Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - Project: RD opknappen/ verbeteren.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1204 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #53083 - Project: RD opknappen/ verbeteren.
Pagina 18 van 19
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 17, 18, 19Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 37924 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kenny77 10-1-2010 20:46 Print reply

Posts: 29286
geen idee waar die nu op staat, de kop wordt nog verandert met een o-ring.

nu zal die meer als 1mm staan ofzo.
Ik denk dat ik voor de 0.7 ga.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 10-1-2010 om 20:46 uur.
 
yamahadt1986 10-1-2010 20:53 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
geen idee waar die nu op staat, de kop wordt nog verandert met een o-ring.

nu zal die meer als 1mm staan ofzo.
Ik denk dat ik voor de 0.7 ga.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 10-1-2010 om 20:46 uur.



hmm O ring is indd wel beter jah.
ben ik ook vanplan om erin te gaan draaien.
en ik ben nog bezig met een watergekoelde cilinderkop te maken
want ik merkte dat als ik een 50cc dt cilindertje te hard laat lopen dat die dan een beetje erg te warm wordt dus heb ik dat maar verzonnen om te maken.

gr peter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 10-1-2010 20:54 Print reply

Posts: 29286
Dat is inderdaad een goed idee.
 
kenny77 20-2-2010 23:24 Print reply

Posts: 29286
denk dat ik de achterband van mijn nsr wiel maar eens op de rd ga leggen



Is wat breder en zal denk ik ook iets meer grip hebben dan de huidige.

Wordt tijd dat het ding eindelijk eens afkomt, zo is het ook een 10 jaren plan.
 
Kurzel 20-2-2010 23:33 Print reply

Posts: 2369
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
denk dat ik de achterband van mijn nsr wiel maar eens op de rd ga leggen

afbeelding

Is wat breder en zal denk ik ook iets meer grip hebben dan de huidige.

Wordt tijd dat het ding eindelijk eens afkomt, zo is het ook een 10 jaren plan.


gebruik je m veel als dagelijks vervoer?
anders denk ik dat een setje slicks hem wel mooi zal staan
 
][ Yamaha YZF R6 ][ Mazda 323Coupé ][
kenny77 20-2-2010 23:35 Print reply

Posts: 29286
heb hem al 2 jaar niet meer gebruikt.
dus nee

Maar slicks in 18inch voor zo'n smalle velg vinden lijkt me een beetje moeilijk? (en prijzig. )

deze band is al erg breed voor de velg en dat is maar een 100.
 
Kurzel 20-2-2010 23:38 Print reply

Posts: 2369
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
heb hem al 2 jaar niet meer gebruikt.
dus nee

Maar slicks in 18inch voor zo'n smalle velg vinden lijkt me een beetje moeilijk? (en prijzig. )

deze band is al erg breed voor de velg en dat is maar een 100.

100 bij ?

anders eens ff kijken op www.motorbandenmarkt.nl
 
][ Yamaha YZF R6 ][ Mazda 323Coupé ][
kenny77 20-2-2010 23:43 Print reply

Posts: 29286
100/90/18 geloof ik.
Maar een nieuwe band ga ik niet meer halen, kost me teveel voor die 1 of 2 keer per jaar dat ik er dadelijk nog op rij.

ik heb namelijk geld nodig voor motorrijbewijs.
 
Kurzel 20-2-2010 23:49 Print reply

Posts: 2369
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
100/90/18 geloof ik.
Maar een nieuwe band ga ik niet meer halen, kost me teveel voor die 1 of 2 keer per jaar dat ik er dadelijk nog op rij.

ik heb namelijk geld nodig voor motorrijbewijs.

verkoop ff al de banden die je nog hebt dan!
motorrijbewijs is natuurlijk een stuk belangrijker

en doe gelijk een stapel oude honda-spullen weg, kan je gaan sparen voor een tz 750


zoiets bijvoorbeeld, zonder marlboro-stickers.
hier zijn wel slicks voor

Dit bericht is gewijzigd door Kurzel op 20-2-2010 om 23:51 uur.
 
][ Yamaha YZF R6 ][ Mazda 323Coupé ][
kenny77 20-2-2010 23:53 Print reply

Posts: 29286
ben inderdaad ook al spullen uit aan het zoeken wat ik ga verkopen.
Een brommer verkopen vertik ik, geld interesseert me namelijk helemaal niks, ga ik liever werken dan dat ik een brommer verkoop.

Naja mijn mb gaat begin zomer weg en daar komt een rd350ypvs voor in de plaats.

tz750 zal wel helaas altijd een droom blijven.
 
Kurzel 20-2-2010 23:56 Print reply

Posts: 2369
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
ben inderdaad ook al spullen uit aan het zoeken wat ik ga verkopen.
Een brommer verkopen vertik ik, geld interesseert me namelijk helemaal niks, ga ik liever werken dan dat ik een brommer verkoop.

Naja mijn mb gaat begin zomer weg en daar komt een rd350ypvs voor in de plaats.

tz750 zal wel helaas altijd een droom blijven.

ohja, daar komt jou "verlatingsangst voor brommers" om de hoek kijken

RD 350 is leuk om mee te beginnen, maar dromen zijn er om waar te maken, dus vooral blijven hopen op je tz
 
][ Yamaha YZF R6 ][ Mazda 323Coupé ][
kenny77 20-2-2010 23:59 Print reply

Posts: 29286
precies.

naja tz750 is helaas niet weg legaal, leuk voor in de woonkamer neer te planten.


voor op de weg is een rd500 ypvs wel mooi, alleen duur en veels te hoog gegrepen voor mij.
 
kenny77 19-3-2010 23:35 Print reply

Posts: 29286
zo vandaag de rd zo ver klaar gemaakt voor valkenswaard meeting

ook maar de binnenrotor eraf gehaald en een dtr ontsteking erop gezet, heb ik tenminste licht erop.

zondag nog even een andere carburateur erop zetten , afstellen en dan eens kijken wat hij in huis heeft.

rijd opzich nu totaal onafgestelt wel al lekker, bij 10000 toeren ongeveer komt hij in de powerband.
Maar heeft voor de powerband ook nog verrassend genoeg trekkracht

maar wat is het het toch maar een zielig kleine boring ivm de 93cc cilinder



misschien ooit nog een dt80 krukas in het blok zetten (2.3mm lagere slag)
zit nu namelijk maar op 63cc. :(
 
kenny77 27-3-2010 20:27 Print reply

Posts: 29286
naja het rijd dus.
http://www.youtube.com/watch?v=r5318AoGF6s
(filmpje had ik al geplaatst, maarja)
ondertussen ongeveer 50km ermee gereden.

Rijd opzich voor een rd50 blokje niet zo heel verkeerd.
Is geloof ik ook wel sneller als mijn 93cc dt.

Maar toen ik tegen de wind in reed en moeite ermee had om hem in de toeren te houden.
Kwam Olaf even dik langs gesjeesd.

En toen had ik wel weer genoeg van het blokje.

naja dan heb ik 3 opties.

80 blokje met een 93cc autisa
yz80 blok van 1980
yz80 blok van 1982

dt80 blok is betrouwbaar, maar nog sloom.

yz80 blok 1980:
heeft het probleem dat de cilinderkop aan een kant de koelribben half weg heeft voor de uitlaat.
Niet zo mooi dus
Wel 14.5 pk, maarja dat gaat ook weer vervelen.
voordeel past er zo onder.

yz80 blok van 1982:
heeft een gare versnellingsbak
past niet zo eronder
wel volgens de gegevens en vorige eigenaar 20/21 pk, dat maakt het met 80 kg (droog) dat de RD nog weegt wel grappig.

Dus ga ik toch maar voor het 1982 blok.

Al heel vaak eraan gedacht om dat blok te gebruiken, maar door de gare versnellingsbak en de schaarse onderdelen ervoor is dat nooit wat geworden.

Dus had ik mijn oma van de week maar eens gebeld of zij nog wat in haar magazijn had liggen.
toevallig had zij nog wel een versnellings bak van een "80 yz80 blok liggen.

Maar eens opgehaald en na wat vergelijken met de "82 yz80 bak, moet hij wel erin passen!

de verhoudingen van de bakken zijn niet het zelfde , maar dat zal wel loslopen.

ook maar een "80 yz80 5 plaats koppeling uit de rek gepakt.
die heeft iets zware verhoudingen dan normaal, dus als ik het goed heb worden de versnellingen dan ook wat langer, wat ik weer goed over de weg kan gebruiken.
heeft wel platen met minder voering dan het "82 blok , mocht het slippen kan er ook nog een 6 plaats van worden gemaakt.


de bakken:



vanaf links, nummer 1 en 3 is 1982, 2 en 4 is 1980

de as diameter waar het tandwiel opzit is van een 1982 blok wat dikker, maar een bus laten draaien is ook het probleem niet.



op bovenstaande foto is as, nummer 3 (vanaf links) ,ook te zien dat die is ingesleten.
ook de tandwielen van het 1982 blok hebben veel meer speling dan normaal en sommige tandwielen zijn beschadigd.

cilinders links een polini (wat nu erop zit) en rechts de yz80 cilinder dan.

yz cilinder ziet er wel een beetje gaar uit op de foto's maar dat is niet zo.
helaas geen vlinder, die zit er pas vanaf 1984 in.







gebruikt een boring van 47mm (zit een overmaatje bij mij in) en een slag van 46m.
zit nu een wiseco zuiger in, die nog wel even mee kan.

blokje dan, originele yz radiator heb ik ook, eens kijken of ik daar wat mee kan.






Goed nu ik dus eindelijk een versnellingsbak ervoor heb, kan het blok in principe in elkaar worden gezet.
Maar wanneer het er dan onder komt moet ik nog even kijken, denk pas als ik de volle kuip erop heb zitten.
Anders ziet het niet uit met de radiator.

enigste wat ik nog niet heb is een uitlaat ervoor, voor de rest heb ik hem nu wel compleet.

Mijn remmen zijn nu al ruim voldoende, dus dat is het probleem ook niet.

deze is geloof ik wel te vergelijken met het blok dat ik heb: http://www.youtube.com/watch?v=gXPvHVLa440

maargoed weer een hoop plannen, eens zien of het wat wordt.
 
Derbi-Olaf 27-3-2010 20:50 Print reply

Posts: 14999
nu moet ik mijn MB sneller gaan maken
 
Heeft een SOHC in z'n broek!

Dit topic is 37924 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 18 van 19
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 17, 18, 19Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved