Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Opmaat pijp

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1164 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #53005 - Opmaat pijp
Pagina 5 van 18
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 16, 17, 18Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 20525 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tombrom 27-11-2008 21:48 Print reply

Posts: 15925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


het beste tig of autogeen

maar als je gewoon wat wilt proberen gaat het met co2 ook wel. maar dan krijg je gewoon niet alles uit je blok



hoezo krijg je met co2 niet alles eruit?
 
Joel_koningslust 27-11-2008 21:49 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tombrom
[...]



hoezo krijg je met co2 niet alles eruit?


omdat jij een co2 las niet zonder doorlas erop legt
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Tombrom 27-11-2008 21:50 Print reply

Posts: 15925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


omdat jij een co2 las niet zonder doorlas erop legt


dus?
 
Tommyofzo 27-11-2008 21:51 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tombrom
[...]


dus?

gokje: meer ongewenste reflecties en minder goede flow?
 
Mt5_grolsch 27-11-2008 21:54 Print reply

Posts: 2014
ik heb de berekening helemaal klaar en heb ook al een rechte pijp gemaakt.

maar om hem nu rechts om bovenlangs te laten lopen is een beetje een probleem

is er ook mieschien een teken programma voor om die uitlaat in 3d te tekenen en dat je dan meteen kunt zien wat iedere schuinte per conus is?
 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat
Markjo 27-11-2008 21:55 Print reply

Posts: 1061
als die er is meld ik me als eerste aan
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
Mt5_grolsch 27-11-2008 21:57 Print reply

Posts: 2014
moet je dan gewoon een per conus gaan proberen aan de brom?

zo ja als ik met cone layout een conus uit print is hij licht blauw ingekleurd kan ik hem ook uit printen met alleen een zwart lijntje?
 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat
Gary - Forum en Gallery Moderator 27-11-2008 21:58 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


omdat jij een co2 las niet zonder doorlas erop legt


Is een doorlas hier belangrijk dan?
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
Joel_koningslust 27-11-2008 21:59 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gary
[...]


Is een doorlas hier belangrijk dan?


ja. jij wilt geen doorlas in je pijp waardoor er allerlei ongewenste reflecties gaan plaatsvinden
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Gary - Forum en Gallery Moderator 27-11-2008 22:01 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


ja. jij wilt geen doorlas in je pijp waardoor er allerlei ongewenste reflecties gaan plaatsvinden


Had je post beter moeten lezen . Begreep al niet waarom je een doorlas zou willen in je uitlaat.

 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
Joel_koningslust 27-11-2008 22:03 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gary
[...]


Had je post beter moeten lezen . Begreep al niet waarom je een doorlas zou willen in je uitlaat.




je moet hem er idd absoluut niet in hebben
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Sypie_Honda 27-11-2008 22:11 Print reply

Posts: 13830
1 mm tig lassen krijg je ook heel erg moeilijk zonder doorlas.

maar als je er met TIG een doorlas door heen hebt, en je laat tijdens het lassen gas door de pijp lopen is er niks aan het handje, vloeit ie ook netjes glad aan de achterkant.

weet niet hoe dat gaat met co2, nog nooit geprobeerd.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Joel_koningslust 27-11-2008 22:20 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
1 mm tig lassen krijg je ook heel erg moeilijk zonder doorlas.

maar als je er met TIG een doorlas door heen hebt, en je laat tijdens het lassen gas door de pijp lopen is er niks aan het handje, vloeit ie ook netjes glad aan de achterkant.

weet niet hoe dat gaat met co2, nog nooit geprobeerd.


lijkt me niet dat het met co2 gaat. want zon co2 ding blijft materiaal toevoegen

of ben ik nu helemaal verkeerd aan het denken
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Tombrom 27-11-2008 22:22 Print reply

Posts: 15925
ik ga er over een tijdej gewoon maken met een co2

en ga wel zien wat het doet
 
jan-dx11 28-11-2008 18:05 Print reply

Posts: 4931
als je er bij migmag ook gas door laat lopen wordt het ook wel vrij glad.

Probeer eerst een gewoon 2 stukken plaatstaal 1mm aan elkaar te lassen, en kijk of het wil.

Maar de hoek uitrekenen is toch niet moeilijk?? de eerste bocht vanuit het blok naar beneden is 80o???

Nou, als dat 4 conusen zijn dan deel je het door 6.

Want de eerste en laatste las wil je recht hebben, en de andere kan wil je wel scheef. dat zijn er dus 2.

Dan heb je nog 2 conusen waar 2 kanten scheef zijn, dat zijn er dus 4.

80o:6=13.33o.

De volgede bocht is 180o als dat 8 conusen zijn zul je dus 14 lassen hebben, is 12,8o.

Dan krijg je nog een bocht van 90o als dat er 5 zijn heb je 8 lassen, dus 11,25ocsup].

Hoe meer conusen je hebt hoe kleiner de bocht, hoe mooier het overloop, hoe mooier het geheel zal lopen. (mits de lassen mooi wordern, want je krijgt ook meer lassen natuurlijk)


Dit bericht is gewijzigd door jan-dx11 op 28-11-2008 om 18:06 uur.
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.

Dit topic is 20525 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 5 van 18
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 16, 17, 18Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved