Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Verschil PVL en HPI

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1074 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53051 - Verschil PVL en HPI
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 9930 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mt5_grolsch 5-11-2008 19:02 Print reply

Posts: 2014
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dokocrosser
[...]


Ik zou alleen niet weten hoe warm de ontsteking kan worden.
En wat is er nou beter? HPI of PVL?


pvl digitaal is te duur voor de ts


voordelen pvl tenopzichte van hpi:

maar 1 kastje
minder vaak kapot
betere curve(heb ik me laten vertellen)



voordelen hpi tenopzichte van pvl:

makkelijker aan onderdelen te komen
paar gram lichter(heb ik me laten vertellen)






 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat
-simon- 5-11-2008 19:06 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mt5_grolsch
[...]


pvl digitaal is te duur voor de ts


voordelen pvl tenopzichte van hpi:

maar 1 kastje
minder vaak kapot
betere curve(heb ik me laten vertellen)



voordelen hpi tenopzichte van pvl:

makkelijker aan onderdelen te komen
paar gram lichter(heb ik me laten vertellen)








dat lichtere van hpi is voor de cross met 50cc denk ik niet veel voordeel. dan valt hij ook eerder terug als het te zwaar word.


ik heb na die rikkers gemailt welke ze nou bedoelen. en als ze digitaal bedoelen is het wel goedkoop. dan bestel ik er denk ik ma een.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Mt5_grolsch 5-11-2008 19:09 Print reply

Posts: 2014
nee is analog ben er vorige week nog geweest
 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat
PRO TUNING 5-11-2008 19:10 Print reply

Posts: 4000
*


Dit bericht is gewijzigd door PRO TUNING op 9-7-2018 om 17:49 uur.
 
senda freak 5-11-2008 19:11 Print reply
Posts: 171
HPI geeft vanaf nu geen garantie meer op de binnenrotors omdat er zoveel kapot gingen...

Wij hebben eerst met HPI gereden, tot na elkaar die cdi kastjes kapot gingen. De oudere (van voor midden 2007) zijn veel beter en die houden het veel langer vol, maar deze kunnen ze niet meer leveren. Nu rijden we met PVL en zijn er geen problemen meer!

De onderdelen voor PVL zijn bij Rikkers nu gewoon op voorraad (netzoals de HPI) dus dat zal het probleem niet zijn...

Rikkers levert de PVL voor 165 euro en dat is zo'n 35 euro goedkoper dan de HPI, dan wist ik het wel! Het gaat dan om de analoge PVL (stond verkeerd op de site van Rikkers, excuses daarvoor!)

Dit bericht is gewijzigd door senda freak op 5-11-2008 om 19:15 uur.
 
Officieel Team DR teambaas... www.drekracers.nl
-simon- 5-11-2008 19:18 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: senda freak
HPI geeft vanaf nu geen garantie meer op de binnenrotors omdat er zoveel kapot gingen...

Wij hebben eerst met HPI gereden, tot na elkaar die cdi kastjes kapot gingen. De oudere (van voor midden 2007) zijn veel beter en die houden het veel langer vol, maar deze kunnen ze niet meer leveren. Nu rijden we met PVL en zijn er geen problemen meer!

De onderdelen voor PVL zijn bij Rikkers nu gewoon op voorraad (netzoals de HPI) dus dat zal het probleem niet zijn...

Rikkers levert de PVL voor 165 euro en dat is zo'n 35 euro goedkoper dan de HPI, dan wist ik het wel! Het gaat dan om de analoge PVL (stond verkeerd op de site van Rikkers, excuses daarvoor!)

Dit bericht is gewijzigd door senda freak op 5-11-2008 om 19:15 uur.



dat is wel klote bij hpi dan.

@pro tuning: op uw site staat derbi er wel al bij bij pvl ontstekingen maar ze zijn binnekort leverbaar oid. vanaf wanneer zullen ze leverbaar zijn en hoeduur zullen ze dan zijn.


 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
PRO TUNING 5-11-2008 19:28 Print reply

Posts: 4000
*


Dit bericht is gewijzigd door PRO TUNING op 9-7-2018 om 17:50 uur.
 
Henk-88 5-11-2008 19:38 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dokodriver
oja als je een opmaat laat berekenen maakt het dan verschil of je hem op hpi of orginele ontsteking laat berekenen


Geen idee.

Wat ik wel vernomen heb, is dat afstellen met de ori-ontsteking en daarna pas de binnenrotor-ontsteking monteren, handig is.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'

Dit topic is 9930 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved