mtx-bart |
12-11-2008 16:16 |
Posts: 816 |
wat je daar opnoemt lijkt idd erg op een lekke krukaskeerring, die moet je dus vervangen, maar je mengt niet veel en veel te veel olie en je oliepomp goed afgesteld?
|
|
|
|
bulteman |
12-11-2008 16:23 |
Posts: 1956 |
je kunt altijd even naar een bromboer rijden en even laten zien en horen wat hij doet.
die kunnen denk ik wel meteen zeggen of het aan je krukaslager licht
|
|
Als het regent in September, valt kerst in December. |
|
mtxsh-jeroen |
12-11-2008 16:26 |
Posts: 162 |
ik meng zelf, en weet zeker dat het goed is want heb van het zelfde kannetje ook in een andere brommer gedaan en daar is niks mee mee.
hij rijdt nu zo slecht daarmee ga ik nie naar de brommerboer, en hij staat ook maar half in elkaar.
ik kan verder niet op een of andere manier controleren of het mijn rechterkrukaskeering is? want ik wil niet het blok er voor niks onderuit halen.
|
|
|
|
JasperHonda |
12-11-2008 16:34 |
Posts: 658 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtxsh-jeroen
ik meng zelf, en weet zeker dat het goed is want heb van het zelfde kannetje ook in een andere brommer gedaan en daar is niks mee mee.
hij rijdt nu zo slecht daarmee ga ik nie naar de brommerboer, en hij staat ook maar half in elkaar.
ik kan verder niet op een of andere manier controleren of het mijn rechterkrukaskeering is? want ik wil niet het blok er voor niks onderuit halen.
hij bedoelt hoeveel olie je er in doet, niet welk merk
|
|
Honda Powah! |
|
mtxsh-jeroen |
12-11-2008 16:39 |
Posts: 162 |
ik meng altijd 1 op 40, maar daarmee heb ik nog nooit problemen gehad dus daar zit het nie in
|
|
|
|
Sj_dt |
12-11-2008 17:27 |
Posts: 886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtxsh-jeroen
ik meng zelf, en weet zeker dat het goed is want heb van het zelfde kannetje ook in een andere brommer gedaan en daar is niks mee mee.
hij rijdt nu zo slecht daarmee ga ik nie naar de brommerboer, en hij staat ook maar half in elkaar.
ik kan verder niet op een of andere manier controleren of het mijn rechterkrukaskeering is? want ik wil niet het blok er voor niks onderuit halen.
blok hoeft niet uit elkaar om de krukaskering te vervangen. Het blok hoeft dus ook niet over je frame vandaan. je kan er perfect bij.
|
|
|
|
alwin mtx |
12-11-2008 17:38 |
Posts: 505 |
heeft hij het eerst wel goed gedaan?
want bij mij was een keer de sproeier er uit getrild
liep hij ook niet zo goed meer maar je kon er nog wel op rijde.
en je keering kan er niet uitvallen want er zit een staale bus voor
|
|
|
|
mtxsh-jeroen |
12-11-2008 18:00 |
Posts: 162 |
nee dit is een ander blok wat ik pas gemonteerd heb.
de rechterkrukaskeering(olie kant) zit toch tussen de krukaswang en het krukaslager in, dat is onmogelijk om die te vervangen als het blok niet gesplitst is.
de linkerkrukaskeering(onsteking kant) kan je wel vervangen zonder het blok uit elkaar te halen.
nog een vraag:
kan ik gewoon met een 50cc kop rijden op een 70cc als ik geen kopstoter heb? maakt dat verder dan niet uit?
ik heb bij vdhparts een bestelling gedaan en gekozen voor rembours verzending, weet iemand wat voor levertijd ik dan kan verwachten?
|
|
|
|
Sj_dt |
12-11-2008 19:13 |
Posts: 886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtxsh-jeroen
nee dit is een ander blok wat ik pas gemonteerd heb.
de rechterkrukaskeering(olie kant) zit toch tussen de krukaswang en het krukaslager in, dat is onmogelijk om die te vervangen als het blok niet gesplitst is.
de linkerkrukaskeering(onsteking kant) kan je wel vervangen zonder het blok uit elkaar te halen.
nog een vraag:
kan ik gewoon met een 50cc kop rijden op een 70cc als ik geen kopstoter heb? maakt dat verder dan niet uit?
ik heb bij vdhparts een bestelling gedaan en gekozen voor rembours verzending, weet iemand wat voor levertijd ik dan kan verwachten?
bij een mt blok is dat idd zo, maar bij een mtx-sh blok kun je je keering wel van buitenaf vervangen. zelfde als dat bij de ontsteking kan.
|
|
|
|
mtxsh-jeroen |
12-11-2008 21:28 |
Posts: 162 |
oke dat is mooi.
weet iemand de maat van deze keering? want ik kan alleen maat van het lager vinden
edit: ik heb thuis nog een zo'n keering setje liggen met daarin in nog een keering, maar die is een beetje goudkleurig is dit toevallig de rechterkrukaskeering?
edit: laat maar heb de maat al gevonden stond toch op de site. 28x40x8 DGD
Dit bericht is gewijzigd door mtxsh-jeroen op 12-11-2008 om 21:57 uur.
Dit bericht is gewijzigd door mtxsh-jeroen op 12-11-2008 om 22:00 uur.
|
|
|
|
alwin mtx |
13-11-2008 17:30 |
Posts: 505 |
denk dat je het gewoon kan probeere maar je 50 cc kop is daarna niet mooi meer voor op een 50 cc cilinder.
omdat het rechte randje zegmaar schuin gemaakt word.
atans dat was bij mij zo.
|
|
|
|
mtxsh-jeroen |
14-11-2008 19:53 |
Posts: 162 |
14-11-2008 18:06
Posts: 106 hee,
ik heb een probleem met mijn mtx en ik had hiervoor dit topic geopent: http://www.brommerforum.nl/showtopic/53177.
ik dacht zelf aan een lekke keering aan de rechterkant van de krukas, maar nu heb ik die vervangen en heb ik nog steeds hetzelfde probleem..?
iemand een oplossing.
|
|
|
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
14-11-2008 20:10 |
Posts: 17929 |
|
|
|
|
mtxsh-jeroen |
15-11-2008 13:07 |
Posts: 162 |
niemand een idee?
|
|
|
|