Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Honda MT keuren - voorbereiding?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 190 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #53112 - Honda MT keuren - voorbereiding?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2808 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Kawaz 8-11-2008 17:50 Print topicpost

Posts: 136
Ik heb een mt die ik wil keuren.
In hoeverre moet ie standaard zijn om daar doorheen te komen?

Ik heb 2 opties:
Ik heb een originele 50cc met originele carb liggen, om hem 45 te laten rijden,

ik heb nu alleen 70 er onder liggen, een techno uitlaatje en 20mm carb.

Nu is mijn vraag of het dan nodig is om die 50 er onder te leggen en die 12mm, of dat ie ook door de keuring komt als ik een prop in de uitlaat las.

Graag geen sterke verhalen dat ie er zonder controle ofwat doorheen kwam, ik wil weten waar ik op voorbereid moet zijn.
 
Handbuilt is just an other way of saying the door will come off.

rik hulkenberg 8-11-2008 17:59 Print reply

Posts: 10029
heb wel eens gehoord (hier op bf) dat soms word niet na de cilinder word gekeken
maar zou het zekere voor het onzekere nemen en ori cil erop zetten
remmen goed inorde
verlicht goed en niet verblindend
uitlaat niet lek of teveel lawaai
genoeg profiel op de band

volgens mij was dit alles
 
RR89 8-11-2008 18:32 Print reply

Posts: 327
heb 2 keer gekeurd en 3 keer een brommer keuringsklaar gemaakt. alle 3 er doorheen.

als hij er netjes(=orgineel) uit ziet zullen ze minder gauw details letten.

framenummer moet leesbaar zijn

zorg dat je uitlaat niet te veel lawaai maakt, en iig op het origineel lijkt (ik heb mijn zundapp gekeurt met een jamarcol fluister uitlaat, maar wel met dikke bocht)

zet er een bromfiets carberateur op. dus 12mm die je had.

zorg dat ie ongeveer 53 loopt (niet te hoog omdat hij dan afgekeurd kan worden, maar wel zo snel mogelijk omdat dit op je kentekenbewijs komt te staan en als je dan op de rollenbank gezet wordt, je de constructiesnelhied minder snel/ver zal overschrijden!!!!!)
ik dacht dat hij bij 55 afgekeurd werd

verlichting moet goed afgesteld(niet verblinden) en zichtbaar zijn. zorg dat iig je koplamp en achterlicht werken. lukt het niet je remlicht werkend te krijgen, haal dan de sensor eraf.

banden moeten een goed profiel hebben en in de goede draairichting staan. bij twijfel er nieuwe banden op doen

uiteraard geen speling op het balhoofd, wielen enz..

zorg dat je remmen werken (schijfrem mag uiteraard niet lekken), want ze willen er een rondje op rijden.

kortom. veel sleutelplezier
suc6

oja, bij de rdw zeiden ze over de zundapp van een vriend: "goed gekeurd hoor!, gooi nou die 70cc er maar weer op ''
 
licht het; o -en elektromagnetisch golfverschijnsel waarvoor het oog gevoelig is
zijstandaard 8-11-2008 18:32 Print reply

Posts: 1117
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
heb wel eens gehoord (hier op bf) dat soms word niet na de cilinder word gekeken
maar zou het zekere voor het onzekere nemen en ori cil erop zetten
remmen goed inorde
verlicht goed en niet verblindend
uitlaat niet lek of teveel lawaai
genoeg profiel op de band

volgens mij was dit alles



framenummer goed zichtbaar
navragen bij de politie of ie ook gestolen is
geen loshangende dingen
als er knippers op zitten moeten die ook werken

volgens mij was dit alles

 
Stuur pm als je Honda mt/mb onderdelen zoekt
leonmt5 8-11-2008 18:38 Print reply

Posts: 799
heb zelf ook wel een keer wat laten keuren.

als jij je brommer - scooter Niet gammel is.

dus :

geen speling op onderdelen.
alles goed vastzitten.
verlichting in orde.
geen herrie.
snelheid.
bandenprofiel ( versleten ) .
remmen .
frame nummers.

dat waren de grootste dingen wel. als hij origineel loopt en hij is rijklaar is dan kun je eigenlijk niet afgekeurd worden.
 
bert : bezopen en rijd toch.
Joel_koningslust 8-11-2008 18:42 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RR89
heb 2 keer gekeurd en 3 keer een brommer keuringsklaar gemaakt. alle 3 er doorheen.

als hij er netjes(=orgineel) uit ziet zullen ze minder gauw details letten.

framenummer moet leesbaar zijn

zorg dat je uitlaat niet te veel lawaai maakt, en iig op het origineel lijkt (ik heb mijn zundapp gekeurt met een jamarcol fluister uitlaat, maar wel met dikke bocht)

zet er een bromfiets carberateur op. dus 12mm die je had.

zorg dat ie ongeveer 53 loopt (niet te hoog omdat hij dan afgekeurd kan worden, maar wel zo snel mogelijk omdat dit op je kentekenbewijs komt te staan en als je dan op de rollenbank gezet wordt, je de constructiesnelhied minder snel/ver zal overschrijden!!!!!)
ik dacht dat hij bij 55 afgekeurd werd

verlichting moet goed afgesteld(niet verblinden) en zichtbaar zijn. zorg dat iig je koplamp en achterlicht werken. lukt het niet je remlicht werkend te krijgen, haal dan de sensor eraf.

banden moeten een goed profiel hebben en in de goede draairichting staan. bij twijfel er nieuwe banden op doen

uiteraard geen speling op het balhoofd, wielen enz..

zorg dat je remmen werken (schijfrem mag uiteraard niet lekken), want ze willen er een rondje op rijden.

kortom. veel sleutelplezier
suc6

oja, bij de rdw zeiden ze over de zundapp van een vriend: "goed gekeurd hoor!, gooi nou die 70cc er maar weer op ''


wat een onzin met die construktiesnelheid\


de contstruktiesnelheid is gewoon 45km/h. en vanaf daar beginnen de boetes ook

 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
RR89 8-11-2008 19:06 Print reply

Posts: 327
ja jij hebt dus duidlijk nooit een brommer geherkeurd

bij mijne stond er dus echt 40 op (dat liep hij op de rdw testbank) ipv de 45!
toen mijn broertje er mee aangehouden werd, ging hij 59 op de roller, 30 euro boete ofzo.. maar had de agent het de kentekenpapieren nog bekeken was de boete een klasse hoger uitgevallen.

ik zeg niet dat je hem specefiek op 53 moet afstellen, maar hem 35 laten lopen is niet handig dus
 
licht het; o -en elektromagnetisch golfverschijnsel waarvoor het oog gevoelig is
yamahadtt 8-11-2008 20:07 Print reply
Posts: 225
hoe zit het dan met het over de weg vervoeren? kan je hiervoor ook een uitzondering krijgen voor 1 dag van t rdw, dat je heen en terug mag rijden met de brommer, naar t keuringsstation? dat heb ik namelijk gehoord.
 
christianos 8-11-2008 20:53 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RR89
ja jij hebt dus duidlijk nooit een brommer geherkeurd

bij mijne stond er dus echt 40 op (dat liep hij op de rdw testbank) ipv de 45!
toen mijn broertje er mee aangehouden werd, ging hij 59 op de roller, 30 euro boete ofzo.. maar had de agent het de kentekenpapieren nog bekeken was de boete een klasse hoger uitgevallen.

ik zeg niet dat je hem specefiek op 53 moet afstellen, maar hem 35 laten lopen is niet handig dus

gelul, dan heeftd e agent zijn werk niet goed gedaan. De boete's beginnen vanaf 45 km/h en niet vanaf je contructiesnelheid
 

Dit topic is 2808 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved