Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - start problemen..

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 839 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #53180 - start problemen..
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3938 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ALL-STAR 12-11-2008 17:37 Print topicpost
Posts: 2
heey mensen!!

ik heb een kymco agility 50 uit 2006 waar nu bijna
17000 km opstaat en hij heeft het altijd geweldig gedaan
tot vanmorgen

ik probeerde hem te starten en dat lukte niet echt hij
maakte een heel raar geluid dus ik het olie peil
gecheckt nou dat was een beetje aan de lage kant dus ik olie gehaald en bijgevult kort gestart en toen even laten rusten na een kwartiertje weer even geprobeerd toen sloeg die wel even aan maar al snel ging die het rare geluid weer maken

heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn??

 

rik hulkenberg 12-11-2008 17:49 Print reply

Posts: 10029
is de zuiger wel eens vervangen ?
kan zijn dat die op is waardoor die een raar geluid maakt

is dit trouwens een 4takt?

Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 12-11-2008 om 18:01 uur.
 
markhispania3 12-11-2008 17:50 Print reply

Posts: 1971
wat voor geluid? probeer het eens te beschrijven.
 
Niek de Wildt 12-11-2008 17:51 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
wat voor geluid? probeer het eens te beschrijven.


krasdippakkiepingPoeng!
 
markhispania3 12-11-2008 17:56 Print reply

Posts: 1971
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


krasdippakkiepingPoeng!


dat is duidelijk een vastzittende centrifugalekoppelingskrukaskeering, lolbroek.
 
ALL-STAR 12-11-2008 18:09 Print reply
Posts: 2
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
is de zuiger wel eens vervangen ?
kan zijn dat die op is waardoor die een raar geluid maakt

is dit trouwens een 4takt?

Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 12-11-2008 om 18:01 uur.



ja het is een 4takt en de zuiger is nog nooit vervangen volgens mij
 
spitfire5 12-11-2008 18:23 Print reply

Posts: 503
zuigerveren lijken me nooit vervangen te zijn (dealer onderhouden, fejo kut zaak, en hoeft ook niet volgens de boekjes)

lijken mij de zuigerveren in iedergeval niet, want motorisch liep de SCOOTER, eigenlijk best wel grappig.. (altijd fabrieks af afgesteld geweest)



Dit bericht is gewijzigd door spitfire5 op 12-11-2008 om 18:24 uur.
 
's avonds een vent 's ochtends absent
markhispania3 12-11-2008 18:25 Print reply

Posts: 1971
bij een 2takt scooter zijn de veren na 17.000km wel aan vervanging toe, geen idee hoe het zit met 4-takt.
 
spitfire5 12-11-2008 18:30 Print reply

Posts: 503
daarom, jankt een 2-takt toeren! en een 4-takt niet !
 
's avonds een vent 's ochtends absent
rik hulkenberg 12-11-2008 18:36 Print reply

Posts: 10029
mischien iets met de kleppen heb niet veel verstand van 4takt maar kan zijn tot ie kleppen speling heeft
 
Niek de Wildt 12-11-2008 20:03 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
mischien iets met de kleppen heb niet veel verstand van 4takt maar kan zijn tot ie kleppen speling heeft


zet die maar op 0,05
maar denk niet dat dat het probleem is.

bekijk je bougie is.

btw, misschien heb je hier wat aan:
http://www.brommerforum.nl/showtopic/52416/1
(is hetzelfde blok)

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
het volgende weet ik allemaal ZEKER, en dat zijn ook de ENIGSTE begrenzers:

-variobus met opstaande rand --> vervangen voor gladde variobus (te bestellen bij vdh-parts, hij stuurt het wel op in envelop als je het vraagt)

-CDI begrenzer --> een draadlus onderbreken
Het is de roze draad.
http://img177.images...g177/5924/cdila1.jpg
Als je goed kijkt op je cdi zie je dat deze kleur 2x voorkomt. Trek nu aan de draad en je zal zien dat hij uit de kabelboom komt en het gewoon een lusje blijkt te zijn. Knip... en even afwerken natuurlijk.

Bij een nieuw type zijn de kleuren anders, dan kun je het zo afleiden: http://i28.tinypic.com/2drhxsj.gif
(dit heb ik van een andere site toen gehaald)

-Sproeier 82 erin (orgineel is 78, deze is net te klein, hebben ze express af-fabriek gedaan ivm uitstoot, hij loopt met 82 mooier) is btw dellortho klein sproeier

Dan loopt hij 65/70 op teller

Er zit een klein pijpje in het luchtfilter wat volgens sommige mensen hem licht zou kunnen begrenzer, maar dat is volgens mij te verwaarlozen,
http://www.scooter-f...c=1&d=1191840713
en hij is na het verwijderen soms moeilijk af te stellen.

ook wordt er nog eens wat met de rollertjes ge-experimenteerd om iets mooier te lopen. moet je even op het 4takt gedeelte van scooterfreaks kijken, daar staat wel wat ze hebben geprobeerd --> maar is erg verschillend per scoot omdat die china scoots perfect(hetzelfde) worden gebouwd.
koop dan 0,5 gram lichter en zwaarder setje.


Het blijft 4takt kymco zooi dus echt snel zal het zo niet gaan, wil je snel koop je een 65cc (hoeft niet perse met andere kop) of 80(icm andere kop)
is niet duur
hier kan je het oa halen:
http://www.revolution70.nl/catalog/
is van http://www.revolution70.com/ staat nog wat handige info.

gaat er niet zoveel van zuipen hoor, blijft mooi zuinig


Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 30-9-2008 om 20:02 uur.


 
d4rk-4ngel 17-11-2008 12:29 Print reply
Posts: 1
hoi mensen, ik plak mijn probleem f hier onder aan want ik heb geen flauw idee hoe ik hier een nieuw topic kan beginnen.

Mijn tomos a35 is door een vriend na de aankoop (tweedehands) een beetje schoongemaakt en nou geeft hij problemen bij het starten. Hij start alleen als de choque (of hoe je het ook schrijft) aanstaat. De motor is dan gestart maar hij krijgt dan geen gas en gaat dus langzaam weer ut. Hij gaat pas rijden wanneer ik de gashendel helemaal opendraai en de choque weer uitslaat. Dan rijd hij pas. Vaak moet ik dit twee keer doen voordat hij echt rijd. De tomos had dot probleem niet voordat die gozer hem schoonmaakte. Wie weet waar het probleem kan zijn. TEves lekt het moterblokje olie. Er zitten aan de linkerzijde twee gaatjes bovenop het blokje (bobine (ofzoiets)zit aan de andere kant) Nou ben ik naar een scooterzaak geweest en die zij dat ik daar gewoon twee schoefjes in kon draaien. Dat heb ik gedaan maar dan start hij niet meer. Heeft dit te maken met de ontluchting? Ik ben echt een tomos "maagd" dus hopelijk kan iemand mij helpen.
 
derbidriver666 17-11-2008 13:46 Print reply
Posts: 26
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: d4rk-4ngel
hoi mensen, ik plak mijn probleem f hier onder aan want ik heb geen flauw idee hoe ik hier een nieuw topic kan beginnen.

Mijn tomos a35 is door een vriend na de aankoop (tweedehands) een beetje schoongemaakt en nou geeft hij problemen bij het starten. Hij start alleen als de choque (of hoe je het ook schrijft) aanstaat. De motor is dan gestart maar hij krijgt dan geen gas en gaat dus langzaam weer ut. Hij gaat pas rijden wanneer ik de gashendel helemaal opendraai en de choque weer uitslaat. Dan rijd hij pas. Vaak moet ik dit twee keer doen voordat hij echt rijd. De tomos had dot probleem niet voordat die gozer hem schoonmaakte. Wie weet waar het probleem kan zijn. TEves lekt het moterblokje olie. Er zitten aan de linkerzijde twee gaatjes bovenop het blokje (bobine (ofzoiets)zit aan de andere kant) Nou ben ik naar een scooterzaak geweest en die zij dat ik daar gewoon twee schoefjes in kon draaien. Dat heb ik gedaan maar dan start hij niet meer. Heeft dit te maken met de ontluchting? Ik ben echt een tomos "maagd" dus hopelijk kan iemand mij helpen.




misschien valse lucht zijn er nieuwe pakkingen in gegaan na het schoon maken en zo schrijf je volgens mij shoke

 

Dit topic is 3938 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved