Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Opmaat pijp

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1064 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #53005 - Opmaat pijp
Pagina 4 van 18
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5 ... 16, 17, 18Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 20524 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Mt5_grolsch 13-11-2008 19:29 Print reply

Posts: 2014
zou dit programma het goed doen? http://crew.scooter-...haustCalculator2.exe

en werkt de freeware van bimotion goed?
 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat
Niek de Wildt 13-11-2008 19:37 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mt5_grolsch
zou dit programma het goed doen? http://crew.scooter-...haustCalculator2.exe

en werkt de freeware van bimotion goed?


Die staat al in mijn link met alle gratis programma's, ik herhaal:
http://www.ytcn.nl/archief/index.php?dir=
En dan bij 'Software', of wel:
http://www.ytcn.nl/a...ex.php?dir=Software/

De naar mijn mening wat betere gratis uitlaat progjes zijn:
die van John Huijben (frits overmars formules in exceltje), exhaust calculator 2 (dus dezelfde als jou link)

Bimotion geeft ook redelijke pijpen, maar mijn eerste keuze blijft die van Frits overmars
 
jan-dx11 27-11-2008 20:42 Print reply

Posts: 4931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mt5_grolsch
zou dit programma het goed doen? http://crew.scooter-...haustCalculator2.exe

en werkt de freeware van bimotion goed?


oke, hoe kom ik aan al die gegevens?? de cc's weet ik wel, uitlaatflens zal ook nog lukken, maar verder ben ik een echte n00b

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Die staat al in mijn link met alle gratis programma's, ik herhaal:
http://www.ytcn.nl/archief/index.php?dir=
En dan bij 'Software', of wel:
http://www.ytcn.nl/a...ex.php?dir=Software/


oke, en welke moet ik dan hebben?? want ik vind de namen die jij ze hebt gegeven vindt ik wat vaag .

Nog bedankt voor cone btw, werkt wel grappig, nu dus nog ff een berekeningsprogramma.
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
Markjo 27-11-2008 20:46 Print reply

Posts: 1061
lekker zelf doen, is een klein avondje werk
ff dat bestandje over die 2t uitlaat doorlezen. Weet je meteen hoe en wat 't doet
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten
jan-dx11 27-11-2008 20:49 Print reply

Posts: 4931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Markjo
lekker zelf doen, is een klein avondje werk
ff dat bestandje over die 2t uitlaat doorlezen. Weet je meteen hoe en wat 't doet

welke??
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
suzuki rm 27-11-2008 21:09 Print reply

Posts: 1114
waar kan je ergens van da plaatstaal krijge?
 
jan-dx11 27-11-2008 21:13 Print reply

Posts: 4931
marktplaats, metaal handel, metaalbewerkingsbedrijf of mercedes van je vader of buurman.
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
Joel_koningslust 27-11-2008 21:22 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
marktplaats, metaal handel, metaalbewerkingsbedrijf of mercedes van je vader of buurman.


autoplaatwerk is niet echt geschikt. dat is echt heeeeeel dun
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
jan-dx11 27-11-2008 21:25 Print reply

Posts: 4931
jah, 0,8mm is ideaal toch?? 1mm kan ook wel (is makkelijker te lassen en makkelijker te krijgen)

is btw ook gespoten en als je een goede auto heb is het ook nog verzinkt, dus poep te lassen

Dit bericht is gewijzigd door jan-dx11 op 27-11-2008 om 21:26 uur.
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
Joel_koningslust 27-11-2008 21:27 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
jah, 0,8mm is ideaal toch?? 1mm kan ook wel (is makkelijker te lassen en makkelijker te krijgen)

is btw ook gespoten en als je een goede auto heb is het ook nog verzinkt, dus poep te lassen

Dit bericht is gewijzigd door jan-dx11 op 27-11-2008 om 21:26 uur.


vaak is autoplaatwerk zelfs nog dunner.

op het werk hebben wij reparatieplaten van heuts. die zijn 0.8 dik, en het autoplaatwerk is zelfs nog dunner. dus reken maar gerust op 0.5mm
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
suzuki rm 27-11-2008 21:29 Print reply

Posts: 1114
mee wa vor lasapparaat kan ik zo'n uitlaat het beste lassen?
ik wou het met CO2 proberen, zou da gaan?

ik wil eerst voor een puch proberen zo pijpje te maken en daarna vor men derbi drd.
 
Joel_koningslust 27-11-2008 21:31 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzuki rm
mee wa vor lasapparaat kan ik zo'n uitlaat het beste lassen?
ik wou het met CO2 proberen, zou da gaan?

ik wil eerst voor een puch proberen zo pijpje te maken en daarna vor men derbi drd.


het beste tig of autogeen

maar als je gewoon wat wilt proberen gaat het met co2 ook wel. maar dan krijg je gewoon niet alles uit je blok
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
jan-dx11 27-11-2008 21:32 Print reply

Posts: 4931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


vaak is autoplaatwerk zelfs nog dunner.

op het werk hebben wij reparatieplaten van heuts. die zijn 0.8 dik, en het autoplaatwerk is zelfs nog dunner. dus reken maar gerust op 0.5mm

ik bedoel niet dat 0,8 ideaal is voor een mercedes, maar voor een opmaat pijp

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzuki rm
mee wa vor lasapparaat kan ik zo'n uitlaat het beste lassen?
ik wou het met CO2 proberen, zou da gaan?

ik wil eerst voor een puch proberen zo pijpje te maken en daarna vor men derbi drd.

Het beste is tig, en dan ook gas door de uitlaat laten lopen.

Mig mag kan ook wel, maar wordt meer een beedje bakwerk, en dan moet je zeker weten gas door de telassen uitlaat laten lopen.

Hecht hem in 3 delen en las hem ook in 3en af, zodatje hem met een dermel van binnen nog ff glad kan maken
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
suzuki rm 27-11-2008 21:33 Print reply

Posts: 1114
het probleem is dat ik thuis geen tig of autgeen heb.
hoe maken jullie die konussen zo mooi rond?
met een walsje of door te kloppen?
 
Markjo 27-11-2008 21:41 Print reply

Posts: 1061
verschillende dikten assen en daaromheen je uitlaat buigen/kloppen.

het beste is om een zo groot mogelijke as te pakken, om je conus eromheen te vouwen
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten

Dit topic is 20524 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 18
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5 ... 16, 17, 18Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved