Niek de Wildt |
3-11-2008 18:00 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: martijne.c
als ik op top rijd valt die na 10 seconden in 1x weg in toeren. weten jullie misschien hoe het kan?
ik heb een derbi gpr met standaard cillinder en gianelli uitlaat
en daarna rijd hij weer vrolijk verder?
zuigt vlotterbakje leeg, heb ik al vaker meegemaakt bij die krengen.
dus vlotternaald lipje iets bijbuigen zodat hij wat lager ligt tov vlotter zelf
|
|
|
|
martijne.c |
3-11-2008 18:02 |
Posts: 251 |
ja dan valt die weg en ik geef weer gas en hij begint weer opnieuw.
ik zal morgen die naald even bij buigen
|
|
R.I.P Derbi ik mis je:( |
|
Derbi-Olaf |
3-11-2008 18:03 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: martijne.c
ja dan valt die weg en ik geef weer gas en hij begint weer opnieuw.
ik zal morgen die naald even bij buigen
de naald niet bijbuigen, maar het lipje wat hem naar binnen duwt !
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
martijne.c |
3-11-2008 18:05 |
Posts: 251 |
ok
|
|
R.I.P Derbi ik mis je:( |
|
Twizz |
3-11-2008 20:07 |
Posts: 851 |
Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem nu met mijn tsx,, maar het ligt niet aan de vlotter?
wat kan dit nog meer zijn?(raar is datie met choke nog wel behoorlijk stottert, maar ik kan er dan wel mee terugrijden)
Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 3-11-2008 om 20:07 uur.
|
|
houw ns op! |
|
lwd |
3-11-2008 20:18 |
Posts: 4 |
Ik heb dus ook hetzelfde probleem met mijn Aprilia SX. Heb zelf al meerdere oorzaken gehoort: Te warm worden van bougie, het vacuumkraantje en dat je vlotterbak leeg gezogen word. Maar wat bedoelen je precies met het vlotternaald lipje?
|
|
|
|
Twizz |
3-11-2008 20:22 |
Posts: 851 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: lwd
Ik heb dus ook hetzelfde probleem met mijn Aprilia SX. Heb zelf al meerdere oorzaken gehoort: Te warm worden van bougie, het vacuumkraantje en dat je vlotterbak leeg gezogen word. Maar wat bedoelen je precies met het vlotternaald lipje?
Door dat bij te buigen stel je in bij welk niveau benzine in de vlotterbak er geen benzine meer bijkomt. als deze te hoog komt dat loopt de carb over(lektie dus) en als deze laag is dan trek je dus je vlotter leeg en dan begitnie te stottere of slaatie af voordat hij weer bijvult.
|
|
houw ns op! |
|
lwd |
3-11-2008 20:25 |
Posts: 4 |
Dank u zeer, zal morgen ook is kijken of het werkt.
|
|
|
|
Twizz |
3-11-2008 20:45 |
Posts: 851 |
Mijn probleem is verholpen
Lag aan de bougie
|
|
houw ns op! |
|
Henk-88 |
3-11-2008 20:59 |
Posts: 26703 |
Aha! Tunnelvisie!
Het ineens inhouden op top is niet altijd verholpen met het bijbuigen van de vlotter.
Vooral als je je bedenkt dat vlotters zich niet zomaar uit zichzelf gaan bijstellen, zou je eerst 'ns naar een ander - en beslist vaker voorkomend- fenomeen kunnen kijken.
Door vervuiling van het benzinetraject kunnen ongewenste vernauwingen opduiken op plaatsen waar je d'r geen behoefte aan hebt (in de benzinekraan, het benzinefilter of in de carburateur). Die vernauwingen zorgen voor een lagere doorstroomsnelheid van de brandstof.
Daardoor kan het voorkomen dat als je langere tijd wilt accelereren (accelereren kost de meeste brandstof en langdurig accelereren gebeurt doorgaans in de hoogste versnellingen; hoe hoger de versnelling hoe langer het accelereren duurt) dat er minder brandstof in je vlotterkamer komt dan er uitgaat.
De tip om je vlotter bij te buigen is in dit geval een tip voor en door debiele beunkoeien.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Niek de Wildt |
3-11-2008 21:41 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Aha! Tunnelvisie!
Het ineens inhouden op top is niet altijd verholpen met het bijbuigen van de vlotter.
Vooral als je je bedenkt dat vlotters zich niet zomaar uit zichzelf gaan bijstellen, zou je eerst 'ns naar een ander - en beslist vaker voorkomend- fenomeen kunnen kijken.
Door vervuiling van het benzinetraject kunnen ongewenste vernauwingen opduiken op plaatsen waar je d'r geen behoefte aan hebt (in de benzinekraan, het benzinefilter of in de carburateur). Die vernauwingen zorgen voor een lagere doorstroomsnelheid van de brandstof.
Daardoor kan het voorkomen dat als je langere tijd wilt accelereren (accelereren kost de meeste brandstof en langdurig accelereren gebeurt doorgaans in de hoogste versnellingen; hoe hoger de versnelling hoe langer het accelereren duurt) dat er minder brandstof in je vlotterkamer komt dan er uitgaat.
De tip om je vlotter bij te buigen is in dit geval een tip voor en door debiele beunkoeien.
nooit problemen gehad met vernauwingen
was idd een beetje eenduidig antwoord, maar had dan ook haast (wanneer niet )
Wat ik bedoel is: als het altijd al zo is geweest met de bijbehorende setup, dan is er een grote kans dat hij door de meer behoefde aan benzine van een snellere setup zijn vlotterbakje leegtrekt.
En omdat ik dit al meerdere malen heb meegemaakt (vaak op setups met alleen snelle pijp) en het een makkelijk iets is om uit te sluiten (en daarna anders weer terug te zetten) was mijn advies om dit eerst te doen.
Is het hiermee niet verholpen kom je idd bij opstructies verder in het peut traject of bougie problemen als meest logische oorzaken.
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 3-11-2008 om 21:42 uur.
|
|
|
|
Henk-88 |
3-11-2008 21:43 |
|
Niek de Wildt |
3-11-2008 21:45 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]
Nee kerel, het begin is bij het nakijken van het benzinetraject; het bijbuigen is vaak een drama, dan weer teveel en dan weer te weinig. En dan weet je dus nog niet of het daar wel mee verholpen is.
No sjpang enzo
ik zou toch voor vlotterlipje gaan ivm mijn vorige ervaringen (3x inmiddels dus bij gpr OM)
EDIT: denk aan je slaapplek jij!
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 3-11-2008 om 21:48 uur.
|
|
|
|
Henk-88 |
3-11-2008 22:13 |
Posts: 26703 |
Oke, nog 1 keer speciaal voor beunNiek
Er lijkt bij topicstarter geen sprake te zijn van een (gedeeltelijk) nieuwe set-up.
Als je dat combineert met het gegeven dat vlotters zich meestal niet uit eigener beweging gaan bijstellen dan rest in dit topic slechts de constatering dat je pas moet gaan bijbuigen als het schoonmaken en controleren van het benzinetraject geen gunstig effect sorteert.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Niek de Wildt |
4-11-2008 8:38 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Oke, nog 1 keer speciaal voor beunNiek
Er lijkt bij topicstarter geen sprake te zijn van een (gedeeltelijk) nieuwe set-up.
Als je dat combineert met het gegeven dat vlotters zich meestal niet uit eigener beweging gaan bijstellen dan rest in dit topic slechts de constatering dat je pas moet gaan bijbuigen als het schoonmaken en controleren van het benzinetraject geen gunstig effect sorteert.
nee oke, maar bij mijn redenering ging ik er ook vanuit dat de TS het probleem al heeft sinds het begin van deze setup.
kortom TS, antwoord is
|
|
|
|