Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Opmaat pijp

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 749 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #53005 - Opmaat pijp
Pagina 18 van 18
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 16, 17, 18Vorige pagina
Dit topic is 20347 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Niek de Wildt 25-12-2008 22:03 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
[...]



je typt nu al een paar keer specificer, wat is dat?


ja sorry ik heb derde graads aids.


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


Moet je eens horen taalwonder, ik kan heel specifiek zijn over de wijze waarop ik je om het leven ga brengen. Ik maak een Excel bestandje waarin ik op elke mogelijke manier de meest pijnlijke dood voor je laat berekenen, vervolgens las ik een opmaat ploertendoder voor je in elkaar waarmee ik je gezicht zal verminken zodat je als een uitgebeend kadaver met pootjes door het leven zult gaan.


vanwaar de maar al te bekende ploertendoder bedreiging (jaja ik weet het, het is geen bedreiging, ik ga echt worden verminkt) ik zei toch iets normaals?
Of heb je vandaag gewoon nog niet je limiet aan kindermoord bereikt?

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
als ik de header kleiner maak (netjes in vult) dan verandert de rest mee. geeft dit geen verlies, of kan ik beter een andere optie verzinnen als b.v een andere uitlaatflens flansen??

en hoe kom ik aan de geluidssnellheid??

en nog ff bij de weg, hoe kun je de powerband in cm's uitdrukken??


Dit bericht is gewijzigd door jan-dx11 op 25-12-2008 om 21:50 uur.


sorry, had er eerst overheen gekeken.

ik neem aan dat je met kleiner maken de lengte bedoeld?
als het de diameter is zou ik zeggen niet doen, het scheeld inderdaad vermogen, en de formules voor de tussenmaten veranderen dan niet juist mee. hoe je deze formules kunt aanpassen bij een andere gewenste diameter komt allemaal te staan in het artikel wat over pakweg een week online staat (staat ook in progje, net als dat ik waarschijnlijk een optie ga toevoegen waarbij je dus een maximaal toelaatbare lengte of diameter kunt opgeven als je hem anders niet passend krijgt, zodat iig de formules mee veranderen, maar ideaal is het niet ---> staat bij wat er gaat komen in v1.5)
Als het de lengte is zou ik het ook niet doen, dan klopt het ook niet meer.
Maar ook conussen kun je in een bocht laten lopen hè, dat snap je neem ik aan.
Wat is je probleem dan?

Voor geluidsnelheid in uitlaat zie "Hulp bij invoeren" van mijn programmatje, staat het helemaal uitgelegt.

Wat je met PB in cm's uitdrukken bedoeld snap ik even niet, je moet wat SPECIFIEKER zijn :P

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 25-12-2008 om 23:31 uur.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 25-12-2008 23:15 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


ja sorry ik heb derde graads aids.


[...]


vanwaar de maar al te bekende ploertendoder bedreiging (jaja ik weet het, het is geen bedreiging, ik ga echt worden verminkt) ik zei toch iets normaals?
Of heb je vandaag gewoon nog niet je limiet aan kindermoord bereikt?

[...]


sorry, had er eerst overheen gekeken.

ik neem aan dat je met kleiner maken de lengte bedoeld?
als het de diameter is zou ik zeggen niet doen, het scheeld inderdaad vermogen, en de formules voor de tussenmaten veranderen dan niet juist mee. hoe je deze formules kunt aanpassen bij een andere gewenste diameter komt allemaal te staan in het artikel wat over pakweg een week online staat (staat ook in progje, net als dat ik waarschijnlijk een optie ga toevoegen waarbij je dus een maximaal toelaatbare lengte of diameter kunt opgeven als je hem anders niet passend krijgt, zodat iig de formules mee veranderen, maar ideaal is het niet ---> staat bij wat er gaat komen in v1.5)
Als het de lengte is zou ik het ook niet doen, dan klopt het ook niet meer.
Maar ook conussun kun je in een bocht laten lopen hè, dat snap je neem ik aan.
Wat is je probleem dan?

Wat je met PB in cm's uitdrukken bedoeld snap ik even niet, je moet wat SPECEFIEKER zijn :P



Specifieker...

 
jan-dx11 26-12-2008 9:54 Print reply

Posts: 4931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
ik neem aan dat je met kleiner maken de lengte bedoeld?
als het de diameter is zou ik zeggen niet doen, het scheeld inderdaad vermogen, en de formules voor de tussenmaten veranderen dan niet juist mee. hoe je deze formules kunt aanpassen bij een andere gewenste diameter komt allemaal te staan in het artikel wat over pakweg een week online staat (staat ook in progje, net als dat ik waarschijnlijk een optie ga toevoegen waarbij je dus een maximaal toelaatbare lengte of diameter kunt opgeven als je hem anders niet passend krijgt, zodat iig de formules mee veranderen, maar ideaal is het niet ---> staat bij wat er gaat komen in v1.5)
Als het de lengte is zou ik het ook niet doen, dan klopt het ook niet meer.
Maar ook conussen kun je in een bocht laten lopen hè, dat snap je neem ik aan.
Wat is je probleem dan?

Voor geluidsnelheid in uitlaat zie "Hulp bij invoeren" van mijn programmatje, staat het helemaal uitgelegt.

Wat je met PB in cm's uitdrukken bedoeld snap ik even niet, je moet wat SPECIFIEKER zijn :P




neej, kleiner van diameter, omdat de uitlaat flens een insteek flens is, met een buitendiameter van 25, nu zegt jou programma dat de binnen diameter 25 mm moet zijn.

en om hem rond te laten lopen kun je zo in cone berekenen idd.

en bij onnoddige maten staat "powerband in cm" vind ik wel grappig, maar je bedoeld vast iets anders, ik weet alleen nog niet zo snel wat.
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
Niek de Wildt 27-12-2008 0:33 Print reply
Posts: 7168
Nieuwe versie "2stroke tuning v1.5" is online!
http://members.tele2...tuning%20%20v1.5.xls

Foutjes verholpen en nieuwe belangrijke dingen toegevoegd, gooi de oude dus zsm weg!


Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 27-12-2008 om 0:33 uur.

Dit was nogsteeds een gehaaste versie, dus er zitten nog best grote fouten in, wacht maar braaf op de volgende versie, die zal wel dezelfde resultaten geven als wanneer ik er gewoon een voor je bereken.


Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 19-1-2009 om 1:29 uur.
 
jan-dx11 27-12-2008 18:11 Print reply

Posts: 4931
jah, hij gaat er steeds ingewikkelder uitzien. maar hoe kan ik aan de uitlaatgas temp. komen??

*onderschrift aangepast*
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
bulteman 27-12-2008 18:40 Print reply

Posts: 1956
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
jah, hij gaat er steeds ingewikkelder uitzien. maar hoe kan ik aan de uitlaatgas temp. komen??

*onderschrift aangepast*


kun je stage 6 uitlaatgas temp meter voor kopen, of het nauwkeurig werkt kan ik je niet zeggen
 
Als het regent in September, valt kerst in December.
Niek de Wildt 27-12-2008 19:16 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
jah, hij gaat er steeds ingewikkelder uitzien. maar hoe kan ik aan de uitlaatgas temp. komen??

*onderschrift aangepast*



Het staat er allemaal uitgelegt dus waarom mensen niet goed lezen is mij een raadsel

je kunt met het BMEP de gemmiddelde temp benaderen, en met die temp kun je de gemiddelde geluidsnelheid uitrekenen.

Het BMEP kun je benaderen met het vakje onder de rest maar het is beter als je hem echt uitrekend en dat staat uitgelegt in die link.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bulteman
[...]


kun je stage 6 uitlaatgas temp meter voor kopen, of het nauwkeurig werkt kan ik je niet zeggen


Het meten moet je zo dicht mogelijk bij de uitlaatpoort doen.
dit wordt of gedaan met een lange voeler in het einde van de uitlaat, maar zoon ding van stage 6 zal een sensor zijn die in je pijp zal worden gelast oid in de voorbocht vlakbij de poort, dat is opzich erg goed.

Wat je niet moet hebben is de uitlaattemp maar de uitlaatGAStemp oftewel EGT (exhaust gas temperture) maar ik neem aan dat dat ding van stage 6 gewoon de erin steekt en het gas meet.

Als er dus temp wordt gemeten moet er ook nog een gemiddelde van genomen worden, berekenen is dus in dit geval beter.
 
bulteman 27-12-2008 19:25 Print reply

Posts: 1956
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]



Het staat er allemaal uitgelegt dus waarom mensen niet goed lezen is mij een raadsel

je kunt met het BMEP de gemmiddelde temp benaderen, en met die temp kun je de gemiddelde geluidsnelheid uitrekenen.

Het BMEP kun je benaderen met het vakje onder de rest maar het is beter als je hem echt uitrekend en dat staat uitgelegt in die link.

[...]


Het meten moet je zo dicht mogelijk bij de uitlaatpoort doen.
dit wordt of gedaan met een lange voeler in het einde van de uitlaat, maar zoon ding van stage 6 zal een sensor zijn die in je pijp zal worden gelast oid in de voorbocht vlakbij de poort, dat is opzich erg goed.

Wat je niet moet hebben is de uitlaattemp maar de uitlaatGAStemp oftewel EGT (exhaust gas temperture) maar ik neem aan dat dat ding van stage 6 gewoon de erin steekt en het gas meet.

Als er dus temp wordt gemeten moet er ook nog een gemiddelde van genomen worden, berekenen is dus in dit geval beter.


en dan ook ... graden bij ..... toeren

want tussen 2000 en 10000 toeren zou ook wel donders verschil in zitten lijkt mij

 
Als het regent in September, valt kerst in December.
Niek de Wildt 29-12-2008 14:26 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bulteman
[...]


en dan ook ... graden bij ..... toeren

want tussen 2000 en 10000 toeren zou ook wel donders verschil in zitten lijkt mij



dat zeg ik onderaan.

als je een run maakt in de powerband neem je daar de gemiddelde temp van.
 
jan-dx11 3-4-2009 21:31 Print reply

Posts: 4931
heeft iemand al een pijp klaar? ik ben erg benieuwd
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.

Dit topic is 20347 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 18 van 18
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 16, 17, 18Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved