Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Verschil PVL en HPI

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1183 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53051 - Verschil PVL en HPI
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 9923 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

dokocrosser 5-11-2008 9:16 Print topicpost

Posts: 1433
Hallo,
Ik ben van plan om voor de brommercross een snelle ontsteking op m'n brommer te zetten. Hierbij kan ik kiezen tussen hpi en pvl ontsteking.
Welke hiervan is het meest bestand tegen zand vocht en veel trillingen en stoten?
En welk type is dan het makkelijkst te kopen?
Analoog of digitaal. Wat is het makkelijkst af te stellen en gaat het minst snel kapot?

Groeten Bram.
 

zijstandaard 5-11-2008 9:18 Print reply

Posts: 1117
hpi en pvl is meer voor de race en niet voor de cross
 
Stuur pm als je Honda mt/mb onderdelen zoekt
dokocrosser 5-11-2008 9:25 Print reply

Posts: 1433
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zijstandaard
hpi en pvl is meer voor de race en niet voor de cross


En waar basseer jij dat op?
Bijna iedereen met de cross rijdt met hpi of pvl

Ik wil het verschil en niet of het er voor is.
 
ikkejw 5-11-2008 9:26 Print reply

Posts: 9886
pvl digitaal is het snelste geloof ik.

verder maakt het weinig uit, zolang je met een goed afgedicht vliegwielkapje rijdt gaan ze niet zomaar stuk.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
bulteman 5-11-2008 10:27 Print reply

Posts: 1956
ik denk dat je beter naar rikkers in heelweg kunt gaan,
die kunnen je het beste de voor en na delen zeggen, en ze verkopen ze ook bijde voor een lage prijs
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
Hamster 5-11-2008 10:41 Print reply

Posts: 14
Hpi heeft vaak te weinig massa in de rotor. Niet handig om we te komen, dus voor de cross niet ideaal.
 
dokocrosser 5-11-2008 10:52 Print reply

Posts: 1433
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bulteman
ik denk dat je beter naar rikkers in heelweg kunt gaan,
die kunnen je het beste de voor en na delen zeggen, en ze verkopen ze ook bijde voor een lage prijs


Ik wou het daar wel kopen maar mischien dat mensen hier ervaring hebben met beide en weten wat het best is dan hoef ik dat daar niet meer na te vragen. Want bij een bromboer heb ik het idee dat je altijd naar de producten geleid wordt waar de meeste winstmarche op zit voor hun.
 
PRO TUNING 5-11-2008 14:25 Print reply

Posts: 4000
*

Dit bericht is gewijzigd door PRO TUNING op 9-7-2018 om 17:48 uur.
 
steven 50cc cross 5-11-2008 15:15 Print reply

Posts: 685
Bij hpi wil de cdi nog wel eens kapot gaan met 8 uurscross
 
no farmers no food
derbi-dude 5-11-2008 15:22 Print reply
Posts: 163
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: zijstandaard
hpi en pvl is meer voor de race en niet voor de cross


oja want een goede gasreactie ed is natuurlijk erg slecht voor crossers
 
dokodriver 5-11-2008 15:25 Print reply

Posts: 181
meestal gaat de cdi kapot of door een slechte massa aan het frame of door de vele trillingen die er op het frame komen omdat het cdi kastje aan het fram zit gemaakt. als we binnen kort dan hpi of pvl hebben dan zetten we de cdi tog vast met speciaale boutien met rubber er tussen die deze trillingen tegen gaan. en we zitten er zovizo aan te denken er ook een dubbele aarde op te zetten voor als we overtoeren rijden dat hij dan nog steeds genoeg aarde heeft.

oja als je een opmaat laat berekenen maakt het dan verschil of je hem op hpi of orginele ontsteking laat berekenen
 
soavonds kearl sochtends kater
grasmaaier89 5-11-2008 15:52 Print reply

Posts: 14412
cr80 een lichtere vliegwiel dan een standaard brommertje

dus echt onnodig is t het niet helpt je enorm bij een crosser..

maar als je moest kiezen tussen een pvl of hpi?
meeste mensen gaan voor HPI, maar een pvl is aan te raden meer betrouwbaarder heb ik mensen horen zeggen.
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
dokocrosser 5-11-2008 18:04 Print reply

Posts: 1433
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
[...]


Als ik bij Rikkers op de site kijk staat er digitale ontsteking voor ยค 165,00 maar er staat een analoge op de foto ??
Ik zie tenminste geen ECU.
Gelet op de prijs is het denk ik een analoge.

Een binnen rotor ontsteking kan goed tegen vocht, maar zeer slecht tegen warmte boven de 80 Gr. C.


Ik zou alleen niet weten hoe warm de ontsteking kan worden.
En wat is er nou beter? HPI of PVL?
 
Royal Club 5-11-2008 18:09 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dokocrosser
[...]


Ik zou alleen niet weten hoe warm de ontsteking kan worden.
En wat is er nou beter? HPI of PVL?


pvl digitaal.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Mt5_grolsch 5-11-2008 18:35 Print reply

Posts: 2014
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dokodriver
meestal gaat de cdi kapot of door een slechte massa aan het frame of door de vele trillingen die er op het frame komen omdat het cdi kastje aan het fram zit gemaakt. als we binnen kort dan hpi of pvl hebben dan zetten we de cdi tog vast met speciaale boutien met rubber er tussen die deze trillingen tegen gaan. en we zitten er zovizo aan te denken er ook een dubbele aarde op te zetten voor als we overtoeren rijden dat hij dan nog steeds genoeg aarde heeft.

oja als je een opmaat laat berekenen maakt het dan verschil of je hem op hpi of orginele ontsteking laat berekenen


hoezo heeft dat wat te maken met overtoeren?

en zon binnenrotor is niks voor mij want je moet altijd goede aarde hebben maar ik ben regelmatig met de brommer voor een paar seconden van de aarde wat kan ik hier tegen doen?
 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat
-simon- 5-11-2008 18:55 Print reply

Posts: 8211
waarom ga je voor een hpi of pvl en niet voor iets anders?
puur de prijs of zijn deze beter voor met de cross.

want ik wil over een tijdje mischien ook een binnerotor op mijn senda gaan zetten en kwam duur de gunstige prijs ook bij die 2 uit.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed

Dit topic is 9923 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved