Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Het niet kunnen trekken.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1025 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53046 - Het niet kunnen trekken.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1976 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

slenger 4-11-2008 20:36 Print topicpost
Posts: 363
Beste Brommerforum.
Ik heb net een paar week een nieuwe cilinder kit op mijn brommer. omdat mijn oude is warmgelopen.
Maar nu was de hoop dat hij met de nieuwe cilinder ook kon trekken in zijn 6. Maar helaas moet ik er nog plat op om een beetje in toeren te komen. Het ligt dus niet aan de cilinder.
Want ik had gehoopt dat hij met zijn nieuwe cilinder wel zou trekken, hij trekt nu alleen als ik wind mee heb.
En met wind tegen kan ik beter in de 5 blijven want dan komt hij helemaal niet in zijn toeren.
Wat kan ik nu het best doen.

met vriendelijke groet,
Hans Ensing
 
mhclub.tk - Under construction.

just_pelmke 4-11-2008 20:38 Print reply

Posts: 1349
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: slenger
Beste Brommerforum.
Ik heb net een paar week een nieuwe cilinder kit op mijn brommer. omdat mijn oude is warmgelopen.
Maar nu was de hoop dat hij met de nieuwe cilinder ook kon trekken in zijn 6. Maar helaas moet ik er nog plat op om een beetje in toeren te komen. Het ligt dus niet aan de cilinder.
Want ik had gehoopt dat hij met zijn nieuwe cilinder wel zou trekken, hij trekt nu alleen als ik wind mee heb.
En met wind tegen kan ik beter in de 5 blijven want dan komt hij helemaal niet in zijn toeren.
Wat kan ik nu het best doen.

met vriendelijke groet,
Hans Ensing


is de uitlaat begrenst of euro begrenzer?
mijn RS trekt met de euro begrenzer voor geen zak door in de 6,volgens mij is dit ook zo met begrensde pijp
 
86 cc rs XD ---- trek limburgse wijsheid nooit in twijfel
coupequattro 4-11-2008 20:38 Print reply

Posts: 958
probeer eens een kleiner tandwiel achter te doen, doe maar 1 of 2 tandjes verschil. dan kan hij het vast trekken, maar je topsnelheid wordt wel iets lager.
 
markhispania3 4-11-2008 20:39 Print reply

Posts: 1971
wel goed afgesteld ? nieuwe cilinder = opnieuw afstellen. als dit al gebeurd is dan heb je gewoon een te zware vertanding voor je set-up.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: coupequattro
probeer eens een kleiner tandwiel achter te doen, doe maar 1 of 2 tandjes verschil. dan kan hij het vast trekken, maar je topsnelheid wordt wel iets lager.


je bedoelt groter. voor kleiner = harder optrekken, voor groter = hogere topsnelheid. achter kleiner = hogere topsnelheid, achter groter = sneller optrekken.

Dit bericht is gewijzigd door markhispania3 op 4-11-2008 om 20:41 uur.
 
Intenso 4-11-2008 20:41 Print reply

Posts: 2922
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: coupequattro
probeer eens een kleiner tandwiel achter te doen, doe maar 1 of 2 tandjes verschil. dan kan hij het vast trekken, maar je topsnelheid wordt wel iets lager.


een kleiner tandwiel achter?
wordt ie alleen maar zwaarder vertand.

voor kleiner proberen en anders achter een groter tandwiel dit zal moeten helpen

probeer maar om voor 1 kleiner te doen of 2 kleiner dat zul je dan wel merken
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
slenger 4-11-2008 20:41 Print reply
Posts: 363
Ik heb alleen kleine pijpje van ± 3 mm dik.
Ik heb nu een 52 achter. Dus moet hij 50 worden ofzo?
Voor heb ik al een 12 tand.

Is het misschien ook door vertanding zo dat mijn ketting na 500km zo slap als elastiek is?

Dit bericht is gewijzigd door slenger op 4-11-2008 om 20:43 uur.
 
mhclub.tk - Under construction.
Arcenon 4-11-2008 20:44 Print reply
Posts: 162
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: slenger
Ik heb alleen kleine pijpje van ± 3 mm dik.
Ik heb nu een 52 achter. Dus moet hij 50 worden ofzo?


Hij heeft het erover dat je het voortandwiel een paar maatjes kleiner moet doen. 1 of 2 maten naar beneden, hiermee krijg je een lichtere vertanding wat dus betekend dat je een lagere top maar meer acceleratie krijgt.
 
mtx-motard 4-11-2008 20:45 Print reply

Posts: 14947
grotere carburateur monteren
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
slenger 4-11-2008 20:48 Print reply
Posts: 363
oja,
ik heb vergeten te vertellen dat ik wel heel hoog toerig moet rijden.
Wil hij uberhout nog trekken in de 6.
 
mhclub.tk - Under construction.
Intenso 4-11-2008 20:49 Print reply

Posts: 2922
verander je vertanding maar.
achter een groter tandwiel of voor een kleinere

pak je 2 maten verschil ofzo dan moet hij het wel kunnen trekken
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
coupequattro 4-11-2008 20:50 Print reply

Posts: 958
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: slenger
oja,
ik heb vergeten te vertellen dat ik wel heel hoog toerig moet rijden.
Wil hij uberhout nog trekken in de 6.


Heb ook een senda, en had hetzelfde probleem. Heb gewoon andere tandwieltjes+ketting gemonteerd(achter iets kleiner btw) en het was verholpen.. probeer dit dus eerst maar, is goedkoop, makkelijk en effectief
 
YZ50crosser 4-11-2008 20:51 Print reply

Posts: 2241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: slenger
oja,
ik heb vergeten te vertellen dat ik wel heel hoog toerig moet rijden.
Wil hij uberhout nog trekken in de 6.


Maak er is twv 11/53 van
 
www.bxteamlg.tk
slenger 4-11-2008 21:56 Print reply
Posts: 363
dat was mijn vertanding toen ik hem in het begin kreeg.
Toen trok hij niet daarom heb ik deze tandset erop gezet.
 
mhclub.tk - Under construction.
cnorretje 4-11-2008 22:39 Print reply

Posts: 851
een cil moet je eerst ok inrijden. het kan zijn dat hij na het inrijden wel even hard trekt als je vorige
 
grasmaaier89 4-11-2008 22:41 Print reply

Posts: 14412
je gaat me toch niet zeggen dat je m nog aant inrijden bent

je hebt m toch ook niet dan voluit laten draaien??
 
Krupperdekrupp! <<< Never miss an apex >>> Zeejat Leejon
Tommyofzo 4-11-2008 22:44 Print reply

Posts: 6934
wat voor cilinder had je en wat voor cilinder zit er nu op?
 

Dit topic is 1976 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved