Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - Project: RD opknappen/ verbeteren.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1100 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #53083 - Project: RD opknappen/ verbeteren.
Pagina 7 van 19
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 17, 18, 19Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 37711 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kenny77 6-6-2009 21:13 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamaha rd50 mx
kenny jij bent egt zkr goed bezig. Als ik mijn rijbewijs heb wil ik de mijne ook egt een goeie beurt geven



Thnx.

en toppie, maar dan willen natuurlijk ook foto's zien als het zo ver is.
 
kenny77 19-6-2009 20:34 Print reply

Posts: 29286
2 dagen geleden heeft mijn vader ook het frame gespoten met de compressor.

Ziet er heel mooi uit, is toch wel duidelijk een verschil dan met de spuitbus.
Wordt alleen nog wat bij gepoten, met een kleinere spuit, aangezien hij niet overal tussen kwam met de grotere.

Is trouwens de zelfde verf als de nsr.






Misschien heb ik volgend weekend tijd en kan die weer worden opgebouwd.

Wel nog niet met de kuip, geen geld. :-(
 
kenny77 20-6-2009 21:43 Print reply

Posts: 29286


scheelt wel wat



Erop zetten wordt vrij simpel.

komen nsr (mbx?) poten in, daarvoor worden de gaten van het balhoofd t-stuk groter gemaakt, voor de diameter van de nsr poten.

Dan kan ik de adapter en reklauw van een nsr pakken.
Dan nog een adapter maken voor de schijf op het rd wiel te maken.

Edit: nog makkelijker , gewoon kroonplaten van een dt50mx erin, die hebben al een diameter van 30, en kan ik de voorvork ook gelijk een stukje laten zakken.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 20-6-2009 om 22:49 uur.
 
kenny77 20-6-2009 23:32 Print reply

Posts: 29286
Naja , maar even de apdapter getekend, zo komt die er uit te zien.



In de 4 gaten komen verzonken inbus bouten waarmee de adapter op de velg wordt bevestigd.
En met de 6 gaten met schroefdraad wordt de remschijf op de adapter vast gemaakt.

De 6 gaten komen redelijk dicht bij de 4 gaten, maar dit gaat volgens mij wel goed komen.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 20-6-2009 om 23:32 uur.
 
kenny77 21-6-2009 18:09 Print reply

Posts: 29286
Net ook even afbijt over de vorkpoot van de nsr gegooit.



Ik ben nog een beetje aan het twijvelen of de poten polijsten alla nsr



of gewoon "blank" alu laten (wel netjes maken natuurlijk).

Ik denk het laatste aangezien dit minder werk is en ik het iets beter erbij vind passen
 
Henk-88 21-6-2009 18:12 Print reply

Posts: 26703
Ziet er goed uit, ben benieuwd
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
kenny77 21-6-2009 18:21 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Ziet er goed uit, ben benieuwd


thnx.
 
Joel_koningslust 21-6-2009 18:26 Print reply

Posts: 14514
zon schijf heb ik ook nog een liggen volgends mij

geen ideeen voor dubbel disk? je mag hem zo op komen halen
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
kenny77 21-6-2009 18:41 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
zon schijf heb ik ook nog een liggen volgends mij

geen ideeen voor dubbel disk? je mag hem zo op komen halen


Dat zou heel mooi zijn geweest.

maar ik heb het al eens bekeken voor een dubbele schijf erop te zetten, maar helaas laat de velg dit niet goed toe, zonder drastische maatregelen. :-(
 
kenny77 24-6-2009 22:43 Print reply

Posts: 29286
Het frame is bijgespoten en ik heb vandaag het frame naar mijn oma gebracht en al wat begonnen met opbouwen.

Wel nog met de oude voorvork en schijf omdat ik nog een ander balhoofd moet zoeken en er nog een adapter moet worden gedraaid, maar ik kan hem misschien al dit weekend zo ver af maken en kan ik eens een test ritje maken.
















 
Derbi-Olaf 24-6-2009 22:49 Print reply

Posts: 14999
netjes !

waar spuit je pa alles eigenlijk ?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kenny77 24-6-2009 22:51 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
netjes !

waar spuit je pa alles eigenlijk ?


Thnx.

Met een hele oude compressor en een oude verfspuit

Edit: hiermee:



Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 24-6-2009 om 22:53 uur.
 
Derbi-Olaf 24-6-2009 22:53 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Thnx.

Met een hele oude compressor en een oude verfspuit

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 24-6-2009 om 22:52 uur.

maar in wat voor ruimte? want de boel ziet er allemaal lekker stofvrij uit
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kenny77 24-6-2009 22:55 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

maar in wat voor ruimte? want de boel ziet er allemaal lekker stofvrij uit


Zie hierboven.

Maar hij vertrouwd de compressor niet mee zo, aangezien hij de laatste tijd soms wat stof erin krijgt, wat van te voren nauwelijks gebeurde.

Die gaat hij eens schoon maken.

Maar het op het frame is me inderdaad nog geen stof opgevallen.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 24-6-2009 om 22:56 uur.
 
Joel_koningslust 24-6-2009 22:55 Print reply

Posts: 14514
begint er leuk uit te zien. hopelijk ga ik hem nog eens meemaken op een meeting

en vanwaar de keuze van je pa voor een onderbeker? en niet boven? of weet je dat niet
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.

Dit topic is 37711 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 7 van 19
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 17, 18, 19Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved