Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - Project: RD opknappen/ verbeteren.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 949 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #53083 - Project: RD opknappen/ verbeteren.
Pagina 11 van 19
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 17, 18, 19Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 38112 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

markRD 21-7-2009 20:44 Print reply

Posts: 1181
Ja jewel! Genoeg vorderingen hier. Alleen even lastig foto's en video's online zetten zonder kabeltje naar de pc. Maar het gaat goed. Ik rij al een tijdje rond op de rd en de eerste kinderziektes zijn verholpen. De elektronica moet ik ook nog een keer naar kijken maar hij loopt heel erg mooi op wat trillingen na. Ook met de vlinderpoort autisa gaat het goed, de vlinderpoort zit er al in alleen moet ik nu nog mn inlaat verzinnen. Hiervoor wil ik een cr125 cilinder als uitgangspunt gebruiken qa verhoudingen maar die ligt even bij iemand anders in huis. Ook kan zo'n pijp in mijn ervaring wel werken! Maar alleen met timingen die redelijk hoog zijn, denk aan 190 graden uitlaatpoorttiming. Ik rij nu ook met de orginele pijp, gewoon omdat ik die timingen en snelheid niet wil. Ook, is mn broer bezig met een snel rd blokje. Met wel die timingen. Ik zal binnenkort echt eens foto's posten!

Maar voor nu iig mooie vorderigen en blijf zo doorgaan!
 
yamahadt1986 21-7-2009 20:47 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Ik heb nog zo'n uitlaat van de sobw met iets andere maten (dunner en korter) en nog een van helden uitlaat voor de nsr 70cc ( schijnt voor een topvermogen tussen de 12 en 13 k toeren, komt bij mijn nsr precies uit )
(deze uitlaat is inmiddels niet meer leverbaar)


Hpi is ook leuk, alleen jammer dat er geen licht opzit. :-(

Maar het handigste is als je nog een beetje gewicht van het vliegwiel hebt, dan valt hij ook niet zo ver terug bij het op trekken.

Tsja opmaat uitlaat wilde ik eerst ook, maar ja ik kon deze 2 uitlaten voor 35 euro per stuk krijgen en de Van Helden uitlaat heb ik gratis, dus dan is de keuze voor mij makkelijk gemaakt, en heeft mijn vader ook weer een beetje rust.

De uitlaten moeten wat aangepast worden omdat de nsr cilinder onder een andere hoek staat.

Tsja waarschijnlijk had ik die cilinder wel voor een tientje kunnen krijgen of nog minder, maar jammer genoeg zag ik er toen niet de fun van in.

Dan blijven die immi cilinder wel goed ja, maar ik deed dat nooit.

Close bak zou inderdaad wel leuk zijn, blijft die ook nog wat mooier op de toeren hangen.

Ik heb gelukkig vrijwel geen problemen gehad met de cilinder, 1 of 2 keer een warm loper en dat was het gelukkig.

Ik heb alle 3 die cilinder hier liggen als je interessen hebt kan ik wel wat foto's door sturen.
Ik meen wel dat de polini de hoogste spoelpoort timing heeft van alle 3 , maar dat moet ik eens nakijken.


dus jij heb nog een goede mallosi liggen??
of gewoon met een dikke jaap erin.

rijd die cilinder fijn dan loopt die hard of weet je dat niet zo?

die uitlaten heb je dan erg goedkoop kunnen krijgen.

ik heb op mijn brommer nu een opmaat van een scooter (peugeot SPEEDAKE buxy luchtgekoeld) erop zitten maar ik heb hem wel aardig wat moeten aanpassen maar waarschijnlijk moet ik nog wat veranderen aan de uitlaatbocht die is waarschijnlijk 1 of 2 centimeter te kort.
maarja dat maak je er zo bij tussen.

maar voor een HPI kun je ook een lichtspoeltje kopen dan is het ook nog te doen.
maar ik gebruik me brommer niet meer voor naar school en dergelijken nu gebruik ik hem alleen voor een avondje toeren en om naar toeritten te gaan met me pa enz. en we hebben een camper met een motordrager dus als we op vakantie gaan kan die ook wel mee

maar mark RD rijd toch ook met een eurocillindro??
waar heeft hij die cilinder weg dan bij die tuning zaak bij hem in de beurt ofzo?

maar ik zag een keer een filmpje op youtube die heb je ook wel gezien die jongen ging een DT50mx opknappen en had een supersnelle 50cc cilinder eronder zitten maar het was geen eurocilindro en hij maakte in dat filmpje ook 2 opmaatuitlaten een voor inderlangs en een voor bovenlangs.
je herinnert je het vast nog wel.

ik zoek hem anders wel effe op maar ik heb geen idee wat voor een cilinder merk dat is jij wel??
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 21-7-2009 20:49 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: markRD
Ja jewel! Genoeg vorderingen hier. Alleen even lastig foto's en video's online zetten zonder kabeltje naar de pc. Maar het gaat goed. Ik rij al een tijdje rond op de rd en de eerste kinderziektes zijn verholpen. De elektronica moet ik ook nog een keer naar kijken maar hij loopt heel erg mooi op wat trillingen na. Ook met de vlinderpoort autisa gaat het goed, de vlinderpoort zit er al in alleen moet ik nu nog mn inlaat verzinnen. Hiervoor wil ik een cr125 cilinder als uitgangspunt gebruiken qa verhoudingen maar die ligt even bij iemand anders in huis. Ook kan zo'n pijp in mijn ervaring wel werken! Maar alleen met timingen die redelijk hoog zijn, denk aan 190 graden uitlaatpoorttiming. Ik rij nu ook met de orginele pijp, gewoon omdat ik die timingen en snelheid niet wil. Ook, is mn broer bezig met een snel rd blokje. Met wel die timingen. Ik zal binnenkort echt eens foto's posten!

Maar voor nu iig mooie vorderigen en blijf zo doorgaan!


Dat klinkt zeker heel mooi!

Ik ben zeer benieuwd naar de foto's!

Ik zit nu ook nog op 185/130 voor de timingen, wellicht ga ik ook naar 190/130.
(maar dat wordt nog even testen)




Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 21-7-2009 om 20:57 uur.
 
kenny77 21-7-2009 20:57 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]


dus jij heb nog een goede mallosi liggen??
of gewoon met een dikke jaap erin.

rijd die cilinder fijn dan loopt die hard of weet je dat niet zo?

die uitlaten heb je dan erg goedkoop kunnen krijgen.

ik heb op mijn brommer nu een opmaat van een scooter (peugeot SPEEDAKE buxy luchtgekoeld) erop zitten maar ik heb hem wel aardig wat moeten aanpassen maar waarschijnlijk moet ik nog wat veranderen aan de uitlaatbocht die is waarschijnlijk 1 of 2 centimeter te kort.
maarja dat maak je er zo bij tussen.

maar voor een HPI kun je ook een lichtspoeltje kopen dan is het ook nog te doen.
maar ik gebruik me brommer niet meer voor naar school en dergelijken nu gebruik ik hem alleen voor een avondje toeren en om naar toeritten te gaan met me pa enz. en we hebben een camper met een motordrager dus als we op vakantie gaan kan die ook wel mee

maar mark RD rijd toch ook met een eurocillindro??
waar heeft hij die cilinder weg dan bij die tuning zaak bij hem in de beurt ofzo?

maar ik zag een keer een filmpje op youtube die heb je ook wel gezien die jongen ging een DT50mx opknappen en had een supersnelle 50cc cilinder eronder zitten maar het was geen eurocilindro en hij maakte in dat filmpje ook 2 opmaatuitlaten een voor inderlangs en een voor bovenlangs.
je herinnert je het vast nog wel.

ik zoek hem anders wel effe op maar ik heb geen idee wat voor een cilinder merk dat is jij wel??



Het is een prakitische nieuwe cilinder, alleen een of andere malloot heeft het brogklipje niet goed vast gezet en is eruit gevlogen, dat vond de cilinder niet zo fijn.

Hoe die rijd geen idee.

Maar die is dus niet opmaat voor jou cilinder?
Zal wel leuk lopen dat wel.

Die lichtspoel van een hpi, schijnt helaas niet zo veel voor te stellen.
Maarja als je hem toch niet nodig hebt, is het geen probleem.

Filmpje had ik toen gepost bij mark, dat herinner ik me wel.

Was een originele cilinder, met een 125cc membraam of iets dergelijks.
In ieder geval was die bovenlangse uitlaat zeer mooi.

Edit: gevonden:

http://www.youtube.com/watch?v=nCVM9pOs-PM

http://www.youtube.c...&feature=channel

een filmpje is plijte. :-(




Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 21-7-2009 om 21:16 uur.
 
yamahadt1986 21-7-2009 21:05 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]



Het is een prakitische nieuwe cilinder, alleen een of andere malloot heeft het brogklipje niet goed vast gezet en is eruit gevlogen, dat vond de cilinder niet zo fijn.

Hoe die rijd geen idee.

Maar die is dus niet opmaat voor jou cilinder?
Zal wel leuk lopen dat wel.

Die lichtspoel van een hpi, schijnt helaas niet zo veel voor te stellen.
Maarja als je hem toch niet nodig hebt, is het geen probleem.

Filmpje had ik toen gepost bij mark, dat herinner ik me wel.

Was een originele cilinder, met een 125cc membraam of iets dergelijks.
In ieder geval was die bovenlangse uitlaat zeer mooi.

Edit: gevonden:

http://www.youtube.com/watch?v=nCVM9pOs-PM

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 21-7-2009 om 20:59 uur.



nee maar ik maak hem zeg maar zelf opmaat en dan is het wel opmaat.

ja het was een yz50 membraam enz en carberateur en dat gedoe en die 50cc cilinder zaten me vlinke poorten in yo niet normaal dat ook ja maar ik vind bij een supermotard een onderlangsuitlaat toch stoerder staan zoals wat ik heb vind ik veel mooier dan een bovenlangs maar dat is mijn mening.

al ik met de DT50MX klaar ben dan ga ik weer verder met de TZracer project ik heb met me vader geregeld dat hij een tank voor me gaat maken van polyester omdat die TZ tanken niet om een DTR frame passen enz dat gedoe en dan ga ik me voorvork inkorten en er een andere achterschokbreker inbouwen.
en dan is het zover een beetje een geheel om te gaan testen en ik ga ook nog een TZ race kuip komen om erop pas te maken


 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 21-7-2009 21:10 Print reply

Posts: 29286
oef ik ben toch wel een beetje verlieft op deze uitlaat.





leuk dat je weer verder gaat aan de dtr.

timingen van het 50cc cilinder'tje
197/133

Edit:22 mm carburateur en DT125 membraan, 5 plaats koppeling (zo ben ik ook op het idee gekomen voor de 5plaats voor die van mij)

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 21-7-2009 om 21:11 uur.
 
yamahadt1986 21-7-2009 21:24 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
oef ik ben toch wel een beetje verlieft op deze uitlaat.

afbeelding



leuk dat je weer verder gaat aan de dtr.

timingen van het 50cc cilinder'tje
197/133

Edit:22 mm carburateur en DT125 membraan, 5 plaats koppeling (zo ben ik ook op het idee gekomen voor de 5plaats voor die van mij)

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 21-7-2009 om 21:11 uur.


dat is hem inderdaad ja daar moet ik ook wel een beetje om kwijlen hoor
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
markRD 22-7-2009 21:57 Print reply

Posts: 1181
Voor een 5close kun je altijd dirk timmer even mailen. Als iemand er één heeft liggen voor je is hij het. Maar ik rij nu niet met de 50 eurociindro , ik rij ook gewoon orgineel 2l7, en dit loopt erg mooi. Ik rij nu met een vreselijk korte vertanding en een ring in de uitlaat van 15mm dia. doorlaat heerlijk vlot naar 65km/u toe. Het kan allemaal harder maar ik ben veels te bang voor eventuele aanhouding. Hiervan post ik ook nog alle info en data!
 
kenny77 22-7-2009 22:03 Print reply

Posts: 29286
Valt best mee, met de aanhoudingen, tenminste hier bij mij.
(ik woon ook gewoon in de stad)

Ben alleen aangehouden als ik te hard reed, voor rest eigenlijk niet.

Maar ik ben benieuwd naar je informatie.

zo rij ik al een hele tijd met de 95cc en alleen maar aangehouden voor een boete omdat ik 54km/h reed.
Maar voor de rest tot nu toe nog niks aan het hand'tje

 
kenny77 23-7-2009 20:46 Print reply

Posts: 29286
vandaag eerst nog eens met de italjet cilinder geprobeert, trok nog wat valse lucht.
Had hem op het laatste redelijk aan het lopen, maar toch maar weer de polini cilinder erop gezet.

Dit keer eens met een 20mm carburateur.
(ook omdat ik nog geen andere sproeiers heb voor de 26mm)

Klonk al iets feller.

Maargoed niet perfect, maar er is ook nog niks afgestelt.
Verdere afstelling komt wel als ik hem rijdend heb.


filmpie: http://www.youtube.com/watch?v=S44_zU1naGA
 
kenny77 24-7-2009 15:46 Print reply

Posts: 29286
Hij rijd.

Valt me niet tegen, ik had gedacht hij door de uitlaat + binnenrotor hij bijna geen trekkracht had maar valt reuze mee.

zit alleen nog een giagantische dip in als je normaal bijv in de 2 rijd en dan van de lagere toeren door wil trekken.
Als je hem gewoon op toeren houd trekt hij best aardig door voor een rd50 blokje.

Is alleen nog wat te zwaar vertand, vind ik persoonlijk.
En dan nog afstellen.

Hoe hij eerst reed (ook polini cilinder) : http://video.google....5022224004&hl=nl

En hoe hij nu rijd: http://www.youtube.com/watch?v=bgG7-xPq57Q

Na wat pret spul en de cilinder iets te hebben aangepast.

Edit: nu wel goede filmpje.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 24-7-2009 om 15:51 uur.
 
yamahadt1986 25-7-2009 8:57 Print reply
Posts: 1713
ik vind hem niet tegenvallen kenny met die uitlaat dan denk ik dat ik hem ook maar omhoog ga vijlen mijn uitlaatpoort want het duurt mischien wel even maar als je overschakelt blijft hij zo te horen wel in de powerband.
ik weet niet wat voor een vertanding je nu hebt maar anders ga je het nog precieser vertanden met achtertandwielen inplaats van voortandwiel.

ga ik straks ook doen dan loopt die net goed en dan haal je er ook net iets meer snelheid uit.

iniedergeval ik vind hem goed klinken maar vanaf welk toerengebied begint die te strekken dan en waar stopt die??
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 25-7-2009 21:12 Print reply

Posts: 29286
Thnx.

Ik was vooral verrast dat ik nog makkelijk weg kon rijden, ik had verwacht dat hij totaal zou in zakken.

Uitlaatpoort zou nog iets hoger kunnen. , staat nu nog vrij tam.

Vertanding wordt nog zeker aangepast, zoals ik had geschreven.

Ik zit nu op 13/46 maar ik denk dat ik naar 11/46 ga.

Hoeveel toeren die maakt en waar die begind, zou ik zelf ook graag willen weten.

Heb nog geen klokje erop.
 
yamahadt1986 26-7-2009 17:57 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Thnx.

Ik was vooral verrast dat ik nog makkelijk weg kon rijden, ik had verwacht dat hij totaal zou in zakken.

Uitlaatpoort zou nog iets hoger kunnen. , staat nu nog vrij tam.

Vertanding wordt nog zeker aangepast, zoals ik had geschreven.

Ik zit nu op 13/46 maar ik denk dat ik naar 11/46 ga.

Hoeveel toeren die maakt en waar die begind, zou ik zelf ook graag willen weten.

Heb nog geen klokje erop.



als je een 5 bakje hebt zit je met inderdaad 11 46 kan ook nog wel een 44 achter doen.
dan zit je wel goed.
ik moet waarschijnlijk bij mijn yz50 close er een 11/44 op hebben of 12/44
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 26-7-2009 18:13 Print reply

Posts: 29286
Ja bij mij 60cctje op de dt had ik 11/48
Dus ik denk wel dat het gaat.
 

Dit topic is 38112 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 11 van 19
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 17, 18, 19Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved