Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Sproeier

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 870 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53062 - Sproeier
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2106 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tijnio 5-11-2008 19:15 Print topicpost
Posts: 174
Hoe weet je of je sproeier te groot of te klein is?
Kan je het nog op een andere manier zien, of moet je de carb er dan af halen?
 

Derbi-Olaf 5-11-2008 19:17 Print reply

Posts: 14999
je moet kijken of 'ie goed rijd, en wat voor een geluid 'ie maakt.
Bwoaaaaaaapen is te kleine
stotteren te groot
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Niek de Wildt 5-11-2008 19:18 Print reply
Posts: 7168
Tijnio 5-11-2008 19:19 Print reply
Posts: 174
Ik heb er beide geen last van, ik heb er laatst ander uitlaat op gezet en nooit iets veranderd.
En hij rijdt gewoon nog prima!!
Geen idee wat voor sproeier erin zit.
Maar vorige eigenaar heeft een tijdje met mk uitlaat gereden, dus er zal wel een grotere dan origineel in zitten. Dat denk ik dan
 
-simon- 5-11-2008 19:20 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
je moet kijken of 'ie goed rijd, en wat voor een geluid 'ie maakt.
Bwoaaaaaaapen is te kleine
stotteren te groot


bovenin stotteren is toch ook te klein.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Rs Dude. 5-11-2008 19:23 Print reply

Posts: 1426
Als die boven in er meej kapt en paar x in zijn vrij gas moet geven wat is het dan??
 
Derbi-Olaf 5-11-2008 19:24 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


bovenin stotteren is toch ook te klein.

stotteren niet, bwoapen wel
verschil is vaak minimaal, maar wel te horen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
asbsolute16 5-11-2008 19:24 Print reply

Posts: 2485
of teveel juist, dat hij het benzine niet kwijt kan...

Als hij ietsjes arm loopt, dan loopt hij bovenin fel. Net zoiets als dat je de benzine kraan vergeet open te doen. Dan gaat hij heel hoogtoerig lopen

Dit bericht is gewijzigd door St3fan op 5-11-2008 om 19:26 uur.
 
Henk-88 5-11-2008 19:26 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

stotteren niet, bwoapen wel
verschil is vaak minimaal, maar wel te horen



Onregelmatig stotteren/haperen = te kleine sproeier en regelmatig stotteren ('viertakten') = te grote sproeier?

Of niet?



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tijnio
Hoe weet je of je sproeier te groot of te klein is?
Kan je het nog op een andere manier zien, of moet je de carb er dan af halen?



Tjek je bougiekleur eens?

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 5-11-2008 om 19:28 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Derbi-Olaf 5-11-2008 19:27 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Onregelmatig stotteren = te kleine sproeier en regelmatig stotteren ('viertakten') = te grote sproeier?

Of niet?

pff, naja, is eigelijk allemaal moeilijk uit te leggen.
met name ervaring zal je het meeste leren
trucjes zoals kraan half dicht doen enzo (half open voor de optimist) zeggen vaak ook al veel. Choke een beetje op, dat soort dingen
oja, hand voor de carb... zonder luchtfilter testen, mét luchtfilter testen... enzovoorts

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 5-11-2008 om 19:28 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
RoelTrachsler 5-11-2008 20:49 Print reply
Posts: 141
Bougie kleur zegt alleen of de bougie goed is (mits de afstelling goed is)

Als hij te rijk loopt met een te warme bougie kan hij ook koffiebruin zijn
 
Henk-88 5-11-2008 20:52 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RoelTrachsler
Bougie kleur zegt alleen of de bougie goed is (mits de afstelling goed is)

Als hij te rijk loopt met een te warme bougie kan hij ook koffiebruin zijn



Ik zou het graag anders willen zeggen: als de juiste bougie er in zit en je hebt een tijdje gereden dan is de kleur een goede aanwijzing.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
RoelTrachsler 6-11-2008 10:55 Print reply
Posts: 141
@ Henk
ik zie het zo:
je kan je carb afstellen met de verkeerde bougie,
maar niet de goede bougie kiezen met de verkeerde afstelling.



 
Henk-88 6-11-2008 13:53 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RoelTrachsler
@ Henk
ik zie het zo:
je kan je carb afstellen met de verkeerde bougie,
maar niet de goede bougie kiezen met de verkeerde afstelling.






Hm, ik zie het zo:

Ik ga naar mijn bromboer en zeg hoe hard m'n brom loopt en hij pakt de goede bougie wel voor me. Ik neem dus aan dat ik altijd met de goede bougie rondcross. Maar misschien denk ik te simpel.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
DerbiFtW 6-11-2008 15:04 Print reply
Posts: 211
Hallo ik heb zelf een derbi senda R uit 2001 en mijn brommer begon onder het rijden ineens te stotteren ( daarvoor deed hij het nooit. ) en kwam niet meer hoog in de toeren ( alleen in de vrij maar dan hapert hij als hij hoog in de toeren zit en erg onregelmatig. ) dit is alleen voor de powerband.Toen had ik er een maatje 72 sproeier in gezet, geen verschil dus maar 70 geprobeerd nu stottert hij in de 1ste versnelling alleen nog maar het gestotter in de vrij is er nog steeds.Maar niet als ik na een tijdje 10sec ofzo goed heb doorgetrokken( 10k+ toeren) dan koppeling in knijp en gas geef dan haperd hij niet meer. Maar na een paar seconden geen gas geven is dat gehaper er weer.

Specs:
DR50
14mm std. carb
sproeier 70 loopt al iets beter maar alsnog in de vrij is het hetzelfde verhaal.( toen op die dag 74 wat eerst goed liep. )

Waar kan dit aanliggen? te grote sproeier? of te kleine? of mischien iets met de onsteking? ( heb btw ook al andere bougie geprobeerd, gaf niks geen verschil. )( ook heb ik dit probleem met me standaard uitlaat dat hij boven in stottert ).

Hopelijk hebben jullie en goed antwoordje hierop en kunnen jullie mijn gebrabbel een beetje begrijpen

Dit bericht is gewijzigd door DerbiFtW op 6-11-2008 om 15:04 uur.
 
markhispania3 6-11-2008 15:15 Print reply

Posts: 1971
afstellen zoals hij eerst stond, luchtfilter schoonmaken, carburateur schoonmaken en een nieuwe bougie. grote kans dat hij het dan weer doet.
 

Dit topic is 2106 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved