008 22:47 |
Posts: 7149 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: falco
[...]
zegt niks, krukas kan vandaag of morgen breken of wat dan ook, met ori krukas weet je dat nooit
het KAN wel, alleen je weet nooit zeker hoelang hij het gaat houden
net zoals de aerox van een maat van mij, is van een meisje geweest, had iets van 15-20.000km gelopen, hij zet er een 70cc zwarte top op,, laagtoerig kreng dus, en na een maand of 2 heeft ie bigend lagerspeling van hier tot gunter
Dit bericht is gewijzigd door falco op 12-11-2008 om 22:41 uur.
weet iemand wat de compressie is van die cilinder en zen piek toerental?
Als de compressie hoger is en het toerental ook zou ik de as vervangen.
waarom? wel door dat de druk op de drijfstang groter wordt kan deze wel is knakken
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
falco |
12-11-2008 22:54 |
Posts: 3724 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]
weet iemand wat de compressie is van die cilinder en zen piek toerental?
Als de compressie hoger is en het toerental ook zou ik de as vervangen.
waarom? wel door dat de druk op de drijfstang groter wordt kan deze wel is knakken
piek was 12400 oid en compressieverhouding stdt 12:1
Dit bericht is gewijzigd door falco op 12-11-2008 om 22:56 uur.
|
|
|
|
Ice Ap rs50 |
13-11-2008 14:46 |
Posts: 7149 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: falco
[...]
piek was 12400 oid en compressieverhouding stdt 12:1
Dit bericht is gewijzigd door falco op 12-11-2008 om 22:56 uur.
stond op bikez.com stnd 13:1 maar dat lijkt me wel veel
een senda doet max 11000toeren oid hé stnd?
compressie zal wel rond de 12:1 zijn
het risico van de opvoeren van het toerental is dat door het kruk/drijfstang mechanisme er meer druk op de drijfstang komt dan normaal gesproken, ook een hogere compressie verhouding helpt niet.
dus ik zou wel ff een ander(vol) krukje monteren bijvoorbeeld doppler
Dit bericht is gewijzigd door Ice Ap rs50 op 13-11-2008 om 14:50 uur.
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
Dit topic is 710 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|