Jasper Strahiem |
9-11-2008 18:12 |
Posts: 1950 |
Ik heb precies het zelfde, mijn remlicht en toeter doen het ook maar men voorlicht en achter ook niet. Spanningsregelaar ook vervangen (tering duur). Maar nu heb ik rond 20volt bij mijn voorlicht bij 4000 toeren of zo Als ik mijn licht er op doe brand die niet door maar gaat ook niet aan. Heel vreemd.
|
|
Make the most of now |
|
Thijz |
9-11-2008 18:57 |
Posts: 1176 |
Alle draden al getjekt of er geen breuken in zitten ofzo die uit je blok kome?
|
|
Al is een scooter nog zo duur,'t mooiste is ie op het kampvuur ! |
|
J.wally |
9-11-2008 19:37 |
Posts: 2301 |
loop de gele draad uit je blok eens na
|
|
|
|
Niek de Wildt |
9-11-2008 19:38 |
|
thenapster |
9-11-2008 19:51 |
Posts: 13 |
Welke voltage moet er op deze gele draad staan? en het toernetllerprobleem ga ik nadat ik mijn lichten gemaakt heb oplossen. Ik heb het genoteerd, omdat het mischien iets te maken heeft met mijn lamp-probleem
|
|
|
|
yamaha rd50 mx |
9-11-2008 19:54 |
Posts: 748 |
gewoon ff een kabelboom schema van internet halen en die helemaal na lopen veel kans heeft die gast waarvan je hem gekocht hebt een beetje aan het rotzooie geweest met de bekabeling en heb je al gekeken of het lampje misschien niet kapot is?
|
|
On the road again! |
|
thenapster |
9-11-2008 20:21 |
Posts: 13 |
Ik ben al bezig geweest met het schema achter in de handleiding. De lampen heb ik vanzelfsprekend getest op de accu. Ik kan(lees:mag) hem niet starten. Morgen ga ik eerst de gele draad doormeten en kijken of hij uberhaupt oplaad. Hoe kan ik dat het beste testen?
Dit bericht is gewijzigd door thenapster op 9-11-2008 om 20:21 uur.
Dit bericht is gewijzigd door thenapster op 9-11-2008 om 20:49 uur.
|
|
|
|
thenapster |
10-11-2008 16:28 |
Posts: 13 |
Vandaag even de gele draad gemeten. Als hij stationaar draait komt er ongeveer 10 a 12 volt. Als ik veel gas geef stijgt die tot rond de 40 volt
Dit bericht is gewijzigd door thenapster op 10-11-2008 om 16:34 uur.
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
10-11-2008 16:33 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: thenapster
Vandaag even de gele draad gemeten. Als hij stationaar draait komt er ongeveer 10 a 12 volt. Als ik veel gas geef stijgt die tot rond de 50 volt
meter op wissel -of gelijkspanning?
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
thenapster |
10-11-2008 16:34 |
Posts: 13 |
Wisselspanning
|
|
|
|
Pruttelaar |
10-11-2008 18:40 |
Posts: 761 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: thenapster
Wisselspanning
als er een spanningsregelaar tussen zit, moet je dus op gelijk meten.. er komt wissel uit je blok, en je spaningsregelaar zorgt ervoor dat je van die wissel een gelijk spanning krijgt, als je een wisselspanning meet, is er dus iets fout
of zie ik het nou verkeerd..
|
|
welke chinese bevolkingsgroep heeft een hekel aan negers de kroepoeksclan |
|
Ice Ap rs50 |
10-11-2008 18:58 |
Posts: 7149 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pruttelaar
[...]
als er een spanningsregelaar tussen zit, moet je dus op gelijk meten.. er komt wissel uit je blok, en je spaningsregelaar zorgt ervoor dat je van die wissel een gelijk spanning krijgt, als je een wisselspanning meet, is er dus iets fout
of zie ik het nou verkeerd..
ja dat klopt,
als je het aan je accu meet moet je iets meer dan 12V uitkomen (12,5 of 13V ofzo 14V kan ook nog)
als je gelijkrichter kapot is dan werkt alles wat rechtstreeks op je accu zit wel nog maar de rest niet meer omdat die dan weer werken via de blok via de gelijkrichter
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
Pruttelaar |
10-11-2008 20:45 |
Posts: 761 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]
ja dat klopt,
als je het aan je accu meet moet je iets meer dan 12V uitkomen (12,5 of 13V ofzo 14V kan ook nog)
als je gelijkrichter kapot is dan werkt alles wat rechtstreeks op je accu zit wel nog maar de rest niet meer omdat die dan weer werken via de blok via de gelijkrichter
dat is +10% van de maximale spanning dus 13,2 is ideaal, maar 14 kan idd ook
|
|
welke chinese bevolkingsgroep heeft een hekel aan negers de kroepoeksclan |
|
thenapster |
10-11-2008 22:18 |
Posts: 13 |
Maar mijn lichtspoel geeft dus stroom. Ik heb mijn spanningsregelaar vervangen. Dus die is ook niet kapot. Wat kan er nog meer kapot zijn?
Ik zat te denken aan mijn relais voor mijn lichten.
|
|
|
|
thenapster |
11-11-2008 16:55 |
Posts: 13 |
Ik heb vandaag weer aan mijn brommer gewerkt. En kwam tot de ontdekking dat de gele kabel naar mijn lampen toe niet aan de spanningsregelaar zat, heb even deze kabel aangesloten en het licht werkt weer. Nu vraag ik me alleen nog af welke kabels naar mijn toerenteller lopen?!
|
|
|
|