Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - yamah rd80 lc2 tunen wat precies tunen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 975 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53102 - yamah rd80 lc2 tunen wat precies tu...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2109 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

yzanthoondt 7-11-2008 23:29 Print topicpost

Posts: 470
hallo,

ik heb gister een yamaha rd80 lc2 gekocht
het blok zit nu onder mijn yamaha dt50mx

nou wil ik hem graag gaan tunen want het blok is nog helemaal standaart

originele cdi ik heb gehoord dat daar een begrensing in zit
en ook nog een originele uitlaat zit daar ook nog een een begrensing in staat 80km/h op
en nog een 20mm caburateur ik heb nog een 28mm liggen maar is dit te groot of wil dit wel

en ik zoek nog site`s voor onderdelen voor het blok en bobine en dat zulks dingen

alles is welkom

groeten anthoon


 
yamahadt50.webs.com haters groet je met de midelvinger!

kenny77 7-11-2008 23:46 Print reply

Posts: 29286
Een 110cc malossi of polini eronder leggen.

Ik denk niet dat een 80 uitlaat begrensd is , zal alleen langsaam zijn.


 
Aquamaniac 8-11-2008 0:05 Print reply

Posts: 882
voor de 80cc zit je inderdaad snel aan een 110cc malossie,zeta of polini
qua carburateur kan je best wel wat groter al denk ik niet dat je daar op een ongetunde 80cc veel profijt van zal hebben

qua uitlaat is er echt wel wat te krijgen al zullen de meeste brommerzaken je daar niet bij kunnen helpen maar motorzaken kunnen zowieso wel van alles bestellen gewoon even informeren of zoeken bij duitse internet shops (ff googelen)
kwam op de site van gianelli al wat tegen


en mischien een hpi ontsteking , voor de 50cc versies bestaan ze en veel zullen die niet verschillen met de 80cc

Dit bericht is gewijzigd door Aquamaniac op 8-11-2008 om 0:18 uur.
 
er gaat niks boven luchtkoeling
yzanthoondt 8-11-2008 0:35 Print reply

Posts: 470
oke aleen deklasse waarin ik rijd gaat tot 85cc dusik dacht misch laten tunen ofzo
 
yamahadt50.webs.com haters groet je met de midelvinger!
kenny77 8-11-2008 0:43 Print reply

Posts: 29286
Dat kan ook.

Waar ga je er dan aan mee doen?
 
yzanthoondt 8-11-2008 0:48 Print reply

Posts: 470
grasbaan k heb vorig jaar met 70cc gereden maar ze liepen op t rechte stuk uit maar wat mag dat ong gaan kosten om die cilinder te laten tunen
 
yamahadt50.webs.com haters groet je met de midelvinger!
Aquamaniac 8-11-2008 8:57 Print reply

Posts: 882
tsjah das afhankelijk van hoe ver je wilt gaan
als je het door een goed tunningsbedrijf laat doen kan het varieeren van een paar tientjes tot iets over de 100

bekijk even de volgende link http://www.vvr-tunin...ilinder%20Tuning.php
 
er gaat niks boven luchtkoeling
dirktimmer 8-11-2008 9:10 Print reply

Posts: 1737
Hey,

Kijk even welke yamaha code er op je cilinder staat. Er zijn 2 types, een trage en een snelle.
snelle gaat wel over de 100 na ontgrensingen / ander uitlaatje, de ander kom je de 80 gewoon niet mee voorbij
Verder is de originele uitlaat gewoon begrensd, moeilijk te verwijdseren zonder de boel te slopen. Je kunt het beste een gianelli kopen ervoor
Carburateur is 20mm inderdaad, 28 kan prima, inbox me maar, ik hebr wel een spruitstuk voor. Inbox sowieso maar weer voor onderdelen ervan

Mijn dt80 loopt ook gewoon met originele cdi, ik zou niet eten wat er begrensd moet zijn. niet onder 12k rpm in ieder geval loopt +- 120 met 110 eurocilindro (vlinderpoort, prof. getuned) en 28mm / gianelli pijp.

Dit bericht is gewijzigd door dirktimmer op 8-11-2008 om 9:11 uur.

Dit bericht is gewijzigd door dirktimmer op 8-11-2008 om 9:12 uur.
 
yzanthoondt 8-11-2008 11:08 Print reply

Posts: 470
oke dit staat er in de cilinderkop 30WOO YAMAHA

 
yamahadt50.webs.com haters groet je met de midelvinger!
kenny77 8-11-2008 12:35 Print reply

Posts: 29286
@ dirk , zou een yz80 cilinder niet passen van het bouwjaar ongeveer 1984 (de 5X2)?

Die yz80 cilinder heb ik en die lijkt best veel op de originele 80 cilinder?

Ik heb ze nooit allebei in mij handen gehad, dus ik weet het ook niet.
Maar als dit past dan blijft de TS wel onder de 85cc.

En daar zitten ook best vlinke poorten in.


Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 8-11-2008 om 12:37 uur.
 
yzanthoondt 8-11-2008 15:38 Print reply

Posts: 470
sorry wat ik eerts zei wat in de cilinder staat klopt niet er staat 3700 in
 
yamahadt50.webs.com haters groet je met de midelvinger!
Dirk_yz 9-11-2008 11:52 Print reply

Posts: 313
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
@ dirk , zou een yz80 cilinder niet passen van het bouwjaar ongeveer 1984 (de 5X2)?

Die yz80 cilinder heb ik en die lijkt best veel op de originele 80 cilinder?

Ik heb ze nooit allebei in mij handen gehad, dus ik weet het ook niet.
Maar als dit past dan blijft de TS wel onder de 85cc.

En daar zitten ook best vlinke poorten in.


Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 8-11-2008 om 12:37 uur.



Ik ben ook dirk, maar wel een andere

bij dirktimmer thuis hebben we is een keer gekeken, hij had een krukas en een watergekoelde yz80 cilinder, welke dit was weet ik niet, maar de cilinder past wel in het blok, maar is een andere slag, geloofik.

De krukas paste niet in het dt80 blok, maar al zou je de wangen afdraaien, en het blok uitfrezen, zou het net aan gaan.

dit is wat ik toen bij dirktimmer heb gezien, pin me er niet op vast
 
yzanthoondt 1-12-2008 20:02 Print reply

Posts: 470
is er ook iemand die een site wee waar je nieuwe 80 cc cilienders kunt kopen voor een yamaha rd/dt 80lc2

 
yamahadt50.webs.com haters groet je met de midelvinger!

Dit topic is 2109 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved