Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - suzuki er

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 834 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53064 - suzuki er
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1807 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

joost125 5-11-2008 20:45 Print topicpost

Posts: 448
Wat voor blok-olie moet er in een suzuki ts 125 er...?

gr
 

Harold 5-11-2008 21:18 Print reply

Posts: 1052
10W40 welke geschikt is voor een natteplaten koppeling is altijd goed.
 
joost125 6-11-2008 17:33 Print reply

Posts: 448
bedankt
 
Niek de Wildt 6-11-2008 19:47 Print reply
Posts: 7168
vaak staat er geschikt voor "gescheide versnellingbak" op inplaats van voor natte platen koppeling, maar het komt op hetzelfde neer.
 
Harold 7-11-2008 23:29 Print reply

Posts: 1052
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
vaak staat er geschikt voor "gescheide versnellingbak" op inplaats van voor natte platen koppeling, maar het komt op hetzelfde neer.


Juist niet. Een auto heeft een gescheiden versnellingsbak en dus een droge koppeling. Die olie gooi je in een versnellingsbak waar dus geen koppeling in zit en dus alleen de bak wordt gesmeerd en dusgeen koppelingsplaten.

Olie welke geschikt is voor 2 takt motoren en speciale motorfietsolie is automatisch geschikt voor een natteplaten koppeling(staat er dan vaak niet extra op vermeld). Op alle ander soorten hoort appart vermeld te staan dat het "geschikt is voor natte platen". Staat dat er niet op, dan heb je gewone auto olie.

Neemt niet weg dat het vaak geen problemen op levert als je dit in je blokje gooit. Is een beetje geluk hebben, maar voor het zelfde geld gaat je koppeling slippen en kun je je plaatjes vervangen.
 
joost125 8-11-2008 12:40 Print reply

Posts: 448
Voor dat ik de olie in het blok doe wil ik deze nog even doorspoelen om het eventueele vuil wat erin zit eruit te spoelen, maar met wat kan ik dat het beste doen? Is wasbenzine bijvoorbeeld wel goed voor je keerringen?
Ik meen eens gehoord te hebben dat petroleum goed is voor dit zaakje? (waar ken je dat halen eigenlijk?)

Alvast bedankt!
 
Raoul 8-11-2008 12:42 Print reply

Posts: 2997
wasbenzine absoluut niet doen, dat ontvet je hele blok van binnen
geldt ook voor benzine
 
Aprilia MX (H)
Derbi-Olaf 8-11-2008 12:44 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: joost125
Voor dat ik de olie in het blok doe wil ik deze nog even doorspoelen om het eventueele vuil wat erin zit eruit te spoelen, maar met wat kan ik dat het beste doen? Is wasbenzine bijvoorbeeld wel goed voor je keerringen?
Ik meen eens gehoord te hebben dat petroleum goed is voor dit zaakje? (waar ken je dat halen eigenlijk?)

Alvast bedankt!

gewoon diesel
rode
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
joost125 8-11-2008 13:20 Print reply

Posts: 448
zou je ook de carterruimte kunnen spoelen met diesel (of wat anders?
 
kenny77 8-11-2008 13:29 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: joost125
zou je ook de carterruimte kunnen spoelen met diesel (of wat anders?



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

gewoon diesel
rode


 
joost125 8-11-2008 13:51 Print reply

Posts: 448
ik bedoel de ruimte waar de krukas in zit ... dat heet toch de carterruimte?
 
joost125 8-11-2008 20:19 Print reply

Posts: 448
Nu heb ik een krukas met een zeer slechte spiebaan, kan ik hier dan een ander type onsteking monteren (bijvoorbeeld die met een kleinvliegwiel en dan de spoel erboven zegmaar (HPI??))
maar kunnen die andere onsteking zonder een goede spiebaan wel goed fumctioneren?


 
riccardot 8-11-2008 21:42 Print reply

Posts: 1096
Ik geloof dat hpi vliegwielen geen spiebanen hebben nee. Sommige raceontstekingen wel. Vliegwiel blijft wel op zijn plaats geklemt, doordat zowel het vliegwiel als de krukas conisch zijn.

Carterruimte kun je wel spoelen met diesel, en anders met mengsmering (dit gaat er immers normaal gesproken 200 keer per seconde doorheen ). Gewone benzine of andere onvetters zou ik niet proberen.

Dit bericht is gewijzigd door riccardot op 8-11-2008 om 21:49 uur.
 
joost125 8-11-2008 21:50 Print reply

Posts: 448
Natuurlijk wel een dure grap om er in een keer een halve liter mengsmering in te gooien. Ondertussen heb ik alles gespoeld met diesel.

Als ik het goed begrijp zit het vliegwieletje dus geklemt en gezekerd met de bout....maar hoe stel je deze dan af.
 
riccardot 8-11-2008 21:54 Print reply

Posts: 1096
Mengsmering kost een paar cent meer wtf? Maargoed diesel kan ook idd

Hoe je een spieloos vliegwiel op de juiste plek zet?
Er staat als het goed is een merkteken op de grondplaat, en een merkteken op het vliegwiel. Zodra je de juiste vooronsteking weet (bvb 2mm), dan draai je de zuiger vanaf het bdp 2mm terug, en dan zet je de merktekens gelijk (die op het vliegwiel en grondplaat). Nu draai je de bout aan, en het vliegwiel klemt op de krukas .

Dit bericht is gewijzigd door riccardot op 8-11-2008 om 21:57 uur.
 
joost125 8-11-2008 21:57 Print reply

Posts: 448
Ja ik denk zo'n fles die je bij het tankstation koopt in een keer erin denk anders gooi je er nog steeds benzine in :p

Mooi simpel dat afstellen als ik dat zo hoor.

Hoeveel kosten die onstekingen gemiddeld en zijn er ook nog grote verschillen tussen uitvoeringen (begrenst, hoge toeren etc?)


 

Dit topic is 1807 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved