Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Tzr misschakelen?????

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 788 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #53156 - Tzr misschakelen?????
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2534 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

joristzr 10-11-2008 23:56 Print topicpost

Posts: 116
Als ik op mn tzr rijd, wil hij nog best vaak wel eensi n zn vrij schieten wat ik echt irritant vind. Komt dit omdat ik hem dan niet hard genoeg doortrap naarboven? Het is meestal van de 5 naar de 6 maar soms ook gewoon 3 naar 4.
Ik heb dit nog nooit bij mijn andere crossmotors of brommers gehad...
Is dit gewoon am6 'kwaliteit' of is er echt wat mis met mijn blok volgens jullie?
 
J.P

grasmaaier89 10-11-2008 23:59 Print reply

Posts: 14412
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: joristzr
....*zucht*



weer zown topic


utfs aub

en om dit gelijk af te sluiten

ja tis een kwaal
oplossing: schakel harder door

 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Jelmer MX 11-11-2008 0:08 Print reply

Posts: 13514
fatsoenlijke olie wil helpen.. en anders trap je hem niet hard genoeg
 
bobboiten 11-11-2008 8:45 Print reply

Posts: 2771
IK heb zelf een RS50 maaar die heeft het zelfde blok... Wat ik doe is dit. Als ik schakel dan hou ik het schakelpedaaltje omhoog (met me voet) totdat de koppeling helemaal opgekomen is. Sinds ik dit doe is het me nooit meer overkomen.
 
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one
Marcell 11-11-2008 13:44 Print reply

Posts: 37
Heb 't zelfde met m'n tzr, nieuw gekocht. Ik heb er af en toe last van, maar gewoon goed hard door trappen. 't lijkt wel of er zeg maar gewoon een vrij zit tussen de 5 en 6 en tussen 3 en 4.
 
MH..Jurgen..RX 11-11-2008 13:53 Print reply

Posts: 337
juist niet hard drukken. gewoon klein tikkie geven. dan glijd hij wel in volgende versnelling.
 
Dit bericht is geplaatst door MH..Jurgen..RX
honda_freak 11-11-2008 13:56 Print reply

Posts: 7650
niet volledig ontkoppelen schijnt ook nog wel is helpen, dus je koppelingshendel niet volledig intrekken..

maar als je t mij vraagt zijn t gewoon rotblokken, heb er nooit aan kunnen wennen, MAAR dat is dus mijn mening, hoeft verder niemand over te struikelen. Als het voor anderen wel werkt, veel plezier ermee
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
PuchMaxiS72 11-11-2008 16:00 Print reply

Posts: 343
Ik snap niet dat ze dat niet gewoon aanpakken als er zoveel problemen over zijn..

Je kunt zeker je beklag doen bij minarelli (?) over de kwaliteit van hun versnellingsbakken. Want zoals ik het hier lees overal schakelen die dingen vergeleken met oude brommers nog beroerd..
 
TSX gereviseerd
Moto_FuriaDirk 11-11-2008 16:19 Print reply

Posts: 334
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
niet volledig ontkoppelen schijnt ook nog wel is helpen, dus je koppelingshendel niet volledig intrekken..

maar als je t mij vraagt zijn t gewoon rotblokken, heb er nooit aan kunnen wennen, MAAR dat is dus mijn mening, hoeft verder niemand over te struikelen. Als het voor anderen wel werkt, veel plezier ermee


je begeeft je op heel glas ijs

Dit bericht is gewijzigd door Moto_FuriaDirk op 11-11-2008 om 16:20 uur.
 
Je moeder aan de poeder
joristzr 11-11-2008 17:54 Print reply

Posts: 116
ja het zijn inderdaad gewoon rotblokken. Maar ik vond het wel raar.
Bij mijn crossmotors heb ik er nooit last van maar dat is ook wel wat meer degelijkheid:P

 
J.P
Aquamaniac 11-11-2008 19:28 Print reply

Posts: 882
ligt het nou aan mij of zijn die am6 blokken echt zo gaar
de laatste keer dat ik een blok met die gare schakel eigenschappen heb meegemaakt is dik 10 jaar geleden op een tomos atx
toch wel sneu dat je de huidige generatie schakels hiermee moet vergelijken
 
er gaat niks boven luchtkoeling
markhispania3 11-11-2008 19:30 Print reply

Posts: 1971
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Aquamaniac
ligt het nou aan mij of zijn die am6 blokken echt zo gaar
de laatste keer dat ik een blok met die gare schakel eigenschappen heb meegemaakt is dik 10 jaar geleden op een tomos atx
toch wel sneu dat je de huidige generatie schakels hiermee moet vergelijken


het schijnt dat hij wel goed schakelt als je er een andere schakelwals in zet.
 
bulteman 11-11-2008 19:56 Print reply

Posts: 1956
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
[...]


het schijnt dat hij wel goed schakelt als je er een andere schakelwals in zet.



klopt

Top Performance schakelwals, en in sommige gevallen andere koppelingsplaten en blokolie verhelpen het probleem helemaal,

meerdere malen zulke reacties gehoord
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
Jasper Strahiem 11-11-2008 20:01 Print reply

Posts: 1950
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MH..Jurgen..RX
juist niet hard drukken. gewoon klein tikkie geven. dan glijd hij wel in volgende versnelling.

Dat is zonder koppeling jurgen
Met koppeling moet je het schakelpookje er zowat af rammen wil je niet in vrij schieten met am6

Dit bericht is gewijzigd door Jasper Strahiem op 11-11-2008 om 20:01 uur.
 
Make the most of now
BIET 11-11-2008 20:02 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
[...]


het schijnt dat hij wel goed schakelt als je er een andere schakelwals in zet.

Het valt allemaal wel mee hoe slecht het is. Gewoon niet te polio achtig schakelen maar door duwen
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
mikeo26 11-11-2008 23:54 Print reply

Posts: 664
ja allemaal negatieve opmerkingen, het is echt wel een degelijk goed blok en schakelkwaaltje is iets maar wat is nu die 0.1 seconde dat ie in zn vrij schiet.
anders gwn andere versnellingsbak erin van gearparts24 of metrakit als je veel geld voor dit kleine foutje over hebt
 
Nu bezig met mh ryz projectje:P

Dit topic is 2534 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved