Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Uiterlijk Forum - Topic #53083 - Project: RD opknappen/ verbeteren.
|
Pagina 10 van 19
|
Dit topic is 38111 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
kenny77 |
19-7-2009 20:38 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: stevoo
vind het er echt veel mooier uitzien zo netjes!
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
ziet er echt super uit
hoefde je niks aan de spoelkanalen aan te passen?
Thnx allebei.
@ Joel de spoel kanalen lopen niet netjes over elkaar , omdat de spoelkanalen van de italjet cilinder en stuk spitser en smaller zijn.
Maar helaas ga ik deze cilinder vrijwel zeker er weer af halen, omdat als ik hem hiermee hard wil laten lopen ik minimaal al de cilinder moet aan passen.
Maar ik krijg het niet over mijn hart om in deze cilinder te haken. :-(
Maar zelf vond ik het ook echt een verbetering van 100%.
Zal dadelijk wel flink tegen vallen weer met de andere cilinder erop. :-(
misschien ooit als ik nog zo'n cilinder tegen kom, maar dat is nu heelaas nog vere toekomst. :-(
|
|
|
|
yamahadt1986 |
19-7-2009 21:38 |
Posts: 1713 |
het ziet er inderdaad wel vet uit zo.
ik ben zelf ook al een tijd bezig geweest om er een andere cilinder erop pas te maken dat was een kreidler cilinder ik moest dan 3mm van het blok af vrezen en 2mm van de onderkant van de cilinder dan paste het allemaal supermooi.
ik had toen een kreidler RS motorfiets cilinder gekocht orgineel maar op een gegeven moment kom je zoveel ellende tegen dat je er zoveel geld in moet steken dat je er maar weer mee stopt.
maar ik heb het nog in mijn achterhoofd om een cilinder pas te gaan maken en dat gaat ooit nog eens gebeuren.
ik ben nu zelf ook wat aan het ontwikkelen voor mijn dt50mx ik ben hem weer wat aan het opknappen en aan het tunen.
voor het tunen ben ik nu met een speciale cilinderkop bezig erop aan het bouwen. maar dat hou ik nog verder stil over de ideen daarover en de bedoelingen ervan en wat je er meer mee uithaald .
maar dat zie je vanzelf wel.
kijk anders maar eens bij me project daar heb ik al weer het een en ander gedaan aan me DT met een opmaat enz.
heb de 105 km/h al gehaald met mijn 50cc 2WI cilinder vandaag. op de DT50mx teller maar die van mij is zeer korekt.
er komt nog een verder getunede op dat is ook een 50cc 2WI maar dan met auxpoorten en met extra boosterpoorten erbij.
maar dat rdtje van jouw wordt ook al heel wat maar ik denk dat die uitlaat niet lekker zal rijden op die polini.
PS mijn polini is verrot gelopen er plak plotseling een zuigerveerdeeltje af en dan weet je wel wat er gebeurt.
dus ga ik gewoon verder met de 50cctjes
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
kenny77 |
19-7-2009 22:08 |
Posts: 29286 |
Nou ik ben eens benieuwd dan.
Cilinderkop van mij wordt in de toekomst ook nog aangepast, wat afgedraaid o-ringe'tje erin, ect.
105km/h is wel netjes met een 50cc.
maar hoezo zal die uitlaat niet goed rijden dan volgens jou?
Jammer dat je polini kapot is gegaan.
Als ik ooit een 50cc pak, dan wordt het de eurocilindro.
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
19-7-2009 23:13 |
Posts: 14999 |
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
kenny77 |
19-7-2009 23:16 |
Posts: 29286 |
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
19-7-2009 23:23 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
Hey hey wat moet dat honda hier?
ja die richting op dus.
let vooral op HM166 50cc-S low
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
kenny77 |
19-7-2009 23:25 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
let vooral op HM16650cc-Slow
Ja ik zag het al.
Wel handig om te weten dat er genoeg vlees aan zo'n 50 kop zit, voor mijn mb'tje strakjes.
Ik heb nu een mt8 kop erop maar dat kan natuurlijk niet en 50 kopjes hebben we nog een kist vol van.
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
19-7-2009 23:29 |
Posts: 14999 |
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
kenny77 |
19-7-2009 23:31 |
Posts: 29286 |
Toch weer een klein kunstwerkje opzich.
Maar in ieder geval mooi om te onthouden.
|
|
|
|
yamahadt1986 |
20-7-2009 20:31 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Nou ik ben eens benieuwd dan.
Cilinderkop van mij wordt in de toekomst ook nog aangepast, wat afgedraaid o-ringe'tje erin, ect.
105km/h is wel netjes met een 50cc.
maar hoezo zal die uitlaat niet goed rijden dan volgens jou?
Jammer dat je polini kapot is gegaan.
Als ik ooit een 50cc pak, dan wordt het de eurocilindro.
ik ben ook wat anders aan het ontwikkelen maar dat vertel ik je wel met de inbox want ik ben bang dat ze het dan allemaal gaan doen.
nou heb net met me pa gereden en op zijn teller is het nu 95km/h maar toen ging ik achter hem slipstreemen en toen liep die al naar de 100 km/h maar toen was het in een keer poef en toen hield de ontsteking het niet meer door het hogere toerental.
dus dat wordt een andere ontsteking wat toch al mijn idee was.
die uitlaat is denk ik te hoogtoerig voor een polini en ik hoop wel dat je de DT uitlaatpoort eraan last. of met een paar veertjes.
ja maar die wordt ooit nog eens gerepareerd.
eurocillindro is inderdaad mooi maar er is vrij moeilijk aan te komen maar als je iemand weet die hem wilt verkopen of die ze in een webshop of dergelijke verkoopt moet je het effe melden.
maar als mijn ik geen eurocillindro vind dan kan ik altijd nog in mijn gietijzeren imitatie een nikaseal wand laten zetten voor een aardigge leuke prijs en dan gaat zo'n cilinder ook nooit zo snel meer kapot.
ik ga binnenkort ook weer naar dirk timmer om een YZ50 5bak CLOSE op te halen helemaal compleet en die komt dan ook in mijn blokje.
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
kenny77 |
20-7-2009 20:38 |
Posts: 29286 |
Oke is goed.
90km/h reed mijn 60cc'tje op zijn goede dag.
Misschien een idee om voor een dtr ontsteking te gaan kijken?
Ik merkte tenminste wel vermogen toename, en de brommer pakte mooier op.
Dat de uitlaat hoogtoerig is weet ik, maar ik heb de uitlaatpoort wel al aangepast.
Staat nu nog redelijk laag, als het me niet bevalt gaat die nog wat omhoog.
Voor de rest heb ik nog zo'n uitlaat met iets andere maten en de 70cc uitlaat van mijn nsr.
Dus nog genoeg uitlaten om te proberen.
Ja ik heb hem toen in mijn handen gehad op een beurs, maar ik dacht toen nog , ach ik wil toch geen 50cc meer.
Maar nu heb ik er toch wel spijt van.
Misschien kom ik er nog wel een tegen.
5 close bak, lijkt me ook wel mooi.
|
|
|
|
yamahadt1986 |
21-7-2009 17:09 |
Posts: 1713 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Oke is goed.
90km/h reed mijn 60cc'tje op zijn goede dag.
Misschien een idee om voor een dtr ontsteking te gaan kijken?
Ik merkte tenminste wel vermogen toename, en de brommer pakte mooier op.
Dat de uitlaat hoogtoerig is weet ik, maar ik heb de uitlaatpoort wel al aangepast.
Staat nu nog redelijk laag, als het me niet bevalt gaat die nog wat omhoog.
Voor de rest heb ik nog zo'n uitlaat met iets andere maten en de 70cc uitlaat van mijn nsr.
Dus nog genoeg uitlaten om te proberen.
Ja ik heb hem toen in mijn handen gehad op een beurs, maar ik dacht toen nog , ach ik wil toch geen 50cc meer.
Maar nu heb ik er toch wel spijt van.
Misschien kom ik er nog wel een tegen.
5 close bak, lijkt me ook wel mooi.
oke met wat voor een uitlaat had je hem dan gianelli??
nee ik denk dat ik toch voor 195 euro de HPI van dirk timmer overkoop dan heb ik het meteen naar mijn zin en dat is nog mooier.
en weer je wat ook nog kan bij een vloegwiel het zelfde wat ik bij mijn puch sprinter heb gedaan het omhulsel eraf slijpen en dan het binnenste effe afdraaien en dan heb je een mini vliegwiel.
oohw ja is ook zo dat had je al een keer gezegd ja maar mischien is het beter om de uitlaat erop aan te passen dan inplaats van de cilinder op de uitlaat pas te maken is namelijk ook minder werk.
maar als je hem nog hoger kan vijlen dan moet je dat doen.
past dat allemaal een beetje dan die 3 uitlaten die ene op het filpje kan er opzich wel mooi onder hangen zoals ik dat bekeek.
oke je had hem inderdaad mee moeten nemen ik weet niet wat die moest kosten maar alsnog die cilinders zijn goed te verkopen.
en mijn 50cc imi blijft opzich ook wel aardig heel maar dat komt puur zoordat ik de cilinder goed onderhouw want na 3000/3500 kilometer dan laat ik hem iets ophonen en dan komt er weer een goede zuiger in.
maar een eurocillindro is mooier
maar je weer niet iemand die aan die dingen kan komen want ik ga dirk timmer nog wel even vragen of hij er aan kan komen.
en met een close kun je meer snelheid winnen dan een rd 5 bak want dan heb je vaak het probleem dat die in zijn 5 niet goed door wilt trekken. (tenminste bij een 50cc dan)
maar ik weet niet wat het is hoor maar als ik het eens bekijk wat ik allemaal hen meegemaakt dan heb ik meer gekut gehad met 70cc cilinders dan met 50cc enz. wat een kut 70cc cilinders voor dt de enige die echt super zijn is athena/polini en mallosi.
als er bij mij weer een klaar wordt gemaakt dan is dat de polini (natuurlijk is dan daar ook een vijl ingeweest)
en mijn zeta met een supergoede zuiger want dat was het probleem bij die cilinder.
en als ik ooit een nieuwe ga halen dan komt er een mallosi.
|
|
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart! |
|
kenny77 |
21-7-2009 17:43 |
Posts: 29286 |
Ik heb nog zo'n uitlaat van de sobw met iets andere maten (dunner en korter) en nog een van helden uitlaat voor de nsr 70cc ( schijnt voor een topvermogen tussen de 12 en 13 k toeren, komt bij mijn nsr precies uit )
(deze uitlaat is inmiddels niet meer leverbaar)
Hpi is ook leuk, alleen jammer dat er geen licht opzit. :-(
Maar het handigste is als je nog een beetje gewicht van het vliegwiel hebt, dan valt hij ook niet zo ver terug bij het op trekken.
Tsja opmaat uitlaat wilde ik eerst ook, maar ja ik kon deze 2 uitlaten voor 35 euro per stuk krijgen en de Van Helden uitlaat heb ik gratis, dus dan is de keuze voor mij makkelijk gemaakt, en heeft mijn vader ook weer een beetje rust.
De uitlaten moeten wat aangepast worden omdat de nsr cilinder onder een andere hoek staat.
Tsja waarschijnlijk had ik die cilinder wel voor een tientje kunnen krijgen of nog minder, maar jammer genoeg zag ik er toen niet de fun van in.
Dan blijven die immi cilinder wel goed ja, maar ik deed dat nooit.
Close bak zou inderdaad wel leuk zijn, blijft die ook nog wat mooier op de toeren hangen.
Ik heb gelukkig vrijwel geen problemen gehad met de cilinder, 1 of 2 keer een warm loper en dat was het gelukkig.
Ik heb alle 3 die cilinder hier liggen als je interessen hebt kan ik wel wat foto's door sturen.
Ik meen wel dat de polini de hoogste spoelpoort timing heeft van alle 3 , maar dat moet ik eens nakijken.
|
|
|
|
markRD |
21-7-2009 18:09 |
Posts: 1181 |
|
|
|
|
kenny77 |
21-7-2009 18:20 |
Posts: 29286 |
haha.
Leuk blokje.
Maar de poorten in die cilinder zal wel wat leuker zijn als dan die wat ik heb.
Die van mij is gewoon zuiger gestuurd, met een klein inlaat poortje onderaan de cilinder waar het mengsel in komt, 2 spoelpoort'tjes en een uitlaat poortje.
En thnx.
Nog vorderingen met die van jou?
|
|
|
|
Dit topic is 38111 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 10 van 19
|
|