Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Doppler timing

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1387 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #53061 - Doppler timing
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2836 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mt5_grolsch 5-11-2008 21:31 Print reply

Posts: 2014
moet je bij een vlinder poort gewoon het breedste stuk pakken?
 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat
Intenso 5-11-2008 21:49 Print reply

Posts: 2922
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mt5_grolsch
ik heb tegen over mijn uitlaat poort nog 1 poortje zitten moet ik die ook tekenen?


alles tekenen alle poorten
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
Mt5_grolsch 5-11-2008 22:33 Print reply

Posts: 2014
ik heb de uit komst

btw. bedankt voor de mensen die aan hebben gespord om zon poortmap te maken ik had het nog nooit gedaan en ik heb er nu veel van geleerd!!


voor de mensen die ook geintreseerd zijn in de poort timing van een on-getunde doppler 50cc voor een derbi:

uitlaatpoort= 90 graden
spoelpoort= 60 graden
blowdown= 30 graden


nu heb ik nog een vraagje:

hoe kun je nou zien of een doppler een boost poort heeft is dat niet de 5de spoelpoort tegen over de uitlaat poort?
 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat
kenny77 5-11-2008 23:28 Print reply

Posts: 29286
Die grades kloppen niet.
Blowdown kan wel.

Edit:

Volgens mij moet je het nog maal 2 doen dan zou het,

uitlaatpoort= 180 graden
spoelpoort= 120 graden

Worden, dat is al wat aannemelijker.


Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 5-11-2008 om 23:35 uur.
 
baquba 6-11-2008 9:33 Print reply

Posts: 156
Boostpoort is de spoelpoort tegenover de uitlaatpoort.
Je bent inderdaad vergeten de timingen maal 2 te doen. tijdens een krukaswenteling komt de zuiger immers 2 keer langs de poort
 
tvmierlo 6-11-2008 9:35 Print reply
Posts: 277
180 maar , ik had toch wel gedacht dat die timingen wat hoger zouden liggen. Het is weliswaar voor de cross, maar dan nog.

Misschien zou je je poortmap kunnen inscannen
 
Mt5_grolsch 6-11-2008 12:57 Print reply

Posts: 2014
jawel ik zal het vanavond wel ff inscannen
 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat
Mt5_grolsch 6-11-2008 20:26 Print reply

Posts: 2014
is 148 graden een normale timing voor een boost poort?
 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat
Derbi-Olaf 6-11-2008 20:27 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mt5_grolsch
is 148 graden een normale timing voor een boost poort?

verschilt wel erg veel van je spoelpoorten?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Mt5_grolsch 6-11-2008 20:37 Print reply

Posts: 2014
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

verschilt wel erg veel van je spoelpoorten?



maar hij is ook 3,5mm langer aan de onderkant in verhouding met de spoelpoort
 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat
Derbi-Olaf 6-11-2008 20:38 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mt5_grolsch
[...]



maar hij is ook 3,5mm langer aan de onderkant in verhouding met de spoelpoort

huh?
zou je eens een foto van je cilinderwant kunnen posten?
normaal moet je altijd de bovenkant van je poorten opmeten( bovenkantpoort - top cilinder)
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Mt5_grolsch 6-11-2008 20:41 Print reply

Posts: 2014
hijs is kwa hoogte precies het zelfde alleen gaat hij 3 tot 3,5 mm eerder los

 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat
Derbi-Olaf 6-11-2008 20:43 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mt5_grolsch
hijs is kwa hoogte precies het zelfde alleen gaat hij 3 tot 3,5 mm eerder los


dus als je zuiger volledig beneden staat is er onder je spoelpoorten nog enkele Millimeters cilinderwand te zien?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
ikkejw 6-11-2008 20:44 Print reply

Posts: 9886
post eens een poortmap met alle maten, want zo snappen we er geen kut van.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Mt5_grolsch 6-11-2008 20:45 Print reply

Posts: 2014
ik zal eens even kijken

 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat

Dit topic is 2836 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved