Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - mtx-ot 80(100cc) stottert/hapert vanaf 5000 toeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 610 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #53089 - mtx-ot 80(100cc) stottert/hapert va...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3611 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sj_dt 7-11-2008 17:39 Print topicpost
Posts: 886
Hallo,
de honda mtx-ot van mijn broertje blijft vanaf 5000 toeren haperen. Afstellen heeft geen effect. sproeier 85 tot 130 geprobeerd, maar geen merkbaar resultaat. Hij blijft hetzelfde doen. ook onsteking vervroegd en verlaat, maar ook geen resultaat.
Vandaag zijn we naar de bromboer geweest, die zei dat er verschillende ontstekingen en cdi's van honda zijn, en als je 2 verschillende hebt dat hij dan idd hoger in toeren raar blijft doen, ongeacht de afstelling.
Klopt dit? En zo ja, waar kan ik aan zien of er de goede combinatie ontsteking cdi op zit?

setup:
100cc
18mm keihin
 

christianos 7-11-2008 17:43 Print reply

Posts: 20445
neem eens een nieuwe bougie

er zijn 2 ontstekingen : onstekingen voor MT/MB/MTX-OT (jouwe dus) en voor SH/NSR.. die moet je niet hebben..daar kunnen gewoon alle cdi's op

En wat hij dan zegt over hoge toeren raar doen met verkeerde ontsteking is gelul.. (het past, of het past niet..)

Maar ik gok dat het je bougie is

edit: typolio

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 7-11-2008 om 17:46 uur.
 
mtx-motard 7-11-2008 18:07 Print reply

Posts: 14947
die ontstekingen en vliegwielen en cdi's heb ik altijd zonder ploblemen uitgewisseld MT/MB/MTX OT met de MTX SH/NSR
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Sj_dt 7-11-2008 18:08 Print reply
Posts: 886
bougie is het niet, heb ik al een nieuwe in gedaan en veranderde niets
 
Banaan 7-11-2008 18:08 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
die ontstekingen en vliegwielen en cdi's heb ik altijd zonder ploblemen uitgewisseld MT/MB/MTX OT met de MTX SH/NSR


jongen die ik ken had ontsteking van waterkoeling op zn brom, en dat ding liep achteruit..
 
mtx-motard 7-11-2008 18:09 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Banaan
[...]


jongen die ik ken had ontsteking van waterkoeling op zn brom, en dat ding liep achteruit..

zal ie em wel helemaal op z'n aller laatst gezet hebben:P

verder nooit prolemen gehad en vele km mee gereden
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Nipo_5 7-11-2008 18:21 Print reply
Posts: 193
Grotere uitlaat erop zetten...
 
grasmaaier89 7-11-2008 18:28 Print reply

Posts: 14412
grotere carb misschien??

18mm is wel een beetje weinig vindt ik
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Sj_dt 7-11-2008 18:48 Print reply
Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: grasmaaier89
grotere carb misschien??

18mm is wel een beetje weinig vindt ik


is idd niet echt groot voor 100cc, maar hij moet er gewoon goed op kunnen lopen.
 
rabarber 7-11-2008 19:07 Print reply

Posts: 169
ik heb exact hetzelfde probleem met mijn honda mt

de setup:
80cc ori
18mm keihin
ori ontsteking
luhao 80

ik heb ook al verschillende ontstekingen, cdi's, bougies, sproeiers geprobeert maar hij blijft maar stotteren in hoge toeren. als ik bijvoorbeeld een wheely maak in zijn 1 komt hij vrij snel weer naar beneden omdat hij in hoge toeren ontzettend gaat stotteren.
 
markhispania3 7-11-2008 19:10 Print reply

Posts: 1971
heb ook weleens zoiets gehad met een mb, toen bleek dat het membraan niet helemaal afsloot.
 
S1lv3r 7-11-2008 19:11 Print reply

Posts: 5213
Zit ergens kortsluiting, in de afstelling van de carb hoef je het niet te zoeken.
 
Banaan 7-11-2008 19:28 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]

zal ie em wel helemaal op z'n aller laatst gezet hebben:P

verder nooit prolemen gehad en vele km mee gereden


nee, op alle manieren geprobeerd, ding bleef achteruit lopen, andere ontsteking dr op en gaan
 
Sj_dt 7-11-2008 20:07 Print reply
Posts: 886
is de ontstekingsspoel van een ontsteking van een mtx-sh/nsr wel hetzelfde als die van een mt/mtx-ot? In dat geval zou ik een mtx-sh ontsteking kunnen plaatsen en de lichtspoel niet aansluiten en kijken wat hij dan doet. Is dat mogelijk?

Dit bericht is gewijzigd door Sj_dt op 7-11-2008 om 20:45 uur.
 
mtx-motard 7-11-2008 20:18 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sj_dt
is de ontstekingsspoel van een ontsteking van een mtx-sh/nsr wel hetzelfde als die van een mt/mtx-ot? In dat geval zou ik een mtx-sh ontsteking kunnen plaatsen en de onstekingsspeol niet aansluiten en kijken wat hij dan doet. Is dat mogelijk?


zonder ontstekingsspoel doet ie niks
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Sj_dt 7-11-2008 20:44 Print reply
Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]


zonder ontstekingsspoel doet ie niks


ja sorry, ik bedoel natuurlijk de lichtspoel
 

Dit topic is 3611 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved