Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - 200 voor 2 laags laten spuiten, duur?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 994 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #53040 - 200 voor 2 laags laten spuiten, duu...
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4322 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Noordeling 4-11-2008 16:57 Print reply

Posts: 603
hoezo is autolak niet goed?

en je kan ook bij de novatec spuiten moet goed en goedkoop zijn heb ik gehoord op school
 
ik praat niet te snel, jij luistert te langzaam.
Royal Club 4-11-2008 16:57 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

dus? wat wil je daarmee duidelijk maken
toegeven is moeilijk hea, dat ik dat vind wil niet zeggen dat jij daarmee akkoord moet zijn.


dat ze bij een schade tent, die voor het oplappen van auto's bedoeld is, andere lak gebruiken, die snel haarscheuren zal vertonen.


 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Derbi-Olaf 4-11-2008 16:58 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsx power
hoezo is autolak niet goed?

en je kan ook bij de novatec spuiten moet goed en goedkoop zijn heb ik gehoord op school

auto-lak is vaak te hard op flexibele kappen, en heeft nogal eens de neiging om te gaan barsten en afbladderen
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Joel_koningslust 4-11-2008 16:58 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


dat is gespoten bij een spuiterij, niet bij een autoschadetent.



wat is het verschil tussen een spuiterij en autoschadetent qua spuitwerk?
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Derbi-Olaf 4-11-2008 17:00 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


dat ze bij een schade tent, die voor het oplappen van auto's bedoeld is, andere lak gebruiken, die snel haarscheuren zal vertonen.



bij een schade-tent gebruiken ze meestal 2K-lak.
en een spuiter gebruikt dat ook gewoon vaak genoeg
het enige verschil zal er misschien in zitten dat de spuiter van de echte spuiterij net een wat breder ervaringsgebied heeft.
maar nog maals, ik heb mijn mening gegeven, een mening is persoonlijk.
Dat betekend dus dat dat niet voor iedereen geld.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
bulteman 4-11-2008 17:12 Print reply

Posts: 1956
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


dat is gespoten bij een spuiterij, niet bij een autoschadetent.



omg ik woon haast naast een focwa erkend schadeherstelbedrijf,

die spuiten ook complete auto's enzo over, maar dat scheelt niet veel met een "gewone" autospuiter.

ik denk dat het resultaat wel ongeveer het zelfde is

maar 200 euro is niet bepaald veel, maar ik kan denk ik wel voor een derde de kappen laten spuiten bij spuiterij
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
Royal Club 4-11-2008 17:15 Print reply

Posts: 60390
heb je er wel eens wat laten spuiten dan ?

 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Elco 4-11-2008 17:18 Print reply
Posts: 4527
kees


zie je die lak

gewone sc lak, ofwel gewoon zwart

die lak kost al geen reed


en tis een tzr, paar kleine kappen en grote vlakken, stelt nietzoveel voor, dan is 350 niet goedkoop

op een kleinere brommer gaat vaak evenveel verf, omdat je redelijk veel mispuit doordat je de randjes goed mee moet nemen,

200 is heel reeel




 
Royal Club 4-11-2008 17:21 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi_Elco
kees


zie je die lak

gewone sc lak, ofwel gewoon zwart

die lak kost al geen reed


en tis een tzr, paar kleine kappen en grote vlakken, stelt nietzoveel voor, dan is 350 niet goedkoop

op een kleinere brommer gaat vaak evenveel verf, omdat je redelijk veel mispuit doordat je de randjes goed mee moet nemen,

200 is heel reeel






heb je die wijsneus ook weer


geen gewone lak, en wou je soms beweren dat een tzr GEEN randjes heeft aan de kappen die meegespoten moeten worden?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Elco 4-11-2008 17:24 Print reply
Posts: 4527
valt reuze mee,

welke randjes heb je dan, alles is aan elkaar geplamuurd


En volgens mij ben jij een wijsneus, en heb je geen besef van prijzen van lakken

Wij spuiten op het werk met RM lakken dat is topkwaliteit, kosten voor een halve liter zit zo rond de 80 tot 120 euro, dan moet je nog blanke lak en verharder etc

en dan de arbeid nog

voor 200 zouden wij het denk ik niet eens aannemen, dat is de moeite niet
 
Harold 4-11-2008 17:35 Print reply

Posts: 1052
Auto lak is gewoon 2K lak. Ik zou niet weten waar je het anders mee wilt gaan spuiten. Als het niet met autolak (= 2K lak) gespoten is, dan zal het haast met 1K lak gedaan moeten zijn, en dat wil je juist niet volgensmij. (kun je net zo goed een paar spuitbusjes ophalen)

Voor autolak heb je ook nog zoiets als weekmakers die je toe kunt voegen zodat het wel geschikt is voor op plastic kappen die enigsins moeten buigen. Maar ik zie dat probleem niet, want ja kappen zullen alleen een keer buigen bij een val, en dat houd toch geen enkele lak.
Dat harde lakken gaan scheuren licht vaak meer aan de ondergrond dan aan de lak zelf (wat dacht je van plamuur?). Als jij een deuk in een auto drukt dan springt de lak er toch ook niet spontaan af. Het meeste uitdeuken in schadebedrijven gebeurt zelfs zonder dat het gespoten moet worden nadehand. Beetje onzin dus dat Autolak gaat barsten op deze kappen, het kan wel wat hebben(zou wel weekmakers toevoegen voor de zekerheid).

200 euro is best een nette prijs, vooral voor 3 kleuren. Denk dat je zelf voor dat geld niet eens als particulier aan de benodigde verf kunt komen. (gondlaag, basislaag (3 kleuren), aflaklaag)
 
Blukaap2 4-11-2008 17:38 Print reply

Posts: 9953
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

auto-lak is vaak te hard op flexibele kappen, en heeft nogal eens de neiging om te gaan barsten en afbladderen

Doe eens een gok waar autobumpers van gemaakt zijn
 
Stoere brommers
Derbi-Olaf 4-11-2008 17:41 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blukaap2
[...]

Doe eens een gok waar autobumpers van gemaakt zijn

kijk eens naar de scheuren die je in je auto-bumper hebt zitten als je ooit een paaltje hebt genomen
en kappen van een brommer zijn zoieso al onderheviger aan trillingen, en als je hem stalt , ergens tegen aan buigen ze oko nog wel eens.
dat doet je auto-bumper niet hea ?

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 4-11-2008 om 17:41 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
nielskempen 4-11-2008 17:47 Print reply

Posts: 469
auto lak kan je zo maken datie wat flexibeler is, en de manier waarop je het spuit haalt ook uit en de voor bewerking
auto lak 2 componenten is zo een beetje de beste lak die er is te krijgen, lak is niet gemaakt om weel bewegingen te maken dan moet je latex mij de gamma halen
en 99 van de 100 schueren komen pas da een ongeluk of botsing maar dat is logisch
 
-wokkel- 4-11-2008 18:06 Print reply

Posts: 1129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

kijk eens naar de scheuren die je in je auto-bumper hebt zitten als je ooit een paaltje hebt genomen
en kappen van een brommer zijn zoieso al onderheviger aan trillingen, en als je hem stalt , ergens tegen aan buigen ze oko nog wel eens.
dat doet je auto-bumper niet hea ?

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 4-11-2008 om 17:41 uur.


met wat voor lak spuiten ze dan kappen ven die race motoren?

 

Dit topic is 4322 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved