accu en koppelingsplaten
of koppelingsveren niet meer onder spanning of lam
of idd krukasoverbrenging
of alle olie is uit je bak gelekt (druppel voor druppel ofzo, of verbrand in de verbrandingsmotor, door een lekke krukaskeerring) en je koppelingsplaten inmiddels verbrand door het gebrek aan smering
misschien rijd hij wel 10minuten in zn 6 met slippende koppeling
die tzr is van 2003 alweer he, en tis gewoon een brommer niet een onverwoestbare tank.. dus ja er kan altijd
ook iets motorisch zijn, naast dat een accu ook geen zowat onbeperkt leven heeft (moet je nog even wachten op altair accu's met nano technologie, die gaan evenlang mee als een automotor (300.000km)
toen mijn aprilia af1 (rv4 blok) dit had (was van ene op andere moment tijdens rijden) toen kwam er ook een vreemd geluid uit de bak... maar toen bleek m'n koppelingshuis niet meer op zn plek te zitten
moertje losgelopen
dus als je nog wat wil leren moet je egwoon even de olie aftappen en de koelvloeistof, en dan dat koppelingsdeksel eraf, ik denk dat je bak nog wel goed is enkel dus iets met je koppeling. desnoods breng je de hele koppeling naar de brommerboer en laat je die ernaar kijken, scheelt vast wel op de kosten als ze dat niet al gratis doen (mogelijk) in de hoop je te kunnen overtuigen dat je een gehele nieuwe koppeling moet kopen..
owja verrek maar iemand raadde je al aan om ook eens even op het carter te koppelen, dat moet je eerst doen want misschien is je koppelingskabel ook wel flink gaar
oja en dan nog iets over de huidige accu's; elke dag dat je accu beneden de 12,4volt staat slijt hij 1%, en als je accu bvb 4ampere is mag hij voor langste levensduur maximaal geladen worden met 0,4ampere
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 4-11-2008 om 8:20 uur.