Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - gilera gp50 uitlaat bocht veranderen?!

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 929 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #53128 - gilera gp50 uitlaat bocht verandere...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1704 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Stiffmeister 9-11-2008 15:03 Print topicpost

Posts: 1582
hallo,
ik wou graag weten hoe ik het volgende het beste kon aanpakken of mischien is dit niet mogelijk?
ik heb namelijk nog een standaard uitlaat voor mijn brommer liggen en ik vind dat deze een mooier stiller geluid maakt... (ivm politie) het enige nadeel is dat ik met deze uitlaat maar max.6000 toeren kan maken en hij rijdt maar 55 (trekt wel goed weg maar rijdt als een natte krant kwa trekkracht) nu komt dit dus denk ik omdat er echt een hele lange bocht aan zit... en als ik deze nou eens zou inkorten?
ik had via paint even een plaatje gemaakt voor et idee:
(niet letten op mijn belabberde paint skillz)


zou dit helpen kwa snelheid (hij mag best 80 halen als hij maar goed trekt

alvast bedankt ... hoor et wel
Patrick

Dit bericht is gewijzigd door patrick_gpr op 9-11-2008 om 15:04 uur.
 
.. Retro Active

gprnick 9-11-2008 15:26 Print reply

Posts: 3360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: patrick_gpr
hallo,
ik wou graag weten hoe ik het volgende het beste kon aanpakken of mischien is dit niet mogelijk?
ik heb namelijk nog een standaard uitlaat voor mijn brommer liggen en ik vind dat deze een mooier stiller geluid maakt... (ivm politie) het enige nadeel is dat ik met deze uitlaat maar max.6000 toeren kan maken en hij rijdt maar 55 (trekt wel goed weg maar rijdt als een natte krant kwa trekkracht) nu komt dit dus denk ik omdat er echt een hele lange bocht aan zit... en als ik deze nou eens zou inkorten?
ik had via paint even een plaatje gemaakt voor et idee:
(niet letten op mijn belabberde paint skillz)
[url=http://img224.imageshack.us/img224/5821/uitlaatjh9.th.png[/IMG][IMG]http://img224.imageshack.us/images/thpix.gif]afbeelding[/URL]

zou dit helpen kwa snelheid (hij mag best 80 halen als hij maar goed trekt

alvast bedankt ... hoor et wel
Patrick

Dit bericht is gewijzigd door patrick_gpr op 9-11-2008 om 15:04 uur.


waarschijnlijk zit dus dat stuk dat nu lang is en jij korter wil met 3 boutjes vast aan de rest van de uitlaat tog?

want ik had dus eerst ook een std uitlaat op mijn gpr (zelfde als gp50) en die had dat ook maar had van de vorige eigenaar een uitlaatbochtje er bij gekregen die dus psies als jouw tekening korter en dikker is. die kan je gewoon in de winkel kopen. en dan loopt hij zo een 85 egt en trekt lekker door tot 10k toeren.

http://www.easyparts...ocht-Derbi-Snel.html

dat is exact die ik had!

mzzl nick

EDIT: ik meen ergens op mijn pc nog een filmpje te hebben met die uitaat en snelle bocht dus als je die gestuurt wil pm maar even

Dit bericht is gewijzigd door gprnick op 9-11-2008 om 15:27 uur.

Dit bericht is gewijzigd door gprnick op 9-11-2008 om 15:28 uur.
 
2SLOW4ME 9-11-2008 15:31 Print reply

Posts: 1944
Ja, ik heb inderdaad de bovengenoemde flens er ook op zitten (als het goed is staan er ook wat foto's van in mijn pro).

Daarmee wil het best wel vooruit. hoe hard het zou moeten gaan kan ik je niet vertellen, aangezien ik reed met een warmgelopen cilinder toen, en nu rijdt met ori uitlaat (met de bovengenoemde flens) een DR70 cilinder, en een 17.5mm Dell.
Dat trekt gewoon leuk op, en de top is maar +-70 km/h. (omdat er bij mij nog een ring zit gelast in de flens.. nooit gezien maar kwam ik laatst achter.

Maar die flens die jij nu hebt is gewoon de smal, dus om die in te korten heeft volgensmij weinig zin...

Ook blijft hij overgens behoorlijk stil, zelfs met mijn huidige set up moet ik af en toe gas geven bij het stoplich omdat ik niet meer hoor dat hij loopt .. Alleen jammer dat hij er zo ongelovelijk lelijk uit ziet en er bijna onder vandaan roest..

Dit bericht is gewijzigd door 2SLOW4ME op 9-11-2008 om 15:33 uur.
 
It's better to regret something you did, than to regret something you didn't do..
Niek de Wildt 9-11-2008 15:32 Print reply
Posts: 7168
is idd gewoon de begrenzing van de pijp als alternatief voor een prop.

Pijpje vervangen voor een snelle voorbocht en je gaat idd 85 en trekt tot 10.000 (12.000 in vrij).

Verder zal ik het niet proberen zelf te maken, is ge moeilijk omdat je ook nog een flens moet vinden, een bocht moet maken, een lengte moet aanhouden en een diameter moet aanhouden (die je dan eerst zult moeten berekenen of uitgaan van de bestaande 'snelle' voorbocht en die dus opmeten)

kijk dit topic eens:
http://www.brommerforum.nl/showtopic/49310
(en dan heb ik het vooral over mijn posts)
 
Stiffmeister 9-11-2008 22:21 Print reply

Posts: 1582

Ok bedankt, zit inderdaad vast met 3 boutjes ja...
Iemand nog een idee wat voor sproeier er goed bij past?
bij mijn snellere "fasmen" pijp heb ik sproeier 68 en loopt dat ding nu al een krappe 100


edit: houd de uitlaat hiermee ook zijn stille geluid, eigenlijk vindt ik dit geluid ook best mooi, maarja mening verschilt
Nouja bedankt alvast
Patrick

Dit bericht is gewijzigd door patrick_gpr op 9-11-2008 om 22:26 uur.
 
.. Retro Active
gprnick 9-11-2008 22:23 Print reply

Posts: 3360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: patrick_gpr
Ok bedankt, zit inderdaad vast met 3 boutjes ja...
Iemand nog een idee wat voor sproeier er goed bij past?
bij mijn snellere "fasmen" pijp heb ik sproeier 68 en loopt dat ding nu al een krappe 100

Nouja bedankt alvast
Patrick


ik had met std 50cc, snelle bocht, 14mm carb en schuimfilter sproeier 80...
 
Frysk 9-11-2008 22:24 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gprnick
[...]


ik had met std 50cc, snelle bocht, 14mm carb en schuimfilter sproeier 80...



hahaha
100?
90 max (100 @ teller mischien)

 
giggitybyte
gprnick 9-11-2008 22:27 Print reply

Posts: 3360
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Frysk
[...]



hahaha
100?
90 max (100 @ teller mischien)



waar heb jij het ineens over whahaha
 
Frysk 9-11-2008 22:29 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gprnick
[...]


waar heb jij het ineens over whahaha



ho mijn fout, lees het ff te snel

meestal word er inderdaad rond de 75/80 gemonteerd bij een andere pijp

begin bij een 85 en daal af naar beneden
 
giggitybyte
Stiffmeister 9-11-2008 22:30 Print reply

Posts: 1582
gaat idd ong 105 op me teller
hij ging 95/96 op de rollerbank -> dus kreeg boete voor 90 :S
(zuigt want ik moet de boete nog krijgen en na 2 x ben ik em kwijt..)
maar de vraag was wat voor sproeier er goed bij zou passen..?

greetz
 
.. Retro Active
slaapie 10-11-2008 15:59 Print reply

Posts: 27
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: patrick_gpr
gaat idd ong 105 op me teller
hij ging 95/96 op de rollerbank -> dus kreeg boete voor 90 :S
(zuigt want ik moet de boete nog krijgen en na 2 x ben ik em kwijt..)
maar de vraag was wat voor sproeier er goed bij zou passen..?

greetz



met 90 euries boete mag je niet klagen
 
Niek de Wildt 10-11-2008 16:10 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: slaapie
[...]



met 90 euries boete mag je niet klagen


lees het nog een x slaapkop
 

Dit topic is 1704 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved