Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #53005 - Opmaat pijp
|
Pagina 4 van 18
|
Dit topic is 20524 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Mt5_grolsch |
13-11-2008 19:29 |
Posts: 2014 |
|
|
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat |
|
Niek de Wildt |
13-11-2008 19:37 |
|
jan-dx11 |
27-11-2008 20:42 |
Posts: 4931 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mt5_grolsch
zou dit programma het goed doen? http://crew.scooter-...haustCalculator2.exe
en werkt de freeware van bimotion goed?
oke, hoe kom ik aan al die gegevens?? de cc's weet ik wel, uitlaatflens zal ook nog lukken, maar verder ben ik een echte n00b
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
Die staat al in mijn link met alle gratis programma's, ik herhaal:
http://www.ytcn.nl/archief/index.php?dir=
En dan bij 'Software', of wel:
http://www.ytcn.nl/a...ex.php?dir=Software/
oke, en welke moet ik dan hebben?? want ik vind de namen die jij ze hebt gegeven vindt ik wat vaag .
Nog bedankt voor cone btw, werkt wel grappig, nu dus nog ff een berekeningsprogramma.
|
|
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden. |
|
Markjo |
27-11-2008 20:46 |
Posts: 1061 |
lekker zelf doen, is een klein avondje werk
ff dat bestandje over die 2t uitlaat doorlezen. Weet je meteen hoe en wat 't doet
|
|
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten |
|
jan-dx11 |
27-11-2008 20:49 |
|
suzuki rm |
27-11-2008 21:09 |
Posts: 1114 |
waar kan je ergens van da plaatstaal krijge?
|
|
|
|
jan-dx11 |
27-11-2008 21:13 |
Posts: 4931 |
marktplaats, metaal handel, metaalbewerkingsbedrijf of mercedes van je vader of buurman.
|
|
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden. |
|
Joel_koningslust |
27-11-2008 21:22 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
marktplaats, metaal handel, metaalbewerkingsbedrijf of mercedes van je vader of buurman.
autoplaatwerk is niet echt geschikt. dat is echt heeeeeel dun
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
jan-dx11 |
27-11-2008 21:25 |
Posts: 4931 |
jah, 0,8mm is ideaal toch?? 1mm kan ook wel (is makkelijker te lassen en makkelijker te krijgen)
is btw ook gespoten en als je een goede auto heb is het ook nog verzinkt, dus poep te lassen
Dit bericht is gewijzigd door jan-dx11 op 27-11-2008 om 21:26 uur.
|
|
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden. |
|
Joel_koningslust |
27-11-2008 21:27 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
jah, 0,8mm is ideaal toch?? 1mm kan ook wel (is makkelijker te lassen en makkelijker te krijgen)
is btw ook gespoten en als je een goede auto heb is het ook nog verzinkt, dus poep te lassen
Dit bericht is gewijzigd door jan-dx11 op 27-11-2008 om 21:26 uur.
vaak is autoplaatwerk zelfs nog dunner.
op het werk hebben wij reparatieplaten van heuts. die zijn 0.8 dik, en het autoplaatwerk is zelfs nog dunner. dus reken maar gerust op 0.5mm
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
suzuki rm |
27-11-2008 21:29 |
Posts: 1114 |
mee wa vor lasapparaat kan ik zo'n uitlaat het beste lassen?
ik wou het met CO2 proberen, zou da gaan?
ik wil eerst voor een puch proberen zo pijpje te maken en daarna vor men derbi drd.
|
|
|
|
Joel_koningslust |
27-11-2008 21:31 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: suzuki rm
mee wa vor lasapparaat kan ik zo'n uitlaat het beste lassen?
ik wou het met CO2 proberen, zou da gaan?
ik wil eerst voor een puch proberen zo pijpje te maken en daarna vor men derbi drd.
het beste tig of autogeen
maar als je gewoon wat wilt proberen gaat het met co2 ook wel. maar dan krijg je gewoon niet alles uit je blok
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
jan-dx11 |
27-11-2008 21:32 |
Posts: 4931 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]
vaak is autoplaatwerk zelfs nog dunner.
op het werk hebben wij reparatieplaten van heuts. die zijn 0.8 dik, en het autoplaatwerk is zelfs nog dunner. dus reken maar gerust op 0.5mm
ik bedoel niet dat 0,8 ideaal is voor een mercedes, maar voor een opmaat pijp
Quote: Oorspronkelijk gepost door: suzuki rm
mee wa vor lasapparaat kan ik zo'n uitlaat het beste lassen?
ik wou het met CO2 proberen, zou da gaan?
ik wil eerst voor een puch proberen zo pijpje te maken en daarna vor men derbi drd.
Het beste is tig, en dan ook gas door de uitlaat laten lopen.
Mig mag kan ook wel, maar wordt meer een beedje bakwerk, en dan moet je zeker weten gas door de telassen uitlaat laten lopen.
Hecht hem in 3 delen en las hem ook in 3en af, zodatje hem met een dermel van binnen nog ff glad kan maken
|
|
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden. |
|
suzuki rm |
27-11-2008 21:33 |
Posts: 1114 |
het probleem is dat ik thuis geen tig of autgeen heb.
hoe maken jullie die konussen zo mooi rond?
met een walsje of door te kloppen?
|
|
|
|
Markjo |
27-11-2008 21:41 |
Posts: 1061 |
verschillende dikten assen en daaromheen je uitlaat buigen/kloppen.
het beste is om een zo groot mogelijke as te pakken, om je conus eromheen te vouwen
|
|
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten |
|
Dit topic is 20524 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 4 van 18
|
|