ik heb daarstraks de mtx-sh ontsteking erop gezet. gewoon alleen de ontstekingsspoel aangesloten. Hij liep er precies hetzelfde op als op de andere ontsteking.
Als hij hoog in toeren komt geeft hij soms klappen in de cilinder(detonatie?)Ook wanneer hij op zijn vroegst staat. Wanneer ik hem later zet wordt het wel erger.
Wat zijn hier de oorzaken van?
Quote:Oorspronkelijk gepost door: Tombrom
en je bougi en bougi dop etc heb je ook vervangen?
nieuwe bougie al wel geprobeerd, bougiedop niet. Kan een bougiedop, bobinge of cdi zorgen dat hij het wel doen maar dat hij vanaf een bepaald toerental raar begint te doen?
licht aan je onsteking heb ongeveer het zelfde meegemaakt met myn MBX.
malossi cil erop met eerst een 24 en hy maakte niet meer als 7000 toern en dan hield het op .
Ander kleiner carb gahaald het zelfde verhaal . ben nu terug naar de orginele carb )18mm).
MAAR je moet wel een andere grondplaat erop zetten.
Zolang als je dat niet doet kryg em niet goed afgesteld en aan het lopen.
je merkt het meteen lykt wel of je 2 x meer vermogen hebt .
dus veranderen :
naar een snelle grondplaat .die draai je helemaal near rechts.
ik heb nu de 18 mm carb er achter met 120 sproeier en de gasnaald op de hoogste stand .
dit is de basis afstelling die ja kan probren .
by werkt ie super . en heb de orginele cdi er nog in zitten . en maakt nu met gemak 11000 toeren .