Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Scootercilinder op Am6

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 899 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53149 - Scootercilinder op Am6
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 4228 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

jan-dx11 10-11-2008 19:39 Print topicpost

Posts: 4931
Ik wil graag weten wat aangepast moet worden, en wat niet om een scooter cilinder op een am6 Tomoas a3 blok te zetten.

Het mooiste is als de tapeinden overeenkomen.

En hoe komt dat met de slag, en met het hemd.

Welke ik het meest geschikt??

Dit bericht is gewijzigd door jan-dx11 op 29-11-2008 om 17:33 uur.
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.

Mt5_grolsch 10-11-2008 19:41 Print reply

Posts: 2014
van de plaats waar de voetpakking zit tog aan het hard van de krukas is ook belangrijk
 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat
markhispania3 10-11-2008 19:43 Print reply

Posts: 1971
minarelli horizontaal blokken hebben geloof ik dezelfde slag als am6.

edit

mina horz = 39.2 mm
mina am = 39.0 mm
piaggio = 39.3 mm
peugeot = 39.4 mm
morini = 37.4 mm
kymco = 41.4 mm



Dit bericht is gewijzigd door markhispania3 op 10-11-2008 om 19:46 uur.
 
Derbi-Olaf 10-11-2008 19:43 Print reply

Posts: 14999
scoot-cilinder heeft meen ik een te korten PB om fijn te kunnen rijden @ schakel.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
PRO TUNING 10-11-2008 19:44 Print reply

Posts: 4000
Waarom wil je uberhaupt een scooter cilinder op een AM 6 blok ?
 
jan-dx11 10-11-2008 19:44 Print reply

Posts: 4931
als de slag gelijk is niet, dan kun je de cilinder afdraaien, of een plaat er onder. maar het is idd wel het makelijkste als het plug and play is.
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
Mt5_grolsch 10-11-2008 19:47 Print reply

Posts: 2014
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markhispania3
minarelli horizontaal blokken hebben geloof ik dezelfde slag als am6.

edit

mina horz = 39.2 mm
mina am = 39.0 mm
piaggio = 39.3 mm
peugeot = 39.4 mm
morini = 37.4 mm
kymco = 41.4 mm
derbi is 40mm




Dit bericht is gewijzigd door markhispania3 op 10-11-2008 om 19:46 uur.


 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat
Niek de Wildt 10-11-2008 19:49 Print reply
Posts: 7168


leuk idee, maar ik zie het je niet in de praktijk brengen.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 10-11-2008 om 19:50 uur.
 
Elco 10-11-2008 19:50 Print reply
Posts: 4527
maat van me heb nu een am6 blok met een Minarelli t6 malossi cillinder dacht ik,

Voor straatgebruik eigenlijk kut, want je kan alleen met een elektrische waterpomp rijden. en aangezien het een setje van rond de 19 pk is wil je toch met hpi rijden. dus niet ideaal om te maken
 
Matthijsar50 10-11-2008 20:19 Print reply

Posts: 1029
lijkt me niet fijn op een schakelbrommer, want denk dat een scootercilinder (een snelle iig) een vrij korte powerband heeft, en dan bij hele hoge toeren.. door die vario enzo... en op een schakel looopt het denk ik kut..!

maargoed ik wens je succes!
 
Peugeot 106 rallye ph2!
Tombrom 10-11-2008 20:23 Print reply

Posts: 15925
whahaha

waarom scooter cylinder op am6?

omdat scooter cylinders gewoon veel verder door ontwikkeld zijn dan schakel cylinders.

voordeel is meer vermogen dus

powerband ligt aan de uitlaat dus dat zit allemaal wel snor

ken een aantal mensjes met scooter cyl op am6 en hoogste die ik ken is 28pk erop

dat was met een big bore.

niets is onmogelijk maar kijk even projecten na want zijn er zat!
 
.puch_chopper 10-11-2008 20:27 Print reply

Posts: 7851
ik heb het ooit zo is gezien bij een wallaroo met een minarelli cilinder:

ori tapeinden erin gedraaid. dan afgezaagd, vlakken, nieuwe gaten boren, draad tappen. en klaar is jan

Dit bericht is gewijzigd door .puch_chopper op 10-11-2008 om 20:28 uur.
 
jan-dx11 10-11-2008 20:39 Print reply

Posts: 4931
waarom?? omdat er veel, erg veel scooter cilinders op de markt zijn, dus ik d8 laat ik eens informeren.

Maar het kan dus?? en wat moet ik nu precies aanpassen behalve de waterpomp??
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
Joel_koningslust 10-11-2008 20:41 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
waarom?? omdat er veel, erg veel scooter cilinders op de markt zijn, dus ik d8 laat ik eens informeren.

Maar het kan dus?? en wat moet ik nu precies aanpassen behalve de waterpomp??


kotteren
tapeinden verplaatsen
andere zuiger of andere drijfstanglente
timingen enzo op tijd zetten en squis goed zetten
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 10-11-2008 20:45 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


kotteren
tapeinden verplaatsen
andere zuiger of andere drijfstanglente
timingen enzo op tijd zetten en squis goed zetten

spoelkanalen aanpassen. of versta je dat onder kotteren?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 10-11-2008 20:46 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

spoelkanalen aanpassen. of versta je dat onder kotteren?


dat moet ook nog ja. wask er ff bij vergeten

kotteren moet om het cilinderhemd passend te krijgen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.

Dit topic is 4228 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved