Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - setup fox

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 680 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53103 - setup fox
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3952 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

vespa_hein 8-11-2008 10:57 Print topicpost

Posts: 466
ik ben een fox aan het bouwen de setup:

70 cc polini (gietijzer of aluminium)
gianelli pro uitlaat
power one vario
15/15 mm carb. gurtner

Nu moet ik sproeiers bestellen maar welke maten moet ik allemaal bestellen denken julie? rond de 80/90?

zijn airsal cilinders betrouwbaar? anders ga ik voor de 70 cc airsal, vanwege de prijs. ook wel snelle cilinder?

Dit bericht is gewijzigd door vespa_hein op 8-11-2008 om 11:36 uur.
 

markhispania3 8-11-2008 12:46 Print reply

Posts: 1971
polini is sowieso beter afgewerkt en sneller dan een airal.
 
vespa_hein 18-12-2008 19:09 Print reply

Posts: 466
mijn setup is nu:

cilinder: (nog) orgineel
cilinderkop: orgineel
carburateur: 15/15mm gurtner
variateur: malossi
koppeling: Imitatie malossi
koppelingshuis: orgineel
uitlaat: Turbokit Lacado
luchtfilter: powerfilter
ontsteking: orgineel

hoeveel gram met rolletjes moet ik hebben ongeveer?
wat is orgineel?

alvast bedankt,

Hein
 
vespa_hein 18-12-2008 19:33 Print reply

Posts: 466
kom op, iemand verstand van die gewichten?
 
alwin mtx 18-12-2008 21:01 Print reply

Posts: 505
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vespa_hein
kom op, iemand verstand van die gewichten?


vraag het opt scooter forum daar hebbe ze der meer verstand van

mijn kennis gaat qua automaten niet verder als de koppeling van me puchie
 
Niek de Wildt 18-12-2008 21:52 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vespa_hein
kom op, iemand verstand van die gewichten?


niet zo ongeduldig man, je hebt 20min gewacht voordat je het topic weer kickte terwijl je vanavond toch geen onderdelen meer kan halen.

er gaan rolletjes met de maat 16x13 in, std gewicht is 8,5gram voor Peugeot blokken.

met je 50cc setup misschien iets van 6-7 gram.
met 70cc misschien iets rond de 5-6
is heel verschillend.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: alwin mtx
[...]


vraag het opt scooter forum daar hebbe ze der meer verstand van

mijn kennis gaat qua automaten niet verder als de koppeling van me puchie


waarom antwoord je uberhaupt?


 
veldchris 18-12-2008 21:55 Print reply
Posts: 279
www.fox-tuning.nl staat het misschien?
 
geld is net als schaamhaar het groeit niet op je rug
vespa_hein 19-12-2008 20:36 Print reply

Posts: 466
oke bedankt, sorry niek:P
 
Aquamaniac 19-12-2008 20:41 Print reply

Posts: 882
airsal cilinders kunnen heel betrouwbaar zijn mits rustig en met voldoende olie ingereden (en niet met een te arm mengsel rijden)

qua gewichten (zoals niek al zegt) zit je inderdaad aan de 6 a 7 gram
(blok lijkt veel op dat van de honda scoopy nt en daar werkt dat goed)
maar afhankelijk van de drukveer en torque driver (als je die al instaleert) kan het iets schelen met de gewichten
qua sproeier zal je al snel boven de 90 komen dus zou alles tussen 88 en 104 kopen om te proberen en juist af te stellen


 
er gaat niks boven luchtkoeling
vespa_hein 19-12-2008 20:52 Print reply

Posts: 466
oke ik ga eerst afstellen met orgi cilinder wel snelle uitlaat en vario want brommer heeft nog niet gelopen toen ik hem kocht. Bij die malossi vario kreeg ik zo'n gele drukveer dus even kijken of dat wil want anders heb je nog rood en wit dacht ik. sproeiers heb ik van 64 tot 94. orginele sproeier fox is 54 dus denk dat ik zo rond de 70 75 zit?
 

Dit topic is 3952 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved