Dikke Dennes |
9-11-2008 20:50 |
Posts: 4337 |
Jij hebt een ZB zie ik?
Hoe is zoiets dan?
Het is toch een gerestylde Jincheng?
Of zie ik dat verkeert?
Kan je daar goed met 2 man op, op de ZB?
Hoe zit't met de kwaliteit van zoiets?
En de Jincheng, weet je daar meer over?
De DAX-kloon met schijfrem voor?
Is dat een beetje kwalitatief goed?
Ik heb er indd. ook over zitten denken om een gerest. SS50 te kopen bij 4strokebikecenter, maar ik vind die dingen wel zo lelijk.
Een DAX of ZB trekt me dan al weer meer.
|
|
Drive it like you stole it. |
|
fox-power |
9-11-2008 20:55 |
Posts: 834 |
een hoger stuurtje erop en het is een fijne brommer,
citaat van een vriend van mij die er al tijden op reid, hij heeft een stuurtje die iets hoger is. (niet zoon puch stuur) scheelt 12 cm dacht ik, en hij vond hem super reiden.
|
|
|
|
Rexxar |
9-11-2008 21:08 |
Posts: 134 |
mtx-motard vroegere honda hebben geen lager...
ik heb zelf een jaar een matzwarte madass uit 2005 gehad en daar 14000 kilometer mee gereden. wat betrefd rij-eigenschappen, plezier en looks is het wat mij betrefd de beste brommer ide er is. zitcomfort is wel spartaans, klein hard zadel. het blok rijdt standaard 1:50 en heeft dan een top van 60-65 met een goed verdeelt vermogen, maakt niet veel uit bij welk toerental je schakelt.
ik ben na de madass (heb ehm dubbelgevouwen op een auto) overgestapt naar een chineze dax replica die ongeveer hetzelfde blokkie heeft, stuk gaan doen ze niet zo snel (als je er niks aan doet) maar ik heb met zowel de madass als de dax mn cillinder en kop al gauw vervangen. dus erg veel daarover zeggen kan ik niet.
voor: mooi, stuurgenot, 4t geluid en makkelijk rijden
tegen: vaak klachten over remmen, vering (zelf niks mee gehad), dure onderdelen en moeilijk te vinden, roest (vooral uitlaat, heb ik vervangen)
zie anders de gallery van die van mij http://www.brommerfo...ery/view/4065/1/last
|
|
I am teh presadint |
|
Rexxar |
9-11-2008 21:12 |
Posts: 134 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rexxar
mtx-motard vroegere honda hebben geen lager...
ik heb zelf een jaar een matzwarte madass uit 2005 gehad en daar 14000 kilometer mee gereden. wat betrefd rij-eigenschappen, plezier en looks is het wat mij betrefd de beste brommer ide er is. zitcomfort is wel spartaans, klein hard zadel. het blok rijdt standaard 1:50 en heeft dan een top van 60-65 met een goed verdeelt vermogen, maakt niet veel uit bij welk toerental je schakelt.
ik ben na de madass (heb ehm dubbelgevouwen op een auto) overgestapt naar een chineze dax replica die ongeveer hetzelfde blokkie heeft, stuk gaan doen ze niet zo snel (als je er niks aan doet) maar ik heb met zowel de madass als de dax mn cillinder en kop al gauw vervangen. dus erg veel daarover zeggen kan ik niet.
voor: mooi, stuurgenot, 4t geluid en makkelijk rijden
tegen: vaak klachten over remmen, vering (zelf niks mee gehad), dure onderdelen en moeilijk te vinden, roest (vooral uitlaat, heb ik vervangen)
zie anders de gallery van die van mij http://www.brommerfo...ery/view/4065/1/last
edit: als ik btw moest kiezen tussen een chinese honda replica of een madass zou ik voor een madass gaan, omdat je in een chinees weer een bult geld moet investeren voor ie er mooi bij staat/vermogen heeft. maar een dax of monkey geeft wel meer fun bij max 45km/h en je krijgt er bijna alleen positieve reacties op :p
|
|
I am teh presadint |
|
4takker |
9-11-2008 21:47 |
Posts: 2395 |
een honda zb is gebouwd voor 1 op zittende je kan met een beetje moeite er wel 2 op krijgen maar dan kan ik je aan raden om een mied mee te nemen. het stuur is op zig voor veelen al te laag zit er gou met de knieen tegen aan ik rij er nu al een 3 jaar mee rond en ik heb nergens last van de benen iets weid of het stuur iets voor over kantelen. het voordeel aan een zb is je kan er heel goed mee rijden en het stuurt als een scheermes zo strak ik heb er laatst een 500 km in een weekend mee gamaakt en ik zou toen ik er afstaper zou weer verder mee rijden
verbruik bij zoon ding is ook niets op 100km bijna aleen maar volgas heb ik er een liter in moeten gooien als je 40 zou rijden dan moet je er meer uit kunnen haalen
als je tog een zb model wil dan kun je altijd nog voor de pbr kiezen zie heeft een model met duo zit
een dax is ook een leuken brommer de dax die ik heb rij ik niet veel mee maar is ook een prima brommer om kilomters mee te maken hiet kan je wel mert 2 persoonen op
een zb is orgineel honda een pbr is een imitatie er van
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|
mtx-motard |
9-11-2008 21:51 |
Posts: 14947 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 4takker
een honda zb is gebouwd voor 1 op zittende je kan met een beetje moeite er wel 2 op krijgen maar dan kan ik je aan raden om een mied mee te nemen. het stuur is op zig voor veelen al te laag zit er gou met de knieen tegen aan ik rij er nu al een 3 jaar mee rond en ik heb nergens last van de benen iets weid of het stuur iets voor over kantelen. het voordeel aan een zb is je kan er heel goed mee rijden en het stuurt als een scheermes zo strak ik heb er laatst een 500 km in een weekend mee gamaakt en ik zou toen ik er afstaper zou weer verder mee rijden
verbruik bij zoon ding is ook niets op 100km bijna aleen maar volgas heb ik er een liter in moeten gooien als je 40 zou rijden dan moet je er meer uit kunnen haalen
als je tog een zb model wil dan kun je altijd nog voor de pbr kiezen zie heeft een model met duo zit
een dax is ook een leuken brommer de dax die ik heb rij ik niet veel mee maar is ook een prima brommer om kilomters mee te maken hiet kan je wel mert 2 persoonen op
een zb is orgineel honda een pbr is een imitatie er van
mied= miet = Homo??
die heb ik liever niet achterop.
daarbij kun je wel een cursus nederlands schrijven van sinterklaas cadeau krijgen
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
4takker |
9-11-2008 21:58 |
|
Elco |
9-11-2008 21:58 |
Posts: 4527 |
je mag tot max 65 gaan, daarboven doen ze pas moeilijk dennis.
Waarom wil je eik blijven schakelen? ik ga nu overstappen op een scooter die in 1x doorropt na de 60 toe en je hebt dan ook zit comfort. is mijn mening en keuze,
Maar als je nu gaat twijfelen tussen je derbi of tussen een madd arsch dan zou ik derbi blijven rijden
|
|
|
|
Gary - Forum en Gallery Moderator |
9-11-2008 22:13 |
Posts: 12846 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: 4takker
[...]
ooit gehoord van dyslexie
Dan hoef je niet per direct moeite te hebben met interpunctie.
|
|
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen..... |
|
Lex ss50 |
9-11-2008 22:19 |
Posts: 657 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Gary
[...]
Dan hoef je niet per direct moeite te hebben met interpunctie.
madass kan ik niet aanraden wat comfort... hard zadel en een gebogen rug. en dan heb ik er geen afstanden groter dan een kilometer mee afgelegd. maar wel zuinig en degelijk mits je er nix aan veranderd.
|
|
- |
|
Rexxar |
9-11-2008 22:42 |
Posts: 134 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Lex ss50
[...]
madass kan ik niet aanraden wat comfort... hard zadel en een gebogen rug. en dan heb ik er geen afstanden groter dan een kilometer mee afgelegd. maar wel zuinig en degelijk mits je er nix aan veranderd.
lol lexy, zuinig is ie ook met 70cc met 22mm in en uitlaatpoort met een 20mm carb. fatsoenlijk afstellen heet dat (1:40) gezien je een derbi gewend bent denk ik btw dat het comfort niet tegenvalt.
|
|
I am teh presadint |
|
Dikke Dennes |
9-11-2008 22:56 |
Posts: 4337 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi_Elco
je mag tot max 65 gaan, daarboven doen ze pas moeilijk dennis.
Waarom wil je eik blijven schakelen? ik ga nu overstappen op een scooter die in 1x doorropt na de 60 toe en je hebt dan ook zit comfort. is mijn mening en keuze,
Maar als je nu gaat twijfelen tussen je derbi of tussen een madd arsch dan zou ik derbi blijven rijden
60km/pu. Vanaf 60km/pu doen ze moeilijk.
Ik ben een schakelnees in hart en nieren, op een scooter ga ik me vervelen.
|
|
Drive it like you stole it. |
|
Patrickjuh |
9-11-2008 23:04 |
Posts: 142 |
ik heb laatst nog op een sachs madass gereden ik vond de zithouding heel erg wennen want het dwingt je rug min of meer in een goeie houding (was bij mij tenminste zo) als je dat niet gewend bent kan je idd last van je rug krijgen. maar als ik het zo van de kwaliteit hoor zou ik gewoon voor wat anders gaan.
en als je een ori 2 takt schakel hebt rijd het ook heel zuinig het is alleen heel verleidelijk om hem niet op te voeren en ik zou me kapot ergeren op een ori schakel. koop gewoon een *PeeeeeeP* desnoods ik bedoel schakel is niet gemaakt om ori te wezen :P
Edit: Ik zie dat je nog interesse had in jincheng, ik heb een jincheng knight gehad niks mis mee rijd lekker best agressief nog voor een 4 taktje. heeft ook wel een leuke uitstraling en een mooi geluid. nooit problemen mee gehad verder alleen wat te licht voor mijn smaak *Droog gewicht 65 kilo*
Dit bericht is gewijzigd door Patrickjuh op 9-11-2008 om 23:06 uur.
|
|
Wie een kuil graaft voor een ander, die heeft een baan. |
|
ikkejw |
9-11-2008 23:21 |
Posts: 9886 |
Honda XL50, dat is precies de brommer die je zoekt
of een MT met CB50/80 blokje
Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 9-11-2008 om 23:27 uur.
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Rexxar |
8-12-2008 22:27 |
|