Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - vraag honda mb

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 893 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #53022 - vraag honda mb
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1170 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

faray 3-11-2008 13:34 Print topicpost
Posts: 70
goed, ik zal beschrijven wat er vanochtend gebeurde, ik reed naar school en halverwege na dat ik een bocht maakte en weer gas begon te geven leek het wel alsof het gas halverwege niet meer werkte, ik bedoel ik reed met vol gas maar leek net alsof hij begrenst was ofzo(de motor). toen ik weer terug reed van school deed ie het weer maar het geluid lijkt iets scheller geworden te zijn(en het lijk alsof er ergens in de motor iets een beetje rammelt).
weet iemand wat dit zou kunnen zijn, misschien dat de zuigerveren kapot zijn(ook al is het raar dat ie het op de terug weg wel deed), of iets verstopt ofzo?
ik fix het namelijk liever nu het nog niet zo erg is

Groeten Faray

 

TECstar 3-11-2008 13:42 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: faray
goed, ik zal beschrijven wat er vanochtend gebeurde, ik reed naar school en halverwege na dat ik een bocht maakte en weer gas begon te geven leek het wel alsof het gas halverwege niet meer werkte, ik bedoel ik reed met vol gas maar leek net alsof hij begrenst was ofzo(de motor). toen ik weer terug reed van school deed ie het weer maar het geluid lijkt iets scheller geworden te zijn(en het lijk alsof er ergens in de motor iets een beetje rammelt).
weet iemand wat dit zou kunnen zijn, misschien dat de zuigerveren kapot zijn(ook al is het raar dat ie het op de terug weg wel deed), of iets verstopt ofzo?
ik fix het namelijk liever nu het nog niet zo erg is

Groeten Faray



je reed naar school
nam een bocht
halverwege de bocht gaf je weer volgas
en toen leek het alsof hij niet werkte op het begin

welke versnelling?
want als je veel toeren hebt gemaakt in zn 2 of 3 moet hij soms weer even die toeren pakken
dan daalt hij zegmaar eerst in toeren en dan pas pakt hij hem weer
is heel normaal verder als dat het is

maar die tik in je blok
wat hoor je nou precies dan?
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
faray 3-11-2008 16:40 Print reply
Posts: 70
ja ik had hem geloof ik van z'n 4 naar 2, maar ik reed daarna nog een kilometer of wat, en het ging niet weg,
maar ja die tik, uhmm een beetje schel alsof er iets los zit. weet niet precies, maarja het is ook maar heeel zacht
 
bulteman 3-11-2008 19:37 Print reply

Posts: 1956
is moeilijk te zeggen, het kan zijn dat je alleen je carburateur en luchtfilter schoon moet maken, maar als je pech hebt je cilinder of krukas

maar dus moeilijk te bepalen aan de hand van jouw uitleg
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
faray 3-11-2008 22:30 Print reply
Posts: 70
oke, wel ik heb dalijk 4 dagen vrij, dus ik heb wel tijd,
maar geen ervaring, is het moeilijk dat schoonmaken van carburateur en luchtfilter??


 
TECstar 4-11-2008 13:23 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: faray
oke, wel ik heb dalijk 4 dagen vrij, dus ik heb wel tijd,
maar geen ervaring, is het moeilijk dat schoonmaken van carburateur en luchtfilter??




luchtfilter schoonmaken ... lees bij deze ook goed de reacties
carb schoonmaken

ik hier wat FAQ's gezet


link was dood, heb em opnieuw neergezet



Dit bericht is gewijzigd door TECstar op 4-11-2008 om 13:27 uur.

Dit bericht is gewijzigd door TECstar op 4-11-2008 om 13:29 uur.
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
sleutelboy 4-11-2008 17:03 Print reply
Posts: 36
waarschijnlijk warmloper

en die tik zijn je zuigerveertjes.

kijk eerst daarnaar.
ik hep ervaring met dat soort dingen
 
TECstar 4-11-2008 20:24 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sleutelboy
waarschijnlijk warmloper

en die tik zijn je zuigerveertjes.

kijk eerst daarnaar.
ik hep ervaring met dat soort dingen


kijk niet eerst daar zouk zeggen
waarom krijgen mensen op dit forum altijd de opdracht dingen meteen uit elkaar te halen omdat het iets zou kunnen zijn
als je begint met simpele en mgoedkope oplossing waarbij weinig mis kan gaan ben je beter af
dus begin met je carb en luchtfilter is mijn advies
overweeg daarna wat sleutelboy zei

(ik denk persoonlijk niet dat het dat is, want bij warmloper neemt ook je max af en daar hebk niks over gelezen )
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
faray 2-9-2009 13:30 Print reply
Posts: 70
Late reactie:P, maar ik denk ik leg even uit wat er aan de hand is voor mensen die het zelfde ervaren. de bougie dop was niet waterdicht waardoor er storing ontstond. nieuwe op gezet en ging weer perfect
 
Saknet 2-9-2009 14:45 Print reply

Posts: 10355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]


kijk niet eerst daar zouk zeggen
waarom krijgen mensen op dit forum altijd de opdracht dingen meteen uit elkaar te halen omdat het iets zou kunnen zijn
als je begint met simpele en mgoedkope oplossing waarbij weinig mis kan gaan ben je beter af


Dat is heel simpel schat. Lees maar eens een gemiddel 2takt brommer werkplaatsboek (zuigerveren vervangen elke 10.000km)

Trouwens wat kosten zuigerveren en een koppakking nou? 11 euro man. En wat kost een nieuwe cilinder en krukas nadat je zuigerveren knappen? Juist.

Trouwens als je zuiger niet al te mooi meer is vervang die dan ook kost toch ook niks. mja doe dan ook direct nieuw small end lager, kost wederom niks.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 2-9-2009 om 14:46 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 2-9-2009 om 14:47 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
TECstar 2-9-2009 14:55 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
[...]

Dat is heel simpel schat. Lees maar eens een gemiddel 2takt brommer werkplaatsboek (zuigerveren vervangen elke 10.000km)

Trouwens wat kosten zuigerveren en een koppakking nou? 11 euro man. En wat kost een nieuwe cilinder en krukas nadat je zuigerveren knappen? Juist.

Trouwens als je zuiger niet al te mooi meer is vervang die dan ook kost toch ook niks. mja doe dan ook direct nieuw small end lager, kost wederom niks.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 2-9-2009 om 14:46 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 2-9-2009 om 14:47 uur.


dan ben je de hele middag aan het kloten wat eig niet hoeft
want de oplossing was veel simpeler (zie kwoot hieronder)

en meeste mensen zijn goed in het uit mekaar trekken van dingen, maar met het in elkaar zetten worden nog wel eens fouten gemaakt
dus moet je simpel beginnen als je het daarmee oplost

en verder is dit topic al een half jaar oud btw

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: faray
Late reactie:P, maar ik denk ik leg even uit wat er aan de hand is voor mensen die het zelfde ervaren. de bougie dop was niet waterdicht waardoor er storing ontstond. nieuwe op gezet en ging weer perfect


 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Saknet 2-9-2009 18:33 Print reply

Posts: 10355
lol dat doet er niet toe, meeste mensen die hier komen en dit topic ooit nog eens tegenkomen nemen nog wel de moeite om hun bougiedop aan te duwen

enja ik had niet goed gelezen ik las enkel jouw uitermate op de zenuwen werkende klaagpreek.

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 2-9-2009 om 18:34 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.

Dit topic is 1170 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved