Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - Derbi Gpr nude- Probleem met lichten en toeren/km-teller

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1097 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #53130 - Derbi Gpr nude- Probleem met lichte...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 5584 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

thenapster 9-11-2008 18:09 Print topicpost
Posts: 13
Hoi

Ik heb een tijdje geleden een 2de handse derbi gpr nude gekocht uit 2004/2005. Ik kon hem voor een leuk prijsje meenemen, maar er was ook het een en het ander aan mis. Zo zaten er wat krassen op de kappen(ik laat hem spuiten). En is de elektronica niet in orde. Mijn knipperlichten,toeter, remlichten doen het wel. Mijn voorlichten doen het allebei niet en mijn achterlicht ook niet. Ook doet de kilometerteller niks en de toerenteller ook niet. Als ik hem aanzet gaat de toerentellerwijzer wel heel even trillen. Alsof hij de verkeerde kant op draait. Ik heb toen de spanningsregelaar vervangen, maar dit heeft het probleem niet opgelost.
Iemand suggesties?

Groetjes Dirk
 

Jasper Strahiem 9-11-2008 18:12 Print reply

Posts: 1950
Ik heb precies het zelfde, mijn remlicht en toeter doen het ook maar men voorlicht en achter ook niet. Spanningsregelaar ook vervangen (tering duur). Maar nu heb ik rond 20volt bij mijn voorlicht bij 4000 toeren of zo Als ik mijn licht er op doe brand die niet door maar gaat ook niet aan. Heel vreemd.
 
Make the most of now
Thijz 9-11-2008 18:57 Print reply

Posts: 1176
Alle draden al getjekt of er geen breuken in zitten ofzo die uit je blok kome?

 
Al is een scooter nog zo duur,'t mooiste is ie op het kampvuur !
J.wally 9-11-2008 19:37 Print reply

Posts: 2301
loop de gele draad uit je blok eens na
 
Niek de Wildt 9-11-2008 19:38 Print reply
Posts: 7168
thenapster 9-11-2008 19:51 Print reply
Posts: 13
Welke voltage moet er op deze gele draad staan? en het toernetllerprobleem ga ik nadat ik mijn lichten gemaakt heb oplossen. Ik heb het genoteerd, omdat het mischien iets te maken heeft met mijn lamp-probleem
 
yamaha rd50 mx 9-11-2008 19:54 Print reply

Posts: 748
gewoon ff een kabelboom schema van internet halen en die helemaal na lopen veel kans heeft die gast waarvan je hem gekocht hebt een beetje aan het rotzooie geweest met de bekabeling en heb je al gekeken of het lampje misschien niet kapot is?
 
On the road again!
thenapster 9-11-2008 20:21 Print reply
Posts: 13
Ik ben al bezig geweest met het schema achter in de handleiding. De lampen heb ik vanzelfsprekend getest op de accu. Ik kan(lees:mag) hem niet starten. Morgen ga ik eerst de gele draad doormeten en kijken of hij uberhaupt oplaad. Hoe kan ik dat het beste testen?



Dit bericht is gewijzigd door thenapster op 9-11-2008 om 20:21 uur.

Dit bericht is gewijzigd door thenapster op 9-11-2008 om 20:49 uur.
 
thenapster 10-11-2008 16:28 Print reply
Posts: 13
Vandaag even de gele draad gemeten. Als hij stationaar draait komt er ongeveer 10 a 12 volt. Als ik veel gas geef stijgt die tot rond de 40 volt



Dit bericht is gewijzigd door thenapster op 10-11-2008 om 16:34 uur.
 
Derbi-Olaf 10-11-2008 16:33 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thenapster
Vandaag even de gele draad gemeten. Als hij stationaar draait komt er ongeveer 10 a 12 volt. Als ik veel gas geef stijgt die tot rond de 50 volt



meter op wissel -of gelijkspanning?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
thenapster 10-11-2008 16:34 Print reply
Posts: 13
Wisselspanning
 
Pruttelaar 10-11-2008 18:40 Print reply

Posts: 761
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thenapster
Wisselspanning


als er een spanningsregelaar tussen zit, moet je dus op gelijk meten.. er komt wissel uit je blok, en je spaningsregelaar zorgt ervoor dat je van die wissel een gelijk spanning krijgt, als je een wisselspanning meet, is er dus iets fout

of zie ik het nou verkeerd..
 
welke chinese bevolkingsgroep heeft een hekel aan negers de kroepoeksclan
Ice Ap rs50 10-11-2008 18:58 Print reply

Posts: 7149
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pruttelaar
[...]


als er een spanningsregelaar tussen zit, moet je dus op gelijk meten.. er komt wissel uit je blok, en je spaningsregelaar zorgt ervoor dat je van die wissel een gelijk spanning krijgt, als je een wisselspanning meet, is er dus iets fout

of zie ik het nou verkeerd..


ja dat klopt,

als je het aan je accu meet moet je iets meer dan 12V uitkomen (12,5 of 13V ofzo 14V kan ook nog)

als je gelijkrichter kapot is dan werkt alles wat rechtstreeks op je accu zit wel nog maar de rest niet meer omdat die dan weer werken via de blok via de gelijkrichter
 
GTI - GTD - BMW
Pruttelaar 10-11-2008 20:45 Print reply

Posts: 761
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]


ja dat klopt,

als je het aan je accu meet moet je iets meer dan 12V uitkomen (12,5 of 13V ofzo 14V kan ook nog)

als je gelijkrichter kapot is dan werkt alles wat rechtstreeks op je accu zit wel nog maar de rest niet meer omdat die dan weer werken via de blok via de gelijkrichter



dat is +10% van de maximale spanning dus 13,2 is ideaal, maar 14 kan idd ook
 
welke chinese bevolkingsgroep heeft een hekel aan negers de kroepoeksclan
thenapster 10-11-2008 22:18 Print reply
Posts: 13
Maar mijn lichtspoel geeft dus stroom. Ik heb mijn spanningsregelaar vervangen. Dus die is ook niet kapot. Wat kan er nog meer kapot zijn?
Ik zat te denken aan mijn relais voor mijn lichten.

 
thenapster 11-11-2008 16:55 Print reply
Posts: 13
Ik heb vandaag weer aan mijn brommer gewerkt. En kwam tot de ontdekking dat de gele kabel naar mijn lampen toe niet aan de spanningsregelaar zat, heb even deze kabel aangesloten en het licht werkt weer. Nu vraag ik me alleen nog af welke kabels naar mijn toerenteller lopen?!
 

Dit topic is 5584 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved