Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - hoe kan ik me powerband verlagen ?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1077 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53069 - hoe kan ik me powerband verlagen ?
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6627 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Markjo 6-11-2008 14:22 Print reply

Posts: 1061
kw00t!
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
RS2Racer91 6-11-2008 14:24 Print reply

Posts: 1540
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
kw00t!

ik zei t:P
 
Saknet 6-11-2008 14:26 Print reply

Posts: 10355
ring in de pijp maar dan niet zon joekel als een originele

 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
-wokkel- 6-11-2008 14:28 Print reply

Posts: 1129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Quintentzr
ja maar ik heb dus net deze dr onder.. sinds gister.
maar iemand had gezegd dat ik een grotere carb nodig had. Tenminste die heeft gpr met gianelli en die was eerst ook hoogtoerig en toen andere carb er in en toen was ie een stuk lager
Zou ik zo'n powerband er zelf in kunne zetten of niet . Ik ben geen supersleutelaar
later



oh moet je makkelijk zelf kunnen, maar heb jij een rechtsdraaiende steek sleutel? anders moet je die ff van iemand lenen. want zonder gaat het echt moeilijk
 
Tobias Verhoef 6-11-2008 14:50 Print reply

Posts: 1832
Koop een andere uitlaat leovicie ofzo die hebben een lage powerband.

Of doen je standaard uitlaat eronder die hebben ook lage powerband.

Aangezien dat je niet een super sleutelaar bent kan je dus beter een andere kopen
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
Spookrijder100 6-11-2008 14:56 Print reply

Posts: 2227
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
ring in de pijp maar dan niet zon joekel als een originele


dat is gewoon zonde van je power!
 
Error1991 6-11-2008 15:25 Print reply

Posts: 939
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Spookrijder100
[...]

dat is gewoon zonde van je power!


idd daar maak je je powerband alleen zwakker mee maar het verlaagt niks

 
Thijsje 6-11-2008 17:17 Print reply

Posts: 1687
je vertanding...
iets zwaarder vertanden

edit

lichter!! vertanden

Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 6-11-2008 om 17:17 uur.
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
Mikf 6-11-2008 17:23 Print reply

Posts: 1295
Maar dan verlaag je je powerband niet
 
jan-dx11 6-11-2008 18:39 Print reply

Posts: 4931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Quintentzr
ja maar ik heb dus net deze dr onder.. sinds gister.
maar iemand had gezegd dat ik een grotere carb nodig had. Tenminste die heeft gpr met gianelli en die was eerst ook hoogtoerig en toen andere carb er in en toen was ie een stuk lager
Zou ik zo'n powerband er zelf in kunne zetten of niet . Ik ben geen supersleutelaar
later

jah, idd een kwoot
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
zijstandaard 6-11-2008 18:40 Print reply

Posts: 1117
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Quintentzr
ja maar ik heb dus net deze dr onder.. sinds gister.
maar iemand had gezegd dat ik een grotere carb nodig had. Tenminste die heeft gpr met gianelli en die was eerst ook hoogtoerig en toen andere carb er in en toen was ie een stuk lager
Zou ik zo'n powerband er zelf in kunne zetten of niet . Ik ben geen supersleutelaar
later



kwoot!!!

 
Stuur pm als je Honda mt/mb onderdelen zoekt
Royal Club 6-11-2008 18:43 Print reply

Posts: 60390
ja, kleinere carb, dan krijg je een Bredere, maar ook tammere powerband.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
grasmaaier89 6-11-2008 18:43 Print reply

Posts: 14412
en nu heeft iedereen dezelfde kwoot in zijn profiel staan


btw, een powerband kan je neit echt erin zetten

maar het licht eraan wat voor uitlaat je hebt icm met je carb.
Grote carb is een fellere reactie in je powerband, maar hij wordt ietsjes korter dacht ik.
Omgekeerd precies t zelfde maar dan andersom
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Niek de Wildt 6-11-2008 18:46 Print reply
Posts: 7168
3cm tussen voorbocht lassen, verlaag je hem ca 1000 tot 1500+ toeren mee (kan ook diameter wat minder maken, maar langer maken dus) en als je de tailpijp een grotere diameter geeft gaat er nog een krappe 500 vanaf.
(kan ook korter maken, maar liever grotere dia.)

voor uitleg en exacte maten:
http://www.2stroke-t...expansie_uitlaat.pdf

stukje over tailpijp: einde van pagina 11 en de rest van pagina 12

stukje over voorbocht: pagina 6 en 7

zijn al 2 Topics geweest waar ik vrijwel ditzelfde antwoord heb gegeven, dus beter ZOEKEN volgende keer.

grofweg: normaal ongv 0,55 X diameter voorbocht = diameter tailpijp
maximaal 0,4 X lengte totale uitlaat = lengte tailpijp (vaak is deze bij een pijp te lang)
normaal ongv 0,16 X lengte totale uitlaat = lengte voorbocht
normaal ongv max-diameter / 2,9 = diameter voorbocht (vaak is de diameter hiervan bij een pijp te groot) Formule hiervoor is:
0,3 X Wortel(cilinderinhoud X max-toerental)


EDIT: je kunt de berekening achterwegen laten als je hier geen zin in hebt en gewoon 3cm tussen je voorbocht en een tailpijp met een iets grotere diameter erop lassen (of dus een CMtje of 2 afzagen, maar dat liever niet)

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
ring in de pijp maar dan niet zon joekel als een originele



hiermee zorg je er alleen voor dat hij niet/nauwlijks in zijn powerband komt maar verleg je hem niet mee.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 6-11-2008 om 19:54 uur.
 
Niek de Wildt 6-11-2008 19:25 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
ja, kleinere carb, dan krijg je een Bredere, maar ook tammere powerband.


kan je grofweg zeggen ja, de stroomsnelheid ligt daarmee hoger.
"Als de druk hetzelfde is, is de snelheid bij een groter doorstroom oppervlak lager" (wet van Bernouli)

Verklaring richting carburateur diameters:

Een andere stroomsnelheid betekend dat er een andere hoeveelheid benzine uit de sproeier wordt 'getrokken'

Als je een carb doorsnede van de zijkant voor je ziet dan zie je stukje pijp met daarin een vernauwing waarin zich een sproeier bevindt. (een soort trompetvorm is die pijp)
Door die vernauwing of wel venturi heeft dus de pijp op iedere plek een andere diameter en daarbij een andere stroomsnelheid.
Het probleem van de oudere carbs was dat de sproeier maar voor een klein gebied afgesteld kon worden en dat de carburateur in andere toerentalgebieden dus een verkeerd mengsel geeft.
In de modellen van nu zitten er meerdere sproeiers in op verschillende plekken in de venturi, waarbij dus verschillende stroomsnelheden horen, en dus verschillende hoeveelheden benzine meenemen om de boel beter af te kunnen stellen.
Iedere sproeier zorgt dan voor de benzine leverantie voor een bepaald toerengebied.

Omdat grotere carb dus geheel een lagere stroomsnelheid hebben, is een compromis gemaakt door hem zo te maken dat hij nog maar bij een smaller gebied de 'juiste' afstelling geeft.
Dit zouden ze kunnen oplossen door het plaatsen van nog een extra sproeier tussen de 3 sproeiers in, maar dan krijg je ruimte gebrek en problemen met het afstellen (het wordt simpelweg te moeilijk)

Je zou een carburateur dus kunnen vergelijken met een uitlaat.
een std uitlaat leverd wat minder power, maar over een breeder gebied
een snelle uitlaat leverd een hoger top vermogen maar over een smaller gebied.
Hetzelfde geld dus voor carburateurs, betere mengselverhouding over een smal toerengebied, of wat minder perfecte mengselverhouding over een breeder gebied

(C)Niek (nu ga ik mijn vingers in een bak met ijs houden)

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 6-11-2008 om 19:25 uur.
 

Dit topic is 6627 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved