Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - tsx max opvoeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1081 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #53038 - tsx max opvoeren
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2254 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TSX-Rider 4-11-2008 14:41 Print topicpost

Posts: 546
hey, ik ben van plan om over een poosje mn brommer op te voeren. Dit wil ik eigleijk doen door er een ander blok onder te hangen
nu dacht ik aan een suzuki rm125 blok. Volgens mij pas dit gewoon, klopt dat?
een zo`n lc80 blok voor een tsx past zoiezo (dat hebben meerdere mensen). Maar mijn vraag hierbij is, hoe snel kan je die maken? En wat heb je daar voor nodig, en hoe duur zou dat zijn?

Ik hoop dat jullie me hier een beetje in kunnen helpen.
alvast bedankt
 
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last

De Schout 4-11-2008 14:46 Print reply
Posts: 5327
rm125 blok zal niet zo passen. maar is wel vele malen sneller dan al de rest wat er wel zo onder past. als je een lasapparaat hebt en je kunt je rechterhand een beetje onder controle houden zeker doen zou ik zeggen.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Gary - Forum en Gallery Moderator 4-11-2008 14:48 Print reply

Posts: 12846
Maar om voor een poosje een 125 blok eronder te hangen lijkt mij ook niet handig.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
TSX-Rider 4-11-2008 14:53 Print reply

Posts: 546
nee mara dat is ook niet de bedoeling. Over een poos ga ik dit pas doen. Maar mijn vraag is, wat is beter en hoe hard loopt het: 125blok (moetje wel lassen enz) of 80lc blok(past in 1 keer, dus stuk makkelijker)
 
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last
steef ts70xk 4-11-2008 14:55 Print reply

Posts: 3244
als je niet wil lassen de 80cc die past er zo in ja
 
TSX-Rider 4-11-2008 15:06 Print reply

Posts: 546
en hoe snel kun je die 80 maken? wat moet je dan verandere/kopen? en hoe duur zal dat ongeveer zijn?
 
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last
steef ts70xk 4-11-2008 15:07 Print reply

Posts: 3244
als je dan de 1361 uitlaat op gooit gaat hij denk wel dik naar 100 toe naja licht er ook aan welke carb maar met 22 ofzo lukt het wel

Dit bericht is gewijzigd door tsx 50 op 4-11-2008 om 15:08 uur.
 
TSX-Rider 4-11-2008 15:12 Print reply

Posts: 546
hmm dat is maar 5 kilometer harder dan wat ik nu rij. k rij nu met een 70cc malossi en 21mm delorto. Hij moet nog gepoets/nieuwe zuiger/getuned worden en hij rijd nu al 90/50
 
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last
steef ts70xk 4-11-2008 15:15 Print reply

Posts: 3244
die 80cc is geloof ik niet zo hoogtoerig als die 70
 
TSX-Rider 4-11-2008 15:16 Print reply

Posts: 546
oke dan, ja mijn cilinder is behoorlijk hoogtoerig. Maar moet dat niet sneller kunnen dan 100?
zat zelf meer te denken aan 120km/h echte kilometers, of is dit niet reeel?
 
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last
Henk-88 4-11-2008 15:17 Print reply

Posts: 26703
Volgens mij weet je nog niet helemaal wat je wilt?

Om op te voeren zijn er twee mogelijkheden:

- groter blok eronder
- tunen

Een combinatie van beide wil ook natuurlijk.

Beide hebben z'n voor- en nadelen.

Welke optie (s) wil je?

En wat wil je: hoge top of veel koppel?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
steef ts70xk 4-11-2008 15:17 Print reply

Posts: 3244
zo te horen meer snelheid
 
TSX-Rider 4-11-2008 15:22 Print reply

Posts: 546
nja het zijn eigelijk plannen voor als ik 18 ben, dus dat duurt nog eventjes. Maar wat ik dan wil is gewoon een hele snelle brommer, enja veel koppel is natuurlijk ook leuk, dus veel koppel en snelheid. Maar een 125blok is misschien wel een beetje lastig dus een 80blok komt meer in aanmerking. Maar wat kun je nou precies uit zon blok halen? En wat voor onderdelen moet je er dan voor kopen (binnenrotor/uitlaat/miss zijn er verschillende cilinder voor)enz. snappje

 
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last
steef ts70xk 4-11-2008 15:25 Print reply

Posts: 3244
kracht heb je zo wie zo met die 80cc dus dat zit goed en snel hij ja mis dan grotre carb ofzo en beetje met twv en dan goede uitlaat dan komt het we lgoed
 
Henk-88 4-11-2008 15:29 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX-Rider
nja het zijn eigelijk plannen voor als ik 18 ben, dus dat duurt nog eventjes. Maar wat ik dan wil is gewoon een hele snelle brommer, enja veel koppel is natuurlijk ook leuk, dus veel koppel en snelheid. Maar een 125blok is misschien wel een beetje lastig dus een 80blok komt meer in aanmerking. Maar wat kun je nou precies uit zon blok halen? En wat voor onderdelen moet je er dan voor kopen (binnenrotor/uitlaat/miss zijn er verschillende cilinder voor)enz. snappje




Uit een gewoon blok met 70cc is cker 135 km/h te halen maar dat hangt van je tuningskunsten (en je portemonnee) af. Als die niet optimaal zijn dan houdt het vaak op bij zo'n 110 km/h gok ik zo.
Met 80cc-blokken heb ik geen ervaring maar met een dikke cilinder erop gaat het wss wat harder.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
TSX-Rider 4-11-2008 15:30 Print reply

Posts: 546
zijn er voor dat blok ook grotere cilinder 100-/110-/125cc? tekoop?
 
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last

Dit topic is 2254 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved