Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - hoe auto wheelly

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1050 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #53166 - hoe auto wheelly
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2270 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mtx-motard 11-11-2008 21:10 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: maxisport
[...]


jaaa maar techno heeft een 80cc uitlaat
dus die flens kan erop gelast zijn of het is geen techno

en weten wij wat ze m wijs gemaakt hebben


techno herken je zo en word verkocht als ''techno 80'' maar er zit gewoon een 50/70 cc flens op.

en techno doet onderin helemaal niks, alleen bovenin eventjes.

dus even een andere uitlaat scoren

Dit bericht is gewijzigd door mtx-motard op 11-11-2008 om 21:10 uur.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
mrgforce 11-11-2008 21:26 Print reply

Posts: 572
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: St3fan
je verwacht teveel.

2-takt is zowiezo altijd hoogtoerig, dus je zal altijd je koppeling moeten gebruiken. Mijn rs125 met 154cc cilinder wou soms met moeite 5 a 10 cm van de grond afkomen zonder koppeling als je goed de bocht uittrok. Ik geloof dat een rs250 ook niet zo snel van de grond afkomt

ok misschien is de wielbasis wat langer, maar blijft zowiezo lastig om onderin wheelys te trekke

Dit bericht is gewijzigd door St3fan op 11-11-2008 om 20:45 uur.


heb zelf bijna dezelfde setup en krijg ook geen auto wheelie's maar dat moet je ook niet verwachten. maar als ik wat gas bij geef en de koppeling half in ( dat je merkt dat ie hem pakt) en dan gaf bij en koppeling los. en voila je schiet op hoog en als je durft gas bij geven en je houd hem een hele poos in de lucht! maar mtx heeft redelijk lange wiel bassins plus dat het center gewicht van de bestuurde ver naar voren ligt! mtx weegt rond de 90kg... nou weeg ik ook 90kg en ik krijg hem ook van de grond af. alleen moet ik wel de koppeling iets gebruik! als je het toch wil proberen zal ik je twv veranderen. 13 voor en dan iets van 47 achter... dan wil het nog wel is. en hpi goed zetten juiste cdi bewerkte cilinder enzz... sucses!
 
- Kevin - 11-11-2008 23:06 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: St3fan
je verwacht teveel.

2-takt is zowiezo altijd hoogtoerig, dus je zal altijd je koppeling moeten gebruiken. Mijn rs125 met 154cc cilinder wou soms met moeite 5 a 10 cm van de grond afkomen zonder koppeling als je goed de bocht uittrok. Ik geloof dat een rs250 ook niet zo snel van de grond afkomt

ok misschien is de wielbasis wat langer, maar blijft zowiezo lastig om onderin wheelys te trekke.

Dit bericht is gewijzigd door St3fan op 11-11-2008 om 20:45 uur.


Dat is onzin. Je hoeft lang niet altijd je koppeling te gebruiken hoor. Jij hebt het over een RS, maar dat is een supersport model, dat is totaal niet het goede model om makkelijk wheely's dan wel autowheely's mee te maken. Een crosser / enduro / sm doet dit namelijk stukken beter, ik heb een MT8:

http://www.brommerfo...rofile/voertuig/9710

die gewoon ZEER makkelijk autowheely's maakt. Totaal geen koppeling voor nodig. Sterker nog ik gebruik er nooit de koppeling voor .

Vanaf een laag toerental (onderin) een wheely maken is ook helemaal niet moeilijk met mijn MT8.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: falco
jezus heb dat ding trouwens een powerband van 5 tot 12 k ofso


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Kevin -


Hoezo dat? Doe er trouwens nog maar wat meer dan 12k :P.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: falco
haha nee je reed op een moment even rustig, ik dacht je moet ff terugschakelen wil je hard wegtrekken, maar bij 5k kan die al bijna opt achterwiel


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mrgforce
heb zelf bijna dezelfde setup en krijg ook geen auto wheelie's maar dat moet je ook niet verwachten. maar als ik wat gas bij geef en de koppeling half in ( dat je merkt dat ie hem pakt) en dan gaf bij en koppeling los. en voila je schiet op hoog en als je durft gas bij geven en je houd hem een hele poos in de lucht! maar mtx heeft redelijk lange wiel bassins plus dat het center gewicht van de bestuurde ver naar voren ligt! mtx weegt rond de 90kg... nou weeg ik ook 90kg en ik krijg hem ook van de grond af. alleen moet ik wel de koppeling iets gebruik! als je het toch wil proberen zal ik je twv veranderen. 13 voor en dan iets van 47 achter... dan wil het nog wel is. en hpi goed zetten juiste cdi bewerkte cilinder enzz... sucses!


Zie mijn bovenstaande verhaaltje. Een mtx weegt (nat) meer dan rond de 90 kg hoor. Ik geloof dat mijn MT (nat) ongeveer 90 kg en een mtx is aanzienlijk zwaarder. Ik denk dat je rond de 115 kg moet gaan zitten. Overigens weeg ik zelf 66 kg en dat is al aanzienlijk lichter dan de 90 kg die jij weegt . Over de tandwielverhouding, 13 voor en 47 achter is ook onzin. Ik heb 16 voor en 42 achter en nog maak ik zeer makkelijk een autowheely.

Dit bericht is gewijzigd door - Kevin - op 11-11-2008 om 23:09 uur.
 
Error1991 11-11-2008 23:16 Print reply

Posts: 939
die 90 kilo kan hem ook juist voordeel geven
 
- Kevin - 11-11-2008 23:20 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Error1991
die 90 kilo kan hem ook juist voordeel geven


Ja, maar dan moet je het zwaartepunt wel naar achteren brengen en erg ver op de achterkant van het zadel gaan zitten. Aangezien een MTX een voorvork en voorwiel heeft die zwaarder zijn. en de gewichtsverdeling iets anders is, dan bij een MT. Ik hoef niks aan mijn houding te veranderen . Ik leun vaker naar voren om te voorkomen dat ik de lucht in ga .

Dit bericht is gewijzigd door - Kevin - op 11-11-2008 om 23:21 uur.
 
sabar 12-11-2008 8:48 Print reply
Posts: 320
Autowheelys zijn makkelijk te doen met zo`n setup, ik had ook autowheelys met mijn 70 malossi, hpi, homoet special, 4 kleps, 24 dslide, en twv 14-45. Dus bij jou moet het ook wel lukken ? Mischien een lichtere twv ?
 
Timx 12-11-2008 15:38 Print reply

Posts: 949
ik trek em ook zo op me achterwiel, 80cc alles ori
 
Henk-88 12-11-2008 15:40 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Timx
ik trek em ook zo op me achterwiel, 80cc alles ori



Als je een Honda hebt dan heb jij geen waterhoofd iig want dan lukt 'y nie met die autowheely
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Timx 12-11-2008 15:46 Print reply

Posts: 949
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Als je een Honda hebt dan heb jij geen waterhoofd iig want dan lukt 'y nie met die autowheely
'

wat?

 
Tommyofzo 12-11-2008 15:46 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Timx
[...]
'

wat?


niet op in gaan, het is een fase denk ik
 
MarTijn tzr 12-11-2008 15:47 Print reply

Posts: 6970
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Timx
[...]
'

wat?



een waterhoofd is zwaar gek
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
Timx 12-11-2008 15:48 Print reply

Posts: 949
Wat een niveau hier .
 
Error1991 12-11-2008 16:44 Print reply

Posts: 939
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: - Kevin -
[...]


Ja, maar dan moet je het zwaartepunt wel naar achteren brengen en erg ver op de achterkant van het zadel gaan zitten. Aangezien een MTX een voorvork en voorwiel heeft die zwaarder zijn. en de gewichtsverdeling iets anders is, dan bij een MT. Ik hoef niks aan mijn houding te veranderen . Ik leun vaker naar voren om te voorkomen dat ik de lucht in ga .

Dit bericht is gewijzigd door - Kevin - op 11-11-2008 om 23:21 uur.


vooral als je gas blijft hangen
 
puchrace 12-11-2008 19:33 Print reply
Posts: 51
mij vertanding is 16 42
 
- Kevin - 12-11-2008 19:42 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Error1991
vooral als je gas blijft hangen


Dat was ook de enige keer met koppeling en zie het resultaat .
 

Dit topic is 2270 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved