mtx-motard |
11-11-2008 21:10 |
Posts: 14947 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: maxisport
[...]
jaaa maar techno heeft een 80cc uitlaat
dus die flens kan erop gelast zijn of het is geen techno
en weten wij wat ze m wijs gemaakt hebben
techno herken je zo en word verkocht als ''techno 80'' maar er zit gewoon een 50/70 cc flens op.
en techno doet onderin helemaal niks, alleen bovenin eventjes.
dus even een andere uitlaat scoren
Dit bericht is gewijzigd door mtx-motard op 11-11-2008 om 21:10 uur.
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
mrgforce |
11-11-2008 21:26 |
Posts: 572 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: St3fan
je verwacht teveel.
2-takt is zowiezo altijd hoogtoerig, dus je zal altijd je koppeling moeten gebruiken. Mijn rs125 met 154cc cilinder wou soms met moeite 5 a 10 cm van de grond afkomen zonder koppeling als je goed de bocht uittrok. Ik geloof dat een rs250 ook niet zo snel van de grond afkomt
ok misschien is de wielbasis wat langer, maar blijft zowiezo lastig om onderin wheelys te trekke
Dit bericht is gewijzigd door St3fan op 11-11-2008 om 20:45 uur.
heb zelf bijna dezelfde setup en krijg ook geen auto wheelie's maar dat moet je ook niet verwachten. maar als ik wat gas bij geef en de koppeling half in ( dat je merkt dat ie hem pakt) en dan gaf bij en koppeling los. en voila je schiet op hoog en als je durft gas bij geven en je houd hem een hele poos in de lucht! maar mtx heeft redelijk lange wiel bassins plus dat het center gewicht van de bestuurde ver naar voren ligt! mtx weegt rond de 90kg... nou weeg ik ook 90kg en ik krijg hem ook van de grond af. alleen moet ik wel de koppeling iets gebruik! als je het toch wil proberen zal ik je twv veranderen. 13 voor en dan iets van 47 achter... dan wil het nog wel is. en hpi goed zetten juiste cdi bewerkte cilinder enzz... sucses!
|
|
|
|
- Kevin - |
11-11-2008 23:06 |
Posts: 8086 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: St3fan
je verwacht teveel.
2-takt is zowiezo altijd hoogtoerig, dus je zal altijd je koppeling moeten gebruiken. Mijn rs125 met 154cc cilinder wou soms met moeite 5 a 10 cm van de grond afkomen zonder koppeling als je goed de bocht uittrok. Ik geloof dat een rs250 ook niet zo snel van de grond afkomt
ok misschien is de wielbasis wat langer, maar blijft zowiezo lastig om onderin wheelys te trekke.
Dit bericht is gewijzigd door St3fan op 11-11-2008 om 20:45 uur.
Dat is onzin. Je hoeft lang niet altijd je koppeling te gebruiken hoor. Jij hebt het over een RS, maar dat is een supersport model, dat is totaal niet het goede model om makkelijk wheely's dan wel autowheely's mee te maken. Een crosser / enduro / sm doet dit namelijk stukken beter, ik heb een MT8:
http://www.brommerfo...rofile/voertuig/9710
die gewoon ZEER makkelijk autowheely's maakt. Totaal geen koppeling voor nodig. Sterker nog ik gebruik er nooit de koppeling voor .
Vanaf een laag toerental (onderin) een wheely maken is ook helemaal niet moeilijk met mijn MT8.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: falco
jezus heb dat ding trouwens een powerband van 5 tot 12 k ofso
Quote: Oorspronkelijk gepost door: - Kevin -
Hoezo dat? Doe er trouwens nog maar wat meer dan 12k :P.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: falco
haha nee je reed op een moment even rustig, ik dacht je moet ff terugschakelen wil je hard wegtrekken, maar bij 5k kan die al bijna opt achterwiel
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
heb zelf bijna dezelfde setup en krijg ook geen auto wheelie's maar dat moet je ook niet verwachten. maar als ik wat gas bij geef en de koppeling half in ( dat je merkt dat ie hem pakt) en dan gaf bij en koppeling los. en voila je schiet op hoog en als je durft gas bij geven en je houd hem een hele poos in de lucht! maar mtx heeft redelijk lange wiel bassins plus dat het center gewicht van de bestuurde ver naar voren ligt! mtx weegt rond de 90kg... nou weeg ik ook 90kg en ik krijg hem ook van de grond af. alleen moet ik wel de koppeling iets gebruik! als je het toch wil proberen zal ik je twv veranderen. 13 voor en dan iets van 47 achter... dan wil het nog wel is. en hpi goed zetten juiste cdi bewerkte cilinder enzz... sucses!
Zie mijn bovenstaande verhaaltje. Een mtx weegt (nat) meer dan rond de 90 kg hoor. Ik geloof dat mijn MT (nat) ongeveer 90 kg en een mtx is aanzienlijk zwaarder. Ik denk dat je rond de 115 kg moet gaan zitten. Overigens weeg ik zelf 66 kg en dat is al aanzienlijk lichter dan de 90 kg die jij weegt . Over de tandwielverhouding, 13 voor en 47 achter is ook onzin. Ik heb 16 voor en 42 achter en nog maak ik zeer makkelijk een autowheely.
Dit bericht is gewijzigd door - Kevin - op 11-11-2008 om 23:09 uur.
|
|
|
|
Error1991 |
11-11-2008 23:16 |
Posts: 939 |
die 90 kilo kan hem ook juist voordeel geven
|
|
|
|
- Kevin - |
11-11-2008 23:20 |
Posts: 8086 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Error1991
die 90 kilo kan hem ook juist voordeel geven
Ja, maar dan moet je het zwaartepunt wel naar achteren brengen en erg ver op de achterkant van het zadel gaan zitten. Aangezien een MTX een voorvork en voorwiel heeft die zwaarder zijn. en de gewichtsverdeling iets anders is, dan bij een MT. Ik hoef niks aan mijn houding te veranderen . Ik leun vaker naar voren om te voorkomen dat ik de lucht in ga .
Dit bericht is gewijzigd door - Kevin - op 11-11-2008 om 23:21 uur.
|
|
|
|
sabar |
12-11-2008 8:48 |
Posts: 320 |
Autowheelys zijn makkelijk te doen met zo`n setup, ik had ook autowheelys met mijn 70 malossi, hpi, homoet special, 4 kleps, 24 dslide, en twv 14-45. Dus bij jou moet het ook wel lukken ? Mischien een lichtere twv ?
|
|
|
|
Timx |
12-11-2008 15:38 |
Posts: 949 |
ik trek em ook zo op me achterwiel, 80cc alles ori
|
|
|
|
Henk-88 |
12-11-2008 15:40 |
Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Timx
ik trek em ook zo op me achterwiel, 80cc alles ori
Als je een Honda hebt dan heb jij geen waterhoofd iig want dan lukt 'y nie met die autowheely
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Timx |
12-11-2008 15:46 |
Posts: 949 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]
Als je een Honda hebt dan heb jij geen waterhoofd iig want dan lukt 'y nie met die autowheely
'
wat?
|
|
|
|
Tommyofzo |
12-11-2008 15:46 |
Posts: 6934 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Timx
[...]
'
wat?
niet op in gaan, het is een fase denk ik
|
|
|
|
MarTijn tzr |
12-11-2008 15:47 |
Posts: 6970 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Timx
[...]
'
wat?
een waterhoofd is zwaar gek
|
|
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat! |
|
Timx |
12-11-2008 15:48 |
Posts: 949 |
Wat een niveau hier .
|
|
|
|
Error1991 |
12-11-2008 16:44 |
Posts: 939 |
|
|
|
|
puchrace |
12-11-2008 19:33 |
Posts: 51 |
mij vertanding is 16 42
|
|
|
|
- Kevin - |
12-11-2008 19:42 |
Posts: 8086 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Error1991
vooral als je gas blijft hangen
Dat was ook de enige keer met koppeling en zie het resultaat .
|
|
|
|